H επιστροφή των Στέρεο Νόβα: το μουσικό γεγονός της χρονιάς

Περίληψη: «…ποτέ δεν είχα τίποτα κι απόψε θέλω να σε φιλήσω να μείνεις στα μάτια μου σαν...

«…ποτέ δεν είχα τίποτα κι απόψε θέλω να σε φιλήσω να μείνεις στα μάτια μου σαν άδειο τοπίο να κάνουμε έρωτα στο αστεροσκοπείο κουλουριασμένοι σα μπάλα να εκτοξευθούμε μέχρι που ειρηνικά στο διάστημα να κοιμηθούμε…»Στέρεο Νόβα, «Το ταξίδι της φάλαινας», 1993 [gallery size="medium" columns="1" ids="59225"] Ένα συγκρότημα που όρισε τα 90’s, τον αστικό ρομαντισμό της γκρίζας μεγαλούπολης, την κουλτούρα του δρόμου, την αντίδραση απέναντι στη χυδαιότητα της νεοελληνικής κουλτούρας. Μια παρέα αληθινών φίλων οι οποίοι δεν αγκιστρώθηκαν πίσω από πολιτικές ιδεολογίες και φανφάρες. Μια καλλιτεχνική δύναμη που έπιασε το νήμα της ηλεκτρονικής μουσικής από εκεί που το είχε αφήσει η Λένα Πλάτωνος, για να το συνδέσει με τους φόβους και τα όνειρα μιας καινούργιας γενιάς, λίγο πριν ο κόσμος μεταμορφωθεί ριζικά από τη διάδοση του διαδικτύου. [gallery columns="1" size="medium" ids="59218"] Οι Στέρεο Νόβα, ένα ιστορικό γκρουπ που διαλύθηκε στο peak της δημοφιλίας του πριν από 20 χρόνια και κάτι, επανέρχονται δυναμικά στα μουσικά πράγματα με ένα νέο άλμπουμ! Ο Ουρανός κυκλοφορεί σε συλλεκτική έκδοση λευκού βινυλίου (περιορισμένα αντίτυπα), σε κανονικό LP και σε CD από την Inner-Ear στις αρχές του Μάη, με το τραγούδι «Ισορροπία» να γνωρίζει ήδη επιτυχία στα ραδιόφωνα, αποδεικνύοντας ότι το συγκρότημα έχει ακόμα πράγματα να πει. Ποιος γνωρίζει στ’ αλήθεια πού τελειώνει αυτό το ταξίδι; Η ιστορία των Στέρεο Νόβα ξεκινάει πίσω στο 1986, όταν ο Kωνσταντίνος Βήτα, ο Μιχάλης Δέλτα και ο Αντώνης Πι ξεκινούν τους κοινούς τους πειραματισμούς, φτιάχνοντας ηλεκτρονική μουσική. Αρχές δεκαετίας του ’90, ο Βήτα αρχίζει να ντύνει τα κομμάτια με στίχους (οι οποίοι θα αποτελέσουν και αιχμή του δόρατος για το συγκρότημα) και το 1992 καταφτάνει το πρώτο άλμπουμ τους, που έχει τίτλο απλά Στέρεο Νόβα. Ένα ολοκληρωμένο και αξιοπρόσεκτα κατασταλαγμένο ντεμπούτο, το οποίο περιλαμβάνει αριστουργηματικά κομμάτια όπως ο «Εξώστης», τα «Ηλίθια Αστεία», το «Ένα Κλεμμένο Ποδήλατο» και τα «Προάστια». [gallery size="full" ids="59219,59221,59220"] Στα 1993, Στέρεο Νόβα παραμένουν ακόμα μια underground υπόθεση, ωστόσο ο δεύτερο δίσκος με τίτλο Ντισκολάτα φέρνει αρκετούς fans στους κόλπους του γκρουπ. Το «Παζλ στον αέρα», το «Μικρό Αγόρι», το «Ταξίδι της Φάλαινας» και βέβαια η «Νέα Ζωή 705», που δεν σταμάτησε ποτέ να ακούγεται στα ραδιόφωνα και στα εναλλακτικά clubs, γράφουν τη δική τους ιστορία. Στον Ασύρματο Κόσμο (1994) οι στίχοι του Κωνσταντίνου Βήτα καταπιάνονται με την επιβολή της τεχνολογίας στη ζωή μας, ενώ τα Τέλσον (1996, χωρίς τον Αντώνη Πι πλέον) και Βιταμίνα Τεκ (1997) κερδίζουν την εκτίμηση ενός πιο «σκληροπυρηνικού» κοινού, περνώντας σε ambient και house μονοπάτια. Παρ’ ότι είχαν γίνει πλέον αρκετά γνωστοί, οι Στέρεο Νόβα εξακολουθούσαν να ακούν τις προσταγές του καλλιτεχνικού εαυτού τους, χωρίς να κόπτονται για την εμπορικότητα. [gallery size="full" ids="59222,59224,59223"] Λίγο μετά τη διάλυσή τους, το 1998 κυκλοφορούν το Ωφέλιμο Φορτίο σε συνεργασία με τον Σταμάτη Κραουνάκη, ενώ ένα χρόνο μετά έρχεται η Σ.Κ.Α.Ζ.Η., που δεν σημαίνει τίποτε άλλο από Σκόρπια Κομμάτια Από Ζωντανές Ηχογραφήσεις.  Κάπου εδώ, η πορεία σταματάει. Ο Κωνσταντίνος Βήτα και ο Μιχάλης Δέλτα ακολουθούν σόλο πορείες, με μεγάλη, κατά καιρούς, επιτυχία. Στη συνείδηση του κοινού πάντως, θα είναι πάντα οι Στέρεο Νόβα. Η επανένωση του γκρουπ έχει αγκαλιαστεί με ένα τεράστιο κύμα ανυπομονησίας – και ο Ουρανός σε λίγες μέρες κατεβαίνει στη γη. «Ο εαυτός μας προσδιορίζεται μέσα από τη δημιουργία» γράφουν οι ίδιοι στο σημείωμα του δίσκου. Και κάπου εδώ, το παζλ που διαλύθηκε στον αέρα, ενώνει ξανά τα κομμάτια του…