Πώς το DirectX 12 Ultimate αναβαθμίζει τα γραφικά σε Xbox και PC

Περίληψη: Το νεότερο API γραφικών της Microsoft, DirectX 12 Ultimate, φέρνει πιο κοντά από ποτέ τις κονσόλες και τα PC χάρη σε μια σειρά από χαρακτηριστικά που έρχονται και στις δύο πλατφόρμες. Πάμε να τα γνωρίσουμε...

Τη χρονιά που ολοκληρώνεται η Microsoft έκανε το πιο αποφασιστικό βήμα προς την ενοποίηση της gaming εμπειρίας μεταξύ κονσόλας και υπολογιστή. Μέσα στο 2020 παρουσίασε το DirectX 12 Ultimate, την «απόλυτη» έκδοση του API γραφικών της, πάνω στο οποίο «τρέχουν» τα παιχνίδια τόσο του νέου Xbox Series X όσο και των νεότερων PC.

Η υποστήριξη αυτή φέρνει «ισότητα» σε χαρακτηριστικά στις δύο πλατφόρμες, οπότε όλοι οι gamers μπορούν να απολαμβάνουν τις νεότερες τεχνολογίες γραφικών όπου κι αν επιλέξουν να παίζουν. Επιπλέον η ανάπτυξη παιχνιδιών για τις κονσόλες της Microsoft και τους υπολογιστές με Windows είναι πλέον μια κοινή διαδικασία. Οι developers μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ίδια εργαλεία, φέροντας έτσι τα νέα τους παιχνίδια ταυτόχρονα και στις δύο πλατφόρμες. Αν ένα νέο game κυκλοφορήσει για Xbox Series X, τότε πιθανότατα και η PC version να είναι διαθέσιμη την ίδια μέρα.

Direct-X-12-Ultimate-01


Σήμερα το DirectX 12 Ultimate υποστηρίζεται από το Xbox Series X, από τις κάρτες γραφικών Nvidia RTX 2000 και RTX 3000 και από τις νέες AMD Radeon RX 6000. Ένας εύκολος τρόπος για να βεβαιωθείς πως και το δικό σου hardware είναι συμβατό με το DirectX 12 Ultimate είναι μέσα από την Xbox Game Bar. Άνοιξε την εφαρμογή πατώντας Windows + G στο πληκτρολόγιό σου, πήγαινε στις ρυθμίσεις και βρες την επιλογή που ονομάζεται “Gaming features”. Σε αυτό το πεδίο θα δεις αν ο υπολογιστής σου υποστηρίζει το νεότερο API γραφικών της Microsoft.

Γιατί θες να το υποστηρίζει; Για τα προηγμένα χαρακτηριστικά που φέρνει στο gaming φυσικά! Μέσω του DirectX 12 Ultimate η Microsoft έφερε στο Xbox Series X και στο PC υποστήριξη για τεχνολογίες όπως DirectX Raytracing 1.1 (DXR), Variable Rate Shading, Mesh Shaders κ.ά. Το DXR ελέγχει τον φωτισμό μιας σκηνής χρησιμοποιώντας την επαναστατική μέθοδο του Ray Tracing, για να υπολογίσει την πορεία του φωτός στο παιχνίδι. Το Variable Rate Shading ελέγχει δυναμικά την ποιότητα εικόνας σε κάθε πίξελ που δημιουργεί η GPU και εστιάζει στην καλύτερη απεικόνιση των πίξελ που έχουν μεγαλύτερη σημασία για το παιχνίδι. Κάτι παρόμοιο προσφέρουν και οι Mesh Shaders αλλά για τον επεξεργαστή. Οι Mesh Shaders προβλέπουν τι θα χρειαστεί να απεικονιστεί σε μια σκηνή και έτσι ο επεξεργαστής επικεντρώνεται σε πιο συγκεκριμένες διεργασίες.

Video Duration
6:32


Αν τσέκαρες ότι το PC σου είναι συμβατό με DirectX 12 Ultimate (το Xbox Series X είναι συμβατό από την πρώτη στιγμή), τότε ας δούμε και μερικά games που μπορείς να αποκτήσεις, τα οποία εκμεταλλεύονται τα προηγμένα χαρακτηριστικά του. Τρία από τα μεγαλύτερα releases του 2020 που υποστηρίζουν τα χαρακτηριστικά του DX12 Ultimate είναι το Dirt 5, το Far Cry 6 και το Cyberpunk 2077.