«Finish Him!» / Πόσα ξέρεις για την ιστορία του Mortal Kombat;

Περίληψη: To πιο πετυχημένο -αλλά και αμφιλεγόμενο- παιχνίδι όλων των εποχών επιστρέφει στις οθόνες μας. Ο λόγος για το Mortal Kombat. Ποια είναι η ιστορία πίσω από τον κορυφαίο fighting τίτλο;

Έτος 1992. Ο πλανήτης βρίσκεται σε αναβρασμό. Η Γιουγκοσλαβία διασπάται, οι μετρήσεις για την τρύπα του όζοντος έχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδά τους, το Ιράκ αρνείται να δώσει στοιχεία για την κατοχή πυρηνικών όπλων και εντάσεις ξεσπούν σε παγκόσμια κλίμακα. Τα παιδιά των 90s θα μεγαλώσουν σε έναν διαφορετικό, πιο βίαιο κόσμο.

Το gaming έχει αρχίσει να μετατρέπεται από μια απλή «βιοτεχνία» σε βιομηχανία αναζητώντας νέους τρόπους να προσεγγίσει ευρύτερο κοινό και άθελά του ρίχνει λάδι στην παραπάνω φωτιά. To Mortal Kombat κάνει την εμφάνισή του με έναν και μοναδικό σκοπό: να φέρει μια εντελώς νέα εμπειρία στους gamers.

Μέχρι τότε υπήρχε μόνο ένα παιχνίδι στο είδος «fighting». Ένα είδος που ευκολότερα από κάθε άλλο επέτρεπε στους παίκτες τις μάχες ένας-προς-έναν. Το Street Fighter. To Mortal Kombat έρχεται να ρίξει τον αυτοκράτορα του είδους και έπρεπε να το κάνει με συγκεκριμένες καινοτομίες. Το Mortal Kombat έρχεται στα «ουφάδικα» παγκοσμίως και για πρώτη φορά φέρνει δράση ψηφιοποιημένη από πραγματικές κινήσεις ηθοποιών, πρώτη φορά βλέπουμε αίμα σε τόσο μεγάλη κλίμακα, οι κινήσεις των μαχητών εμπνέονται από πραγματικές πολεμικές τέχνες ή και ηθοποιούς, όπως ο Bruce Lee ή ο Jean Claude Van Damme. Τέλος τα fatalities, ένας μυστικός συνδυασμός κουμπιών, που αν πατηθούν σε σωστή σειρά και χρόνο, ο παίκτης εκτελεί μια τελειωτική κίνηση, όπως το ξερίζωμα της καρδιάς του αντιπάλου ή τον αποκεφαλισμό του.

Ακόμα και εκείνος ο κόσμος, που βρισκόταν σε αναβρασμό, και μόλις πριν 50 χρόνια είχε βιώσει τη φρίκη του πολέμου, δεν μπορούσε να χωνέψει τόση βία σε ένα παιχνίδι, που η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών είναι μικρά παιδιά. Πολύ μελάνι και πολύ τηλεοπτικό χρόνο μετά οι γονείς ήταν πλέον πεπεισμένοι. Τα videogames προκαλούν βία. Το θέμα φτάνει στο κονγκρέσο και για πρώτη φορά η κυβέρνηση των Η.Π.Α. ασχολείται με τα videogames - και ο λόγος δεν είναι καλός. Η μικρή αγορά των videogames αντιμετωπίζει ίσως τον πιο μεγάλο κίνδυνο της ιστορίας της και απειλείται ακόμα και με εξαφάνιση.

Η απόφαση είναι καθοριστική. Όλα τα παιχνίδια πλέον θα αναγράφουν πάνω στη συσκευασία την ελάχιστη κατάλληλη ηλικία, για να παίξει κάποιος, και συστήνεται αρμόδια αρχή που θα το αξιολογεί. Οι ηλικίες είναι 3+, 7+, 12+, 16+ και 18+. Το πρώτο βήμα έχει γίνει. Τα παιχνίδια ελέγχονται για την καταλληλόλητα τους και οι γονείς ξέρουν πλέον ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι που αγοράζουν είναι ή δεν είναι κατάλληλο για τα παιδιά τους. Παράλληλα η συγκεκριμένη εξέλιξη απελευθερώνει όλη τη δημιουργικότητα των studio παραγωγής, καθώς πλέον δεν υπάρχει περιορισμός στο τι μπορούν να δημιουργήσουν. Το splatter, ο τρόμος, η βία και άλλα έντονα χαρακτηριστικά, που θεωρούνταν ταμπού μέχρι τότε, μπορούν να εμφανιστούν στα videogames ακριβώς όπως γίνεται και σε όλες τις υπόλοιπες μορφές τέχνης.

Νέα παιχνίδια κάνουν την εμφάνισή τους και η απελευθέρωση των ορίων που υπήρχαν ανάγει την δημιουργία ενός παιχνιδιού σε είδος τέχνης, καθώς μπορεί να προκαλέσει στον παίκτη το συναίσθημα που ο δημιουργός θέλει ακριβώς, όπως γίνεται με την ζωγραφική, τη μουσική και τη λογοτεχνία. Το gaming έχει σωθεί και πλέον είναι ανοιχτό σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, καθώς οι ενήλικες νιώθουν ότι πλέον τα παιχνίδια δεν είναι μόνο για παιδιά.

Το Mortal Kombat άνοιξε έναν νέο δρόμο και δημιούργησε ένα franchise που το σύμπαν του περιέχει ταινίες, βιβλία και κόμικς φτάνοντας παράλληλα στην πρώτη θέση των πωλήσεων ανάμεσα στα fighting games. Οι καινοτομίες που εισήγαγε αποτέλεσαν εφαλτήριο για νέα είδη παιχνιδιών, ακόμα πιο ρεαλιστικά.

Έτος 1992. Στο Ρίο ψηφίζεται η διακήρυξη της βιώσιμης ανάπτυξης, ένας σταθμός για την προστασία του περιβάλλοντος. O 12ετής εμφύλιος στο Ελ Σαλβαδόρ λήγει. Ένας νέος σκηνοθέτης, ο Quentin Tarantino, εισάγει ένα νέο είδος ταινιών αλλάζοντας το cinema όπως το ξέραμε. Το gaming γιγαντώνεται και φέρνει έναν νέο τρόπο διασκέδασης για όλη την οικογένεια. Τα παιδιά των 90s θα μεγαλώσουν σε έναν διαφορετικό, καλύτερο κόσμο!