Oscars 2018: Οταν τα βραβεία γράφουν ιστορία

Περίληψη: Κάθε χρόνο τα Όσκαρ μετράνε τα δικά τους ρεκόρ. Υποψηφιότητες ή βραβεία με ιδιαίτερη σημασία,...

Κάθε χρόνο τα Όσκαρ μετράνε τα δικά τους ρεκόρ. Υποψηφιότητες ή βραβεία με ιδιαίτερη σημασία, πράγματα που συμβαίνουν για πρώτη φορά. Και φέτος μετράμε αρκετά τέτοια, που μάλιστα αυτή τη φορά δεν αφορούν μόνο στο σινεμά, μα και στην ίδια την αμερικάνικη κοινωνία. Για παράδειγμα, μπορεί να είχατε αντιληφθεί ότι υπάρχουν πολύ λίγες γυναίκες που έχουν προταθεί για Οσκαρ σκηνοθεσίας (και μόνο μία, η Κάθριν Μπίγκελοου που το έχει κερδίσει) οπότε ναι η φετινή υποψηφιότητα της Γκρέτα Γκέργουικ είναι κάτι αληθινά αξιοσημείωτο καθώς είναι μόλις η τέταρτη στην ιστορία, αλλά ακόμη πιο αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο Τζόρνταν Πιλ του «Τρέξε!» είναι ο πρώτος μαύρος σκηνοθέτης που βρίσκεται στην πεντάδα.Αν το κερδίσει θα είναι μια σπουδαία στιγμή τόσο για τα Όσκαρ όσο και για την αφροαμερικανική κοινότητα, αλλά η παρουσία του εκεί, ήδη σημαίνει κάτι. Κι ακόμη περισσότερο ο Πιλ έχει ήδη γράψει ιστορία αφού είναι μόλις ο τρίτος άνθρωπος που είναι υποψήφιος στις τρεις βασικές κατηγορίες (σκηνοθεσία, σενάριο, καλύτερης ταινίας ως παραγωγός) μετά τον Γουόρεν Μπίτι και τον Τζέιμς Μπρουκς.Μια από τις σημαντικότερες πρώτες φορές στην οσκαρική ιστορία έχει να κάνει προφανώς και με την υποψηφιότητα της Ρέιτσελ Μόρισον, διευθυντρίας φωτογραφίας στο «Mudbound», μια κατηγορία που υπήρξε μέχρι σήμερα αποκλειστικά ανδροκρατούμενη. Μια άλλη τέτοια σχεδόν αποκλειστικά «ανδρική» κατηγορία είναι κι αυτή της καλύτερης μουσικής στην οποία μόνο τέσσερις γυναίκες έχουν ποτέ προταθεί και στην οποία ο Τζον Γουίλιαμς συμπληρώνει φέτος την 51η υποψηφιότητά του τις περισσότερες από οποιονδήποτε εν ζωή καλλιτέχνη, σημειώνοντας ένα ρεκόρ που δύσκολα θα σπάσει. Η Μέρι Τζέι Μπλάιτζ κάνει επίσης το δικό της ρεκόρ κερδίζοντας την ίδια χρονιά υποψηφιότητα για το Όσκαρ Β' Γυναίκειου ρόλου αλλά και τραγουδιού για το «Mudbound», κάτι που όπως μπορείτε να φανταστείτε δεν μοιάζει εύκολο να ξανασυμβεί. Για πρώτη φορά επίσης ένας transgender σκηνοθέτης θα βρεθεί στην αίθουσα ως υποψήφιος την βραδιά της απονομής, και θα είναι ο Γιανς Φορντ με το ντοκιμαντέρ του «Strong Island», το οποίο προβάλλει κι ως ένα από τα φαβορί στην κατηγορία του. Τέλος υπάρχουν φυσικά και τα ρεκόρ που αφορούν στις ηλικίες των υποψήφιών με την φετινή χρονιά να περιλαμβάνει εκπλήξεις σε κάθε πλευρά του ηλικιακού φάσματος. Έτσι ο Τίμοθι Σαλαμέ στα 22 του γίνεται ο νεότερος υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου στο «Να με Φωνάζεις με τ΄ Ονομά σου», ενώ η Ανιές Βαρντά υποψήφια για Όσκαρ καλύτερου Ντοκιμαντέρ με το «Πρόσωπα & ιστορίες», στα 89 της η μεγαλύτερη ποτέ ακολουθούμενη κατά πόδας από τον Τζέιμς Αϊβορι, υποψήφιο για Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για το «Να με Φωνάζεις με τ΄ Ονομά σου» και τον 88χρονο Κρίστοφερ Πλάμερ που είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία υποψήφιος στις κατηγορίες των ανδρικών ρόλων για το «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου». Πόσοι από αυτούς θα σφραγίσουν τα ρεκόρ τους με μια νίκη; Θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τα ξημερώματα της 5ης Μαρτίου για να το μάθουμε, αλλά ακόμη κι έτσι ο καθένας από αυτούς έχει ήδη γράψει τη δική του ιστορία.

Γιώργος Κρασσακόπουλος Κριτικός κινηματογράφου & συνιδρυτής του κινηματογραφικού site Flix.gr