Home.
Γράφει το enternity.gr: Η εξέλιξη των console game controllers!
share mail icon share facebook icon share twitter icon share google plus icon
< Γράφει το enternity.gr: Η εξέλιξη των console game controllers!
> Γράφει το enternity.gr: Η εξέλιξη των console game controllers!
02 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Γράφει το enternity.gr: Η εξέλιξη των console game controllers!

“Τα videogames καταγράφουν μια ξεχωριστή ιστορία μέσα στην πορεία των ετών. Από τα πρώτα χρόνια της οικιακής διασκέδασης, μέχρι το σήμερα, μία σειρά από κονσόλες έκαναν την εμφάνισή τους και έδωσαν το απαραίτητο «σπίτι» στο ανάλογο game software, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η βιομηχανία και να φτάσουμε στα σημερινά νούμερα που προκαλούν ζαλάδα και πονοκέφαλο σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες διασκέδασης. Οι διάφορες videogame consoles βασίστηκαν στην απλή λογική της σύνδεσης στην τηλεόραση και την άμεση πρόσβαση στο software. Για να αλληλεπιδράσει όμως ο παίκτης με το λογισμικό και να επικοινωνήσει με το εκάστοτε σύστημα, υπήρχε η ανάγκη ενός περιφερειακού που θα έκανε όλη τη…δουλειά. Τα game controllers ήταν πάντα το «εργαλείο» του gamer και το Enternity ρίχνει μια ματιά στο πως άλλαξαν (ή εξελίχθηκαν) στην πορεία των ετών.

Magnavox (1972)

Magnavox_Odyssey_Console_and_Controller_Large

Πιάνοντας την πρώτη εποχή των videogames consoles, ερχόμαστε μπροστά στο Magnavox Odyssey που εμφανίστηκε το 1972 και ακολούθησε σε διάφορες εκδόσεις μέχρι και το 1978. Το σύστημα κυκλοφόρησε με ένα ενσύρματο χειριστήριο που έδινε στον παίκτη τη δυνατότητα να δώσει εντολή για οριζόντια και κάθετη κίνηση, ενώ έφερε ένα ειδικό πλήκτρο για τη διαδικασία reset του συστήματος.

Fairchild Channel F (1976)

Fairchild_Channel_F_Console_and_Controller_Large

To 1976 κυκλοφόρησε το Fairchild Channel F από την Fairchild Semiconductor και τα χειριστήριά του ξεχώρισαν με την μία, καθώς δεν είχαν κυρίως σώμα, αλλά αποτελούνται βασικά από μια λαβή και ένα τριγωνικής μορφής jog που μπορούσε να κινηθεί στις οκτώ κατευθύνσεις, ενώ μπορούσε και να πατηθεί για να λειτουργήσει με τη λογική του πλήκτρου.

Atari 2600 (1977)

Atari_2600_Console_and_Controller_Large

Επόμενη σημαντική στάση στην ιστορία των game console controllers ήταν αυτή στο χειριστήριο του Atari 2600. Για πολλούς θεωρείται το χειριστήριο από το οποίο ξεκίνησε η εξέλιξη και ήταν υπερβολικά απλό σε επίπεδο σχεδιασμού. Μια τετράγωνη στιβαρή βάση, ένας μοχλός στο κέντρο με τη δυνατότητα κλίσης σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και ένα κόκκινο πλήκτρο έδιναν στον κάτοχο της κονσόλας όλες τις δυνατότητες στον τομέα του χειρισμού.

Atari 5200 (1982)

Atari_5200_Console_and_Controller_Large

Το επόμενο σημαντικό controller που συναντήσαμε στην ιστορία των videogame consoles ήταν αυτό του Atari 5200. Το εν λόγω χειριστήριο πάτησε πάνω σε αυτό του Atari 2600 και το πήγε ένα βήμα παραπάνω, προσφέροντας μια λύση που εν τέλει δεν ήταν τόσο βολική. Ο λαστιχένιος μοχλός μίκρυνε σε ύψος, προστέθηκαν στο επάνω μέρος πλήκτρα Pause και Reset, τα fire buttons πήγαν στο πλάι και στο κάτω μέρος υπήρχε ένα πλήρες αριθμητικό πληκτρολόγιο.

Vectrex (1982)

Vectrex_Console_and_Controller_Large

Μία από τις πιο ιδιαίτερες κονσόλες ήταν το Vectrex που κυκλοφόρησε το 1982, αλλά έπεσε πάνω στην εποχή του μεγάλου κραχ και απέτυχε εμπορικά. Το ειδικό ενσύρματο χειριστήριό του είχε έναν αναλογικό μοχλό 8 κατευθύνσεων και τέσσερα πλήκτρα εντολών, προσφέροντας αρκετές επιλογές σε game developers και παίκτες. “

 

Επειδή, όμως, η εξέλιξη των console game controllers είναι μια μεγάλη ιστορία, καλύτερα να συνεχίζετε να τη διαβάζετε εδώ γιατί υπάρχουν πολλά ακόμη να δείτε -και να μάθετε!

 

 

 

music news banner
ΑΘΗΝΑ
27°
Weather from OpenWeatherMap

Σχετικές αναρτήσεις

    Copyright © 2017 Publicworld S.A.
    Public Blog