Los Angeles, Εμπιστευτικό: Το gaming γυρίζει σελίδα;

Περίληψη: Στην πρώτη ταινία Blade Runner του 1982, ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ έπαιρνε ένα διήγημα του...

Στην πρώτη ταινία Blade Runner του 1982, ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ έπαιρνε ένα διήγημα του συγγραφέα Φίλιπ Κ. Ντικ και μας μετέφερε στο –τότε δυστοπικό- Λος Άντζελες του 2019. Στο Λος Άντζελες του 2018 σχεδόν τίποτε από τα όσα φουτουριστικά διαδραματίζονται στην ταινία δεν ισχύουν: οι άνθρωποι ακόμα μετακινούνται με αυτοκίνητα, όλη η Νότια Καλιφόρνια είναι σταθερά ηλιόλουστη, τα ρομπότ είναι ό,τι κοντινότερο στα ανδροειδή, αλλά σίγουρα δεν μοιάζουν στην Sean Young, και οι μόνοι αστυνομικοί που κινούνται στους αιθέρες είναι όσοι κάνουν περιπολία με ελικόπτερο. Εκτός και αν κάποιος αυτές τις ημέρες επισκεφθεί μια έκθεση που γίνεται εδώ και 24 χρόνια ανελλιπώς στην πόλη: η περίφημη Ε3 (δηλαδή τα τρία «έψιλον» του τίτλου της, Electronic Entertainment Expo) γιορτάζει τη βιομηχανία του gaming, που σε φαντασία έχει πλέον ξεπεράσει και τα κείμενα του Φίλιπ Κ. Ντικ και τις εικόνες του Ρϊντλεϊ Σκοτ.Μέσα από το Public blog διαβάζετε καθημερινά και λεπτομερώς τις ανταποκρίσεις του Παύλου Παπαπαύλουπου δεν αφήνει τίποτα σημαντικό χωρίς να το καταγράψει και να το μεταφέρει όπως το βιώνουν όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτό το εντυπωσιακό, όσες φορές και να το έχεις δει, πανηγύρι. Πολλά έχουν αλλάξει βέβαια τα τελευταία χρόνια: από τα περίπου 70.000 άτομα που έρχονται στην πόλη για το συγκεκριμένο λόγο, εδώ και έναν χρόνο, οι 15.000 δεν είναι άνθρωποι της βιομηχανίας ή δημοσιογράφοι, αλλά απλοί gamers – αρκετά όμως φανατικοί ώστε να σπεύσουν από τον… Φεβρουάριο να αποκτήσουν το εισιτήριο, που με 150 δολάρια (τα χίλια πρώτα) ή 250 αντίστοιχα (όλα τα επόμενα) τους επιτρέπει να μπουν στους χώρους της έκθεσης και να περιμένουν σε ατελείωτες ουρές, προκειμένου να μπορούν για περίπου 15-20 λεπτά τη φορά να έχουν πρόσβαση σε playable demos παιχνιδιών, που θα βγουν τους επόμενους μήνες στην αγορά.

Η πόλη

Το Λος Άντζελες είναι μια θρυλική μεγαλούπολη, αρχικά επειδή με έδρα το Χόλυγουντ κατέκτησε όλο τον πλανήτη μέσα από χιλιάδες κινηματογραφικές ταινίες, αλλά παράλληλα και γιατί λόγω της γεωγραφικής της θέσης, στη Δυτική Ακτή του Ειρηνικού Ωκεανού, συνδυάζει φυσικές ομορφιές που καμία άλλη Πολιτεία της Αμερικής δεν έχει: μέσα σε λίγες ώρες μπορείς από τον καυτό ήλιο στην άνυδρη έρημο του Death Valley και τα δέντρα του Joshua Tree να βρεθείς να απολαμβάνεις το ηλιοβασίλεμα σε μία παραλία.Όλα αυτά, βέβαια, αφού πρώτα οπλιστεί κανείς με ατελείωτη υπομονή, αφού στην ευρύτερη περιοχή διαμένουν μόνιμα περισσότεροι 15.000.000 άνθρωποι, στους δρόμους ξεχύνονται… τουλάχιστον ισάριθμα αυτοκίνητα (αν και υπάρχουν στιγμές που μοιάζουν περισσότερα!) και η κίνηση στις λεωφόρους είναι ανεπανάληπτη! Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι περιορισμένα και όλοι οι Αντζελίνος αγαπάνε τα αυτοκίνητά τους – αν σε αυτό προσθέσουμε τις πάρα πολύ μεγάλες αποστάσεις και τους… 48 εκατομμύρια τουρίστες, που επισκέπτονται το χρόνο την πόλη, καταλαβαίνετε ότι το να κυκλοφορείς έξω δεν είναι μια απλή υπόθεση! Το Λος Άντζελες είναι επίσης η πόλη των αντιθέσεων: ειδικά τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλώσει ακόμα περισσότερο η ψαλίδα ανάμεσα σε μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, που διαμένουν εδώ, και τους 58.000 άστεγους (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του δήμου του Λ.Α.) συμπολίτες τους.

Η έκθεση

Οι εποχές έχουν αλλάξει και η αμεσότητα του streaming και του downloading έχουν αφαιρέσει αρκετούς πόντους αίγλης από μια έκθεση που πλέον έχει αρκετά εμπορική κατεύθυνση: η E3, όχι μόνο έχει πλέον σταθερά έσοδα πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια από τους συμμετέχοντες εκτός βιομηχανίας, αλλά έχει και πάρα πολλά σημεία που ο επισκέπτης καλείται να καταναλώσει σε merchandising, φιγούρες, memorabilia, ρούχα κ.ο.κ. Οι μεγάλες εταιρείες, βέβαια, εξακολουθούν να προσπαθούν να ξεπεράσει η μία την άλλη: η Nintendo εδώ και χρόνια δεν κάνει πλέον επίσημη παρουσίαση και ξεκινάει ανεπίσημα την έκθεση νωρίτερα με ένα on line μονταρισμένο βίντεο διαρκείας 42 λεπτών, που το έχει βαφτίσει Nintendo Direct και προκαλεί αμηχανία στους ανταγωνιστές της. Η EA, σε μια επίδειξη δύναμης, έστησε το δικό της αχανές show room, στο Hollywood Palladium, δηλαδή αρκετά μακριά από το εκθεσιακό κέντρο και μάλιστα έκανε εγκαίνια από το Σάββατο, δηλαδή 72 ώρες πριν την επίσημη έκθεση της Ε3! Το Public ήταν εκεί και περίμενε στωικά να πάρει μια γεύση από τα πάντα. Μόνον στο Fifa19 δεν συναντήσαμε καμία ουρά και αρχικά απορήσαμε – μετά όμως θυμηθήκαμε ότι ήμασταν στην Αμερική, εκεί που το ποδόσφαιρο είναι δημοφιλές περίπου όσο και το πόλο στη χώρα μας! Η Microsoft έκανε μια αρκετά πειστική παρουσίαση στο Microsoft Theater, απέναντι από το Εκθεσιακό Κέντρο, και έστησε εκεί σε δύο ορόφους το «περίπτερό της», επιλέγοντας μια συμβολική αυτονόμηση από τους υπόλοιπους publishers. Έτσι, το Λος Άντζελες γέμισε χιλιάδες gamers και επαγγελματίες του χώρου που ανεβοκατέβαιναν τους δρόμους πάνω-κάτω, άλλοι με τα κοστούμια τους, άλλοι με τις βερμούδες και τα black metal t-shirts τους και άλλοι με κάτι… ενδιάμεσο! Μην φανταστείτε, βέβαια, ότι όλη η πόλη ζει στον πυρετό της Ε3. Αντίθετα, αυτό που απασχολεί τους Angelenos εδώ περισσότερο είναι, κατά σειρά: 1. Τα επερχόμενα βραβεία ΕΜΜY, καθώς η τηλεόραση, πλέον, είναι το νέο Χόλυγουντ, 2. Το αν ο Lebron James θα πάρει τη μεγάλη απόφαση να αναστήσει τους Lakers από του χρόνου, 3. Η εξωτερική πολιτική του Donald Trump, 4. Οι αυτοκτονίες της σχεδιάστριας Kate Spade και του Anthony Bourdain, που θύμισαν σε όλους ότι η κατάθλιψη είναι μια διαδεδομένη ασθένεια, καθώς 45.000 Αμερικανοί αυτοκτονούν κάθε χρόνο, 135.000 αποτυχημένες απόπειρες καταγράφονται ετησίως, ενώ έχει φτάσει να είναι η δέκατη αιτία θανάτου σε ολόκληρη τη χώρα!, 5. H εξαγορά της Fox από τη Disney για 52,5 δισεκατομμύρια δολάρια και η αντίστοιχη της Time Warner από τον πάροχο τηλεφωνίας-κολοσσό AT&T για 85 δισεκατομμύρια!Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξαν σημαντικές ανακοινώσεις στην έκθεση, που ολοκληρώνεται σήμερα, την Πέμπτη 14 Ιουνίου (θυμίζουμε ότι η χώρα μας «τρέχει» δέκα ώρες πιο μπροστά από την Καλιφόρνια). Κάτι που αξίζει να αναφερθεί είναι πως σταδιακά το gaming αρχίζει να πλησιάζει περισσότερο την αληθινή ζωή, σε σχέση με το παρελθόν που ήταν κατά κανόνα ένα παράθυρο ψυχαγωγίας έξω από την συμβατική καθημερινότητα. Γιατί το λέμε αυτό; Η Sony επικαιροποίησε την κυκλοφορία του παιχνιδιού Concrete Genie, το οποίο έχει ήρωα έναν μαθητή που, προσπαθώντας να αποφύγει τον εκφοβισμό από τους νταήδες της γειτονιάς, βρίσκει καταφύγιο έκφρασης στη ζωγραφική!

Η Microsoft φιλοξένησε την επίσημη παρουσίαση του Sea Of Solitude, το οποίο θα διανείμει η ΕΑ για λογαριασμό του βερολινέζικου στούντιο Jo-Mei games, στο οποίο η ηρωίδα, όταν βουλιάζει σε κατάθλιψη, αποξενώνεται και μεταμορφώνεται σε ένα αγνώριστο τέρας. Ο «παίκτης» καλείται να βοηθήσει την ηρωίδα να αποφεύγει τα αρνητικά συναισθήματα και να εκτιμήσει όλα τα θετικά που της συμβαίνουν! Τέλος, στο πλαίσιο της φετινής Ε3, παρουσιάστηκε και η εφαρμογή Healing Spaces η οποία βοηθάει φροντιστές σε γηροκομεία να επιμελούνται πιο αποδοτικά τους ηλικιωμένους που πάσχουν από άνοια… Είναι, άραγε, αυτά απλά τυχαία ή πρόκειται για ενδείξεις ότι το gaming αποκτά, έστω χαμηλότονα, κοινωνικές ευαισθησίες, χωρίς να ενδιαφέρεται απαραίτητα για τις υψηλότερες δυνατές πωλήσεις; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά και, φυσικά, κανείς δεν περιμένει οι σημερινοί 15χρονοι να γίνουν ακτιβιστές από ένα παιχνίδι και μόνο… Εξάλλου, τα παιχνίδια που έκλεψαν την παράσταση αυτές τις ημέρες ήταν άλλα... για τα οποία ας περιμένουμε να πέσει η αυλαία επίσημα την Πέμπτη 14 Ιουνίου, προτού κάνουμε μια συνολική ανασκόπηση των όσων θα απασχολήσουν το gaming σύμπαν τους επόμενους 20 μήνες. Συντονιστείτε στο Public Blog για τη συνέχεια, λοιπόν…Σπήλιος ΛαμπρόπουλοςΕμπορικός διευθυντής προϊόντων ψυχαγωγίας Public