Η Χίλντα Παπαδημητρίου μας συστήνει τον ήρωά της, τον αστυνόμο Χάρη Νικολόπουλο

Περίληψη: "Ο Χάρης Νικολόπουλος γεννήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου του 1968, στην Αθήνα. Στην πραγματικότητα, ο Χάρης...

"Ο Χάρης Νικολόπουλος γεννήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου του 1968, στην Αθήνα. Στην πραγματικότητα, ο Χάρης Νικολόπουλος γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 2008, στο μυαλό μου. Τελειώνοντας την τετραετή σχολή αξιωματικών της ελληνικής αστυνομίας, ο Χάρης εντάχθηκε στο Σώμα το 1993, όπου απασχολήθηκε σε διάφορα ασήμαντα πόστα, όπως στο αρχείο της ΓΑΔΑ. Το 2005, έπειτα από δώδεκα χρόνια υπηρεσίας, προήχθη στο τμήμα Ανθρωποκτονιών με «βύσμα». Κανείς δεν πίστευε σ’ αυτόν, ούτε καν ο προϊστάμενός του  υποστράτηγος Καραμανέας, ενώ οι συνάδελφοί του ανυπομονούσαν να τον δουν να τρώει τα μούτρα του. Στην εποχή του φαίνεσθαι, οι άνθρωποι που δεν διατυμπανίζουν τις ικανότητές τους αντιμετωπίζονται σαν αφελείς κι ανίκανοι. Πόσο μάλλον, αν έχουν παραπανίσια κιλά, κοκκινίζουν μπροστά στην κοπέλα που τους αρέσει και είναι μοναχικοί χαρακτήρες. Λίγο πριν ξεκινήσω το γράψιμο του Για μια χούφτα βινύλια, και συγκεκριμένα το 2007, παρακολουθούσα τα δισκάδικα να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, γεγονός ιδιαίτερα οδυνηρό για μένα. Θέλοντας να γράψω μια «ελεγεία» -ας μου επιτραπεί η έκφραση- για την εξαφάνιση των μικρών δισκάδικων, έβαλα τον Χάρη να αναλαμβάνει την εξιχνίαση μιας υπόθεσης που διαδραματιζόταν γύρω από ένα τέτοιο δισκάδικο στα όρια της χρεοκοπίας. Η επιτυχημένη διαλεύκανση των φόνων δύο συλλεκτών βινυλίων μέσα σε δεκαπέντε μέρες επιβεβαίωσε το ταλέντο του Χάρη και η σημαντική αυτή επαγγελματική επιτυχία ενεργοποίησε εσωτερικές δυνάμεις που αγνοούσε ότι είχε, για να προχωρήσει στη ζωή του και να την αλλάξει. Ως τότε ζούσε με τη χήρα μητέρα του, την ψυχρή μεγαλοαστή κυρία Σοφία, σ’ ένα πολυτελές διαμέρισμα στα Άνω Πατήσια, ασφυκτιώντας στο παιδικό του δωμάτιο, χωρίς φίλους, διαβάζοντας τα ίδια κλασικά αστυνομικά τσέπης ξανά και ξανά κι ακούγοντας αποκλειστικά τους Beatles. Στο τέλος του πρώτου βιβλίου, ο Χάρης είχε κερδίσει μια καλή φίλη στο πρόσωπο της υπαστυνόμου Μαρίτας Ζερβουδάκη και πραγματοποίησε το πρώτο από μια σειρά παιδικών ονείρων: ένα ταξίδι στο Λονδίνο. Τα ταξίδια διευρύνουν τους ορίζοντες και οι ανοιχτοί ορίζοντες πυροδοτούν αλλαγές, εσωτερικές κι εξωτερικές. Έτσι ο Χάρης, στην αρχή του δεύτερου βιβλίου με τίτλο Έχουνε όλοι κακούς σκοπούς, ετοιμαζόταν για τις πρώτες αληθινές διακοπές του στα Χανιά. Αλλά όπως συμβαίνει πάντοτε στους αστυνομικούς, ντετέκτιβ ή επιθεωρητές από καταβολής αστυνομικής λογοτεχνίας, η ανακάλυψη ενός πτώματος τον ανάγκασε να τις διακόψει. Με αυξημένη αυτοπεποίθηση πια, κυνήγησε μεθοδικά τον δολοφόνο του διάσημου τραγουδοποιού Απόστολου Μελισσηνού – γνωστού ως Manu Chao της ελληνικής μουσικής δισκογραφίας. Έχοντας βοηθούς τη φίλη του Μαρίτα και τον νεαρό υπαστυνόμο Παρασκευά Γερασιμίδη, ο Χάρης κατάφερε να βρει την άκρη μέσα από το κουβάρι των ελληνικών ροκ συγκροτημάτων της δεκαετίας του ’80 και των ντόπιων ανεξάρτητων δισκογραφικών εταιρειών. Στην άδεια Αθήνα του Αυγούστου 2007, ο Χάρης ξεσκέπασε τα κρυμμένα μυστικά και τις υπέρμετρες φιλοδοξίες της εφηβικής παρέας του Μελισσηνού, και γνώρισε μια γοητευτική ολλανδέζα φιλόζωη, κάτοικο Εξαρχείων, η οποία εκδήλωσε το ενδιαφέρον της γι’ αυτόν. Το κερασάκι στην τούρτα: διεύρυνε τον στενό κύκλο των μουσικών του ακουσμάτων προσθέτοντας την Έιμι Γουάινχαουζ. >Πόσα βήματα θα κάνει στη συνέχεια ο Χάρης Νικολόπουλος; Θα καταφέρει να νικήσει τη δειλία και τη βουλιμία του, θα βάλει τις βάσεις για μια αληθινά ανεξάρτητη ζωή, όπως αρμόζει σ’ έναν επιτυχημένο επαγγελματικά ενήλικο άνδρα; Το τέλος του 2009 τον βρίσκει σε δικό του σπίτι και με ενδιαφέρουσα προσωπική ζωή. Είναι επικεφαλής της Υποδιεύθυνσης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Περιουσίας, όπως ονομάζεται πλέον το Ανθρωποκτονιών. Και επιτέλους, εκτός από πτώματα, στον δρόμο του θα βρεθεί η πιο σαγηνευτική γυναίκα που έχει γνωρίσει από κοντά. Θα αποδειχτεί όμως εξίσου επικίνδυνη; Η συνέχεια επί της οθόνης, ή μάλλον στις σελίδες της τρίτης περιπέτειας του Χάρη Νικολόπουλου, με τίτλο Η συχνότητα του θανάτου. Ένα μικρό tip μόνο, από τον τίτλο ενός παλιού ροκ τραγουδιού: You ain’t seen nothing yet!"Χίλντα ΠαπαδημητρίουΣυγγραφέας  Την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 19.00, η Χίλντα Παπαδημητρίου παρουσιάζει το βιβλίο της “Η συχνότητα του θανάτου” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, στο Public Τσιμισκή.