What's new. Τεχνολογία.
Τι φακό χρειάζομαι για την DSLR μου;
share mail icon share facebook icon share twitter icon share google plus icon
< Τι φακό χρειάζομαι για την DSLR μου;
> Τι φακό χρειάζομαι για την DSLR μου;
11 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014

Τι φακό χρειάζομαι για την DSLR μου;

O φακός είναι χωρίς υπερβολή τα “μάτια” της φωτογραφικής μας μηχανής. Αλλάζεις φακό, αλλάζεις οπτική γωνία. 

Τα συστήματα φωτογραφικών μηχανών DSLR τα τελευταία χρόνια κινούνται σε ιδιαίτερα προσιτά επίπεδα τιμών, δίνοντας μας την δυνατότητα να ταξιδέψουμε στον μαγευτικό κόσμο της στατικής και κινούμενης εικόνας, προσφέροντας ασύλληπτες ευκαιρίες για πειραματισμό.

EF 35mm f2 IS USM FRAΤο μεγαλύτερο ίσως πλεονέκτημα των DSLR – και mirrorless – φωτογραφικών μηχανών είναι η δυνατότητα εναλλαγής φακών και η εξαιρετικά ευέλικτη ενσωμάτωση διαφόρων αξεσουάρ. Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν πως με την αλλαγή ενός φακού το σύστημα μας αποκτά νέες δυνατότητες. Και δεν έχουν άδικο.

 Ας ρίξουμε λοιπόν μία ματιά στις βασικές κατηγορίες αυτών των φακών :

 

Απλοί (Σταθεροί ή στάνταρ) 

Χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτής της κατηγορίας είναι η σταθερή εστιακή απόσταση. Ουσιαστικά οι φακοί αυτοί έχουν την ικανότητα να συλλαμβάνουν και κατ’επέκταση να μεταφέρουν στον αισθητήρα της μηχανής μας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αυτό που θα βλέπαμε με το γυμνό μας μάτι – χωρίς την δυνατότητα για ζουμ.

Σε γενικές γραμμές (με ελάχιστες εξαιρέσεις) κινούνται από τα 35mm (όπως ο Nikon Lens AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G) έως τα 300mm, με κλασικό παράδειγμα τον φακό των 50mm (Canon 50 mm f/1.2 L USM, Nikon Nikkor 50mm f/1.4) κατάλληλος για πορτραίτα ή αντικείμενα τα οποία επιθυμούμε να αναδειχθούν περισσότερο στο προσκήνιο.

Prime - Standard 50mm (2)

Με την τιμή τους να είναι ανάλογη του μεγέθους τους, οι φακοί αυτοί λόγω των μεγάλων διαφραγμάτων τους είναι αποτελεσματικοί ακόμα και όταν η λήψη γίνεται υπό συνθήκες χαμηλού φωτισμού.

 

Ευρυγώνιοι

Ιδανικοί για μεγαλύτερες γωνίες λήψης, χρησιμοποιούνται κυρίως σε εσωτερικούς χώρους ή γενικότερα όταν θέλουμε να χωρέσουμε στο “κάδρο” όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο – πχ. φωτογραφίζοντας ένα τοπίο.

DSLR Lens Range

Έχουν την τάση να παρουσιάζουν μία μικρή παραμόρφωση όταν χρησιμοποιούνται σε πολύ μικρές αποστάσεις αλλά ανταμοίβουν την φωτογραφία μας με την κρυστάλλινη καθαρότητα τους και τα μεγάλα βάθη πεδιού (bokeh), σε οποιοδήποτε τιμή διαφράγματος και αν βρίσκονται. Ο Canon EF 17 mm – 40 mm f/4.0 L USM και ο Nikon Nikkor 2144 12 mm – 24 mm f/4.0 G ED-IF AF-S DX είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Στην κατηγορία αυτοί ανήκουν οι φακοί με εστιακή απόσταση κάτω από 28mm και τιμές όχι πλέον απαραίτητα απαγορευτικές, σε σχέση πάντα με τις δυνατότητες των μοντέλων.

 

Ζουμ 

Όπως φανερώνει το όνομα τους, οι ζουμ φακοί έχουν την ικανότητα να φέρουν το θέμα σας πιο κοντά. Είναι ευέλικτοι, ξεκινούν από αρκετά χαμηλές τιμές και θα τους δείτε να συνοδεύουν την πλειοψηφία των DSLR μηχανών που κυκλοφορούν σε κιτ (μηχανή + φακός). Αποτελούν ιδανική λύση για εκείνους που ουσιαστικά κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον χώρο της φωτογραφίας, αφού προσφέρουν μία ολοκληρωμένη “all-in-one” πρόταση, η οποία συνήθως αντικαθιστά τέσσερα ή περισσότερα διαφορετικά μεγέθη “στάνταρ” φακών.

Zoom 18-55

Ο πιο “πολυφορεμένος” φακός αυτής της κατηγορίας είναι μάλλον ο 18mm-55mm (Nikon Nikkor 18 mm – 55 mm f/3.5-5.6G ED II, Sony SAL1855 18mm – 55mm f3.5-5.6 DT SAM) ο οποίος διαθέτει stops (θέσεις) στα 18, 24, 35, 45 και 55mm, χωρίς εναλλαγή – την οποία θα είσασταν αναγκασμένος να κάνετε σε περίπτωση που ήσασταν κάτοχος των αντίστοιχων απλών φακών.

Πολλοί θεωρούν πως ένας 18mm-135mm ή ένας 18mm-200mm είναι η καλύτερη επιλογή, τιμές που κινούνται οι Canon EF-S 18 mm – 200 mm – f/3.5-5.6 IS και Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR.

 

Τηλεφακοί (με ή χωρίς ζουμ)

“Οπλισμένοι” με μεγάλα εστιακά μήκη, οι φακοί αυτοί χρησιμοποιούνται για την λήψη φωτογραφιών σε μεγάλες αποστάσεις, ειδικά όταν δεν θέλουμε το θέμα να αντιληφθεί την παρουσία μας. Με πεδίο τιμών από 100mm και άνω, μπορούν να γίνουν αρκετά βαριοί λόγω των κρυστάλλων που διαθέτουν. Κατάλληλοι για λήψεις αθλητικών δραστηριοτήτων, άγριων ζώων, κτιρίων ή αντικειμένων σε απόσταση και φυσικά για “παπαράτσι”.

Tele

Αντιπροσωπευτικά μοντέλα στην κατηγορία αυτή είναι ο Canon EF 70 mm – 300 mm – f/4.0-5.6 IS USM, ο Nikon Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED αλλά και ο Canon 100 mm – 400 mm – f/4.5-5.6 L IS USM.

Δεν προσφέρονται για “καλλιτεχνικές” φωτογραφίες, μιας και το προσκήνιο με το παρασκήνιο μοιάζουν να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο, αποδίδοντας ένα “ρηχό” αποτέλεσμα.

 

Macro

Κατασκευασμένοι για την επίτευξη λήψεων σε πολύ κοντινές εστιακές αποστάσεις και με πεδίο τιμών από 50mm (Canon EF 50mm f/2.5) ως 200mm, οι φακοί αυτοί σας επιτρέπουν να μετατρέψετε τον καταπληκτικό μικρόκοσμο σε προσωπικά έργα τέχνης.

Φακοί όπως ο Nikon Micro 105 mm f/2.8 G ED-IF AF-S VR χρησιμοποιούνται καθημερινά με επιτυχία από ερασιτέχνες, καταξιωμένους σκηνοθέτες/φωτογράφους, ακόμα και επαγγελματίες ερευνητές ή εγκληματολόγοι, προσφέροντας εντυπωσιακά πάντα αποτελέσματα.

Macro

Με την απόκτηση μίας DSLR μηχανής αρχίστε να ψάχνετε για την επόμενη ουσιαστική επένδυση στο σύστημα αυτό, έναν φακό που να ταιριάζει στις ανάγκες σας, τις ανησυχίες σας και φυσικά στην “μοντούρα” της μηχανής σας.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός τέτοιου συστήματος είναι το “παιχνίδι” με το φως, μία περιπέτεια ντυμένη με χρώματα και σκιές που περιμένουν να φανερωθούν μέσα από την ματιά του φωτογράφου, την δική σας ματιά, μέσα από τον κατάλληλο φακό!

 

music news banner
ΑΘΗΝΑ
28°
Weather from OpenWeatherMap

Σχετικές ειδήσεις

    Copyright © 2017 Publicworld S.A.
    Public Blog