Περίληψη: Ο επαγγελματίας φωτογράφος και δάσκαλος φωτογραφίας Θοδωρής Μάρκου σου δείχνει τα βασικά λάθη που γίνονται...
18 Ιουλίου , 2015 • 3 MINS READ
18 Ιουλίου , 2015 • 3 MINS READ
Περίληψη: Ο επαγγελματίας φωτογράφος και δάσκαλος φωτογραφίας Θοδωρής Μάρκου σου δείχνει τα βασικά λάθη που γίνονται...
Για τον σωστό φωτισμό παρατήρησε τη φωτογραφία στην αρχή του κειμένου...
[caption id="" align="aligncenter" width="324"] Εδώ βλέπεις τον λάθος φωτισμό![/caption] Κακή επιλογή εστιακού μήκους (φακού)Συγκεκριμένα εστιακά μήκη λειτουργούν καλύτερα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Για λήψη τοπίου, προτιμούμε ένα ευρυγώνιο εστιακό μήκος, αφού μεγαλώνει το κάδρο, έχει μεγαλύτερο βάθος πεδίου (όλα φαίνονται καθαρά και εστιασμένα), και δημιουργεί προοπτική που «ρουφάει» τον θεατή. Για λήψη πορτραίτου όμως, ένας ευρυγώνιος φακός παραμορφώνει («φουσκώνει») το πρόσωπο.[caption id="attachment_6128" align="aligncenter" width="173"] Ευρυγώνιο παραμορφωτικό εστιακό μήκος[/caption] Εκεί είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε κανονικούς ή τέλε φακούς (δηλαδή να κάνουμε όσο zoom γίνεται), οι οποίοι έχουν λιγότερες παραμορφώσεις και τείνουν να καλλωπίζουν τα πρόσωπα. Έτσι, όταν τραβάμε πορτραίτα είναι καλύτερο να παίρνουμε απόσταση από το μοντέλο μας και να ζουμάρουμε πάνω του (ή να βάζουμε φακό μεγαλύτερου εστιακού μήκους), ενώ όταν τραβάμε τοπία είναι καλύτερο να πηγαίνουμε πιο κοντά και να κάνουμε «zoom-out» (ή να βάζουμε ευρυγώνιο φακό). [caption id="" align="aligncenter" width="173"] Κανονικό εστιακό μήκος[/caption] Στραβός ορίζονταςΗ γραμμή του ορίζοντα είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στα μάτια μας, και συνήθως ο εγκέφαλός μας τον αγνοεί. Στη φωτογραφία όμως είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, αφού χρησιμοποιείται από τον θεατή ως «άγκυρα» ισορροπίας. Ο θεατής έχει συνηθίσει να βλέπει (ως άνθρωπος και αυτός) τον ορίζοντα ίσιο, και όταν τον βλέπει στραβό αποπροσανατολίζεται, και άρα η φωτογραφία μας τον δυσκολεύει. Ειδικά στα τοπία, οφείλουμε να προσέχουμε ώστε το πλάνο μας να είναι σωστά ισορροπημένο, και να μη «γέρνει» δεξιά ή αριστερά.[caption id="attachment_6130" align="aligncenter" width="324"] Στραβός ορίζοντας[/caption] [caption id="attachment_6131" align="aligncenter" width="324"] Ίσιος ορίζοντας[/caption]Λάθη στο καδράρισμαΕίναι πολλές οι περιπτώσεις όπου έχουμε ένα ξεκάθαρο φωτογραφικό θέμα, και αυτό μας παρασέρνει σε πρόχειρο καδράρισμα. Για παράδειγμα προσπαθώντας να φωτογραφίσουμε έναν άνθρωπο, βάζουμε στο κέντρο του κάδρου το πρόσωπό του, και δεν προσέχουμε ότι κόβουμε τα πόδια του. Άλλο παράδειγμα είναι ότι προσέχουμε τι γίνεται στο πρώτο πλάνο (εκεί που, ας πούμε, πάλι φωτογραφίζουμε ένα κοντινό μας πρόσωπο) αλλά δεν έχουμε ασχοληθεί με το δεύτερο πλάνο, εκεί όπου μπορεί να υπάρχουν φωτογραφικά «σκουπίδια» τα οποία θα αντιληφθούμε μόνο όταν δούμε τι τραβήξαμε. Καλό είναι λοιπόν να έχουμε μια πιο σφαιρική αντιμετώπιση όταν φωτογραφίζουμε, και να δίνουμε σημασία σε ολόκληρο το κάδρο, όχι μόνο στο κυρίως θέμα μας.[caption id="attachment_6132" align="aligncenter" width="324"] Λάθος καδράρισμα[/caption] [caption id="attachment_6133" align="aligncenter" width="324"] Σωστό καδράρισμα[/caption] Και μην ξεχνάς! Τα σεμινάρια φωτογραφίας επιστρέφουν στα Public τον Οκτώβριο! Μείνε συντονισμένος στο Public Blog και θα ενημερωθείς σύντομα για όλες τις λεπτομέρειες του νέου κύκλου σεμιναρίων!