Oscars 2018: Tα βραβεία στην εποχή του #MeToo

Περίληψη: "Δεν έχει να κάνει με το αν οι γυναίκες θα φοράνε μαύρα στο κόκκινο χαλί,...

"Δεν έχει να κάνει με το αν οι γυναίκες θα φοράνε μαύρα στο κόκκινο χαλί, όπως έκαναν στις Χρυσές Σφαίρες. Τα Οσκαρ φέτος θα είναι πολύ πιο διαφορετικά. Ακόμη κι αν ο τρόπος που το γυναίκειο κίνημα και ο καταιγισμός κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση σε μια σημαντική μερίδα ισχυρών ανδρών που συντάραξε το Χόλυγουντ ξεκινά αρκετούς μήνες πίσω, ας σταθούμε σε μια μικρή λεπτομέρεια στο κόκκινο χαλί των Χρυσών Σφαιρών, το πιο σημαντικό βήμα πριν τις Οσκαρικές υποψηφιότητες. Ο Τζέιμς Φράνκο υποψήφιος για το βραβείο Α' Ανδρικού Ρόλου θα φορούσε μια κονκάρδα υποστήριξης στο κίνημα Time’s Up για την ισότητα των γυναικών στο Χόλυγουντ, μια κίνηση που θεωρήθηκε υποκριτική κι έφερε στο φως κατηγορίες για δικές του απρεπείς συμπεριφορές.Κι αν ο Φράνκο κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα εκείνο το βράδυ, οι κατηγορίες εναντίον του πήραν διαστάσεις πριν οι κάλπες των υποψηφιοτήτων για τα Οσκαρ κλείσουν κι εκείνος, από φαβορί στην κούρσα, βρέθηκε εντυπωσιακά απών από την οσκαρική πεντάδα. Λίγες εβδομάδες μετά ο Κέισι Αφλεκ, νικητής του Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου πέρσι, ανακοίνωσε ότι δεν θα παρουσιάσει φέτος το βραβείο του Α' Γυναίκειου Ρόλου όπως θέλει η παράδοση. Η δική του διαδρομή ως το βραβείο ένα χρόνο πριν, είχε σπιλωθεί από ανάλογες κατηγορίες έστω κι αν αυτές δεν τον σταμάτησαν από το να κερδίσει. Τι έκανε τη διαφορά στις δυο αυτές περιπτώσεις; Προφανώς το κίνημα του #MeToo κι ο τρόπος που η βιομηχανία πλέον παίρνει πλέον στα σοβαρά ζητήματα που κάποτε έκρυβε κάτω από το (κόκκινο) χαλί. Ομως αυτό που έχει στην πραγματικότητα σημασία, δεν έχει να κάνει με το ποιοι θα στερηθούν τις πιθανότητές τους για ένα βραβείο λόγω απαράδεκτων συμπεριφορών, μα κυρίως πως κάποιοι ή μάλλον κάποιες, θα έχουν πλέον τις πιθανότητες που τους αξίζουν. Δεν έχει να κάνει με το ότι ο Κέβιν Σπέισι «σβήστηκε» από το «Ολα τα Λεφτά του Κόσμου» του Ρίντλεϊ Σκοτ χάνοντας μια σίγουρη υποψηφιότητα την οποία κέρδισε ο αντικαταστάτης του Κρίστοφερ Πλάμερ, αλλά ότι η Γκρέτα Γκέργουικ με το «Lady Bird» έγινε μόλις η τέταρτη γυναίκα υποψήφια για το Οσκαρ σκηνοθεσίας. Οχι επειδή είναι γυναίκα, αλλά ακριβώς επειδή το αξίζει."

Γιώργος Κρασσακόπουλος Κριτικός κινηματογράφου & συνιδρυτής του κινηματογραφικού site Flix.gr