Η υψηλή ανάλυση (και) στον ήχο είναι το νέο tech trend!

Περίληψη: Ε λοιπόν, ψέματα δεν θα σου πω. Μετά από την πρώτη μέρα στην IFA και...

Ε λοιπόν, ψέματα δεν θα σου πω. Μετά από την πρώτη μέρα στην IFA και καμιά δεκαριά χιλιόμετρα περπάτημα πέρα-δώθε, αυτό που μου έμεινε είναι η θεαματική στροφή μεγάλων και μικρών εταιρειών προς τον ήχο. Και δεν αναφέρομαι βέβαια στις παραδοσιακές δυνάμεις και τα brands που απευθύνονται πρωτίστως στους audiophiles και τους λάτρεις του βινυλίου.Μάλλον θα έχεις ακούσει φίλε αναγνώστη, ότι ο σύγχρονος δυτικός πολιτισμός είναι ο πολιτισμός της εικόνας. Έχουμε μάθει να ακούμε με τα μάτια. Αποκωδικοποιούμε το μήνυμα κρίνοντας από το σχήμα το πομπού. Συνηθίζουμε να αξιολογούμε τα λεγόμενα του (συν)ομιλητή πρωτίστως βασισμένοι στην εικόνα του. Επηρεαζόμαστε πολύ περισσότερο από τις κινήσεις του, παρά από το περιεχόμενο του λόγου του. Είναι μια επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά. Καθορίζει τη σκέψη μας, τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε, το πώς αποφασίζουμε.Η τηλεόραση αντλεί τη δύναμή της από αυτή την κοινή παραδοχή, έχοντας συνεισφέρει τα μέγιστα στη διαμόρφωση της συγκεκριμένης κουλτούρας. Παράλληλα, σχεδόν καταστροφικά για τα αυτιά και τη σκέψη μας, συνηθίσαμε να λαμβάνουμε το ηχητικό μήνυμα σε… «συμπιεσμένη» μορφή. Μεταφορικά και κυριολεκτικά!Μόνο που σε πολύ λίγο καιρό ο συμπιεσμένος ήχος των λατρεμένων σου mp3, που τόσο βόλευαν τις εποχές του ατελείωτου (παράνομου) download, θα σου ακούγεται σχεδόν ανυπόφορος. Όπως σου φαίνεται σήμερα η εικόνα ακόμα και των DVD πρώτης γενιάς, ειδικά όταν έχεις καλομάθει σε Full HD αναλύσεις. Η υψηλή ανάλυση είναι το νέο trend στον ήχο. Πραγματικά, αξίζει να ακούσεις έστω και μια φορά, για να αντιληφθείς από τα πρώτα δευτερόλεπτα τη διαφορά.Κάποια premium smartphones υποστηρίζουν ήδη την αναπαραγωγή αρχείων ήχου χαμηλής συμπίεσης σε High-Res. Μαζί έρχονται και τα ανάλογης ποιότητας ακουστικά. Και καθώς ο όγκος αυτών των αρχείων ήχου ξεφεύγει πολύ πάνω από αυτά που ήδη ξέρεις με τα mp3, οι υπηρεσίες μουσικού streaming παίρνουν η μια μετά την άλλη θέσεις μάχης.Στο μεταξύ ο αριθμός των μικρότερων παικτών που λανσάρουν μοδάτα ακουστικά και ασύρματα ηχεία, σε ότι χρώμα, μέγεθος, σχέδιο και φινίρισμα τραβάει η όρεξή σου, έχει αυξηθεί εντυπωσιακά. Παράλληλα, αθυρόστομοι ράπερ και διάφοροι αλλά διόλου αδιάφοροι ροκάδες επενδύουν (ή έστω δανείζουν το όνομά τους) σε μια αγορά που φαίνεται ότι έχει ακόμα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Από κοντά και μια στρατιά εταιρειών που δεν τις ξέρεις, αλλά μπορεί όταν ακούσεις μουσική από τα προϊόντα τους –αλλά και το τζίρο τους- να μείνεις με το στόμα ανοικτό!Και όπως έχουμε ξαναπεί εδώ στο Public Blog, η νέα γενιά στη φορητή μουσική λέγεται Fiio και φέρνει στην τσέπη σου players υψηλή τεχνολογίας με κρυστάλλινο στερεοφωνικό ήχο, φοβερό σχεδιασμό (κομψό αλλά όχι υπερβολικά φανταχτερό) και μεγάλη διάρκεια επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, για πάνω από 12 ώρες. Στην Αμερική τα gadgets της Fiio έχουν λάβει διθυραμβικά reviews, ενώ η αστεία ονομασία ορισμένων (Fujiyama, Kilimanjaro) τα έχει ήδη μετατρέψει σε fun objects της σύγχρονης ποπ κουλτούρας!!FiiOc