4 Ιουλίου , 2016 • 7 MINS READ
Ο Γ. Μπεχράκης μιλά για τα Public Moments Awards & συστήνει τους νικητές
Περίληψη: Ο Γιάννης Μπεχράκης, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Public Moments Awards μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ
"Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί η φωτογραφία μου που κέρδισε, τραβήχτηκε σε άλλη μία ιδιαίτερη στιγμή για μένα και πιο συγκεκριμένα στις πρόβες της παράστασης "ναυαγοσώστες - swim or die" σε μια διασκευή στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη που έλαβε μέρος στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στις αρχές του φετινού Μαΐου κ απεικονίζει τον φίλο κ σκηνοθέτη Ιωάννη Κυφωνίδη να κρατάει το σενάριο κ να παρακολουθεί το πως εκτελούν τις εντολές του άνθρωποι - συναθλητές που τους έχω στη καθημερινότητά μου στο κολυμβητήριο που κάνω τις προπονήσεις μου. Αυτόματα βρισκόμουν σε μία πιο "καλλιτεχνική διάθεση" λόγω των παραπάνω που σας ανέφερα οπότε πρέπει να πω ότι δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη προσπάθεια για να αναζητήσω την έμπνευση. Η έμπνευση ήταν ήδη παρούσα στον χώρο. ο Συνδυασμός του μαγικού φουαγιέ του Μεγάρου με τα θεόρατα παράθυρά του που κοιτούν τη παραλία Θεσσαλονίκης να συναντάει τον ουρανό, οι σκιές των δοκαριών, ο ήχος του πιάνου που βλέπετε πίσω κ αριστερά κ φυσικά η ομάδα να προσπαθεί για έναν κοινό σκοπό, λειτούργησαν καταλυτικά κ υπέρ του αποτελέσματος που βραβεύτηκε."ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ
"Η φωτογραφία μου τραβήχτηκε στο ιστορικό κέντρο της Πράγας στο κτίριο της μαύρης Μαντόνα. Από τον τίτλο και τον χώρο εμπνεύστηκα να κάνω αναπαράσταση την στάση του εμβρύου στην μήτρα της μητέρας."ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΥΣΣΗΣ
"Το βίντεο είναι καθαρά από χόμπι και γενικά προσπαθώ να απαθανατίσω τις καλύτερες στιγμές είτε είναι κάποιο ταξίδι ή κάποια βόλτα με τους φίλους μου .Το συγκεκριμένο βίντεο δείχνει μέσα σε 2,5 λεπτά το ταξίδι μου στην Σκωτία και τα μέρη που επισκέφτηκα .Τραβήχτηκε τον Φεβρουαρίου όταν πήγα να επισκεφτώ με την παρέα μου ένα φίλο μας που σπουδάζει στην Σκωτία και πιο συγκεκριμένα στο Εδιμβούργο .Τέλος αυτό που μου τράβηξε το ενδιαφέρον ήταν τα φυσικά τοπία και κουλτούρα της πόλης."ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΙΤΑΚΗΣ
"Ένα αγόρι καθώς τρέχει να βρει τους φίλους του στη γειτονιά του Μπαλάτ, Κωνσταντινούπολη, 3/4/2016. Η εικόνα αποτελεί κομμάτι μιας ευρύτερης δουλειάς που κάνω πάνω στην Κωνσταντινούπολη και τις διάφορες προσεγγίσεις που σου προσφέρει η ίδια η πόλη."ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΟΥΒΑΛΗΣ
"Επέλεξα να φωτογραφίσω την ηλικιωμένη γιαγιά μου τελείως αυθόρμητα, ένα κυριακάτικο απόγευμα σε μια στιγμή χαλάρωσης. Δεν μπορώ να πω το ίδιο για το εικονιζόμενο πρόσωπο, που προφανώς εκείνη τη στιγμή έκανε το δικό του απολογισμό ζωής, μιας ζωής γεμάτη δυσκολίες. Τι σκέφτεται άραγε κάποιος στη δύση της ζωής του? Υπάρχει κάποιος να μοιραστεί τις σκέψεις του η τις συνοδεύει η μοναξιά? Μήπως όλοι οι άνθρωποι ξεχνάμε τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας? Μια εικόνα χίλιες λέξεις."ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΑΒΟΥΝΙΔΗΣ
"Οι Κυριακές είναι για όλους μας μια πηγή αναμνήσεων, είναι η μέρα ελευθερίας μας, η μέρα που μοιραζόμαστε το χρόνο με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, η μέρα που αφιερώνουμε στον ίδιο μας τον εαυτό. Στο τέλος της ημέρας πάντα εκείνο που έμενε ήταν μια "γλυκιά μελαγχολία" και αυτό το συναίσθημα ήθελα να αποτελεί τον συνδετικό κρίκο των φωτογραφιών που επιλέχθηκαν για το διαγωνισμό."ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΕΝΙΤΗΣ
"Πρόκειται για ένα βίντεο που απεικονίζει τη μαγεία της νυχτερινής Αθήνας από ψηλά συνδυάζοντας το παιχνίδισμα που προκαλεί από τη μια ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και από την άλλη η ταχύτητα λήψεως και εναλλαγής εικόνων. Ήταν ένα project που διήρκεσε πολλές βραδιές μέσα στο φθινόπωρο του 2015, πραγματοποιώντας χιλιάδες λήψεις φωτογραφιών (κυρίως με τη χρήση drone) ώστε να δημιουργηθεί το συγκεκριμένο hyperlapse/timelapse. Αυτό που με ώθησε περισσότερο στο να το κάνω και αποτέλεσε πρόκληση για μένα ήταν ότι δεν υπήρχε κάτι ανάλογο για την πόλη της Αθήνας."ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ & ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΛΥΚΟΥΔΗ
"Το έργο μας απεικονίζει μαρίνες της Ελλάδας και συγκεκριμένα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Όλες οι εικόνες - ουρανοί, αστικά τοπία, θάλασσες - έρχονται κοντά και με ένα σουρεαλιστικό τρόπο ενώνονται και γίνονται ένα. Η λήψη των πλάνων έγινε στον ελεύθερο χρόνο μας, τα σαββατοκύριακα. Επιλέξαμε αυτές τις σκηνές με βάση την αγάπη μας για τη θάλασσα και τα πλοία που θυμίζουν έντονα καλοκαίρι."ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΣΙΔΗΣ
"Η φωτογραφία τραβήχτηκε τέλη Φλεβάρη στη νήσο La Palma των Κανάριων νησιών, όπου επισκέφτηκα κατά τη διάρκεια της μουσική περιοδείας με το κουαρτέτο μου στην Ισπανία. Θα το περιέγραφα ως ένα σύντομο καλοκαίρι. Η θάλασσα, ο ουρανός, ο αέρας, το φαγητό, οι άνθρωποι μού ήταν όλα τόσο γνώριμα αλλά παράλληλα τόσο διαφορετικά. Ήταν ο δρόμος της επιστροφής λοιπόν από το ηφαίστειο του νησιού. Ακολουθήσαμε ένα μεγάλο μονοπάτι με προορισμό τον φάρο Fuencaliente που θα πει καυτή πηγή. Κάπου εκεί ενδιάμεσα καταλήξαμε σ'αυτόν τον έρημο δρόμο. Προχώρησα παραπέρα στη στροφή και είδα αυτή την εικόνα. Ένιωσα σαν παιδί, μάλλον ήταν το γαλάζιο που με κυρίευσε. Χαμογέλασα έκπληκτος και αποθανάτισα το όμορφο και γαλήνιο αυτό τοπίο σκεπτόμενος την αρμονική αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και της φύσης. Ως ξενιτεμένος σε μια γκρίζα πόλη ένιωσα πώς ήμουν σπίτι για άλλη μια φορά. Μ'αρέσει να σκέφτομαι πως η φωτογραφία αντιπροσωπεύει την αίσθηση της νοσταλγίας, της ξενιτιάς, της αλλαγής και ίσως ένα αγαπημένο απόφθεγμα του Henry Miller που λέει:"Παντού υπάρχουν λουλούδια για όποιον θέλει πραγματικά να τα δει."ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
"Η φωτογραφία "παιδί που παίζει με το πατίνι του" τραβήχτηκε στις 22-04-2016 και ώρα 20.50, στην πλατεία Αγίας Αικατερίνης, μία από τις πιο γνωστές πλατείες του Ηρακλείου Κρήτης, στην οποία στεγάζεται το Μουσείο Χριστιανικής Τέχνης «Αγία Αικατερίνη Σιναϊτών». Εκείνο το απόγευμα, βρέθηκα εκεί, πάντα με τη φωτογραφική μου μηχανή για να παρακολουθήσω μέσα στο μουσείο, μια συναυλία κλασικής μουσικής από μία νεανική ορχήστρα. Επηρεασμένος από τη γαλήνια ατμόσφαιρα του μουσείου με τα ιδιαίτερα εκθέματα - έργα τέχνης και τις μελωδίες της ορχήστρας, βγήκα στην πλατεία και προχώρησα σ΄αυτήν με τη φωτογραφική μηχανή ακόμα στο χέρι μου. Ξαφνικά είδα ένα παιδάκι που έπαιζε με το πατίνι του, να προχωράει με ταχύτητα προς ένα φωτιστικό που υπάρχει στην πλατεία. Αμέσως στο μυαλό μου σχηματίστηκε η εικόνα του παιδιού κάτω από το φωτιστικό να προχωράει μπροστά. Πολύ γρήγορα σήκωσα τη μηχανή και τράβηξα τη φωτογραφία, την οποία όταν είδα αργότερα, ένιωσα ικανοποίηση γιατί είχα τραβήξει ακριβώς αυτό που είχα φανταστεί."ΔΗΜΟΣ ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗΣ
"Η φωτογραφία τραβήχτηκε μια Κυριακή του Μάρτη, στα πλαίσια μιας συνάντησης με φίλους instagramers από Ελλάδα και Γερμανία, στα Σεητάν Λιμάνια των Χανίων. Ακολουθεί μια θεματική που συχνά φωτογραφίζω, και αφορά ανθρώπους και ερημικές παραλίες. Πρόκειται για μια λήψη από το ψηλότερο σημείο του βουνού και απεικονίζει την μεγαλειώδη ομορφιά του φυσικού τοπίου της παραλίας σε άμεση συνάφεια με τις μινιμαλιστικές ανθρώπινες φιγούρες."
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΜΠΑΤΖΗΣ
"Απόγευμα Κυριακής, η θερμοκρασία λίγο πιο πάνω από τους 0 βαθμούς. Μετά από ένα ζεστό καφέ με την παρέα, φεύγοντας, είδα κάτι που μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Η αποτύπωση, στον φακό, της μαγείας την φύσης σε συνδυασμό με την ανθρώπινη δημιουργία πάνω σε έναν υδάτινο καμβά. Δεκάδες σταλακτίτες με φόντο την πόλη της Καστοριάς και την αντανάκλαση της ίδιας στην λίμνη. Μία κρύα εικόνα με τόσα πολλά ζεστά συναισθήματα!"ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΙΝΗΣ
"Η σειρά αυτή των 9 ασπρόμαυρων εικόνων που βραβεύθηκαν από την κριτική επιτροπή των public moments awards εντάσσεται σε ένα project που δουλεύω τον τελευταίο καιρό με τίτλο: “Sea-e-scapes of Greece. 2014-2016. The years of crisis.” Το ελληνικό φως λειτουργεί ψυχαναλυτικά και γίνεται αφορμή μιας εικονικής απόδρασης. Σκέψεις ασπρόμαυρες, ιδεατές συνθήκες διαβίωσης, διέξοδα-αδιέξοδα, βίαιες αλλαγές στη καθημερινή μας ζωή συνθέτουν το σκηνικό μιας νέας καθημερινότητας που πρέπει να διαχειριστούμε για να βγούμε δυνατότεροι και σοφότεροι!"ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΗΛΑΚΗΣ
"Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στην Κρήτη τον Ιανουάριο. Είχαμε πάει σε αυτό το μέρος για μια σειρά με γυναικεία πορτρέτα που κάνω, όπου δεν φαίνεται το πρόσωπο του μοντέλου. Στο τέλος βγήκαν κ άλλες φωτογραφίες μια από τις οποίες είναι κ η συγκεκριμένη που διακρίθηκε."ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
"Το βίντεο τραβήχτηκε πέρυσι το καλοκαίρι όταν επισκέφτηκα πρώτη φορά το νησί της Μυκόνου για διακοπές. Ουσιαστικά απεικονίζει μια διαφορετική, θα έλεγα, “ματιά” του νησιού καθώς επισκέφτηκα μέρη τα οποία δεν συχνάζει αρκετός κόσμος και δεν φημίζονται τόσο πολύ αλλά είναι εξίσου πανέμορφα. Πιο συγκεκριμένα επισκέφτηκα 8 διαφορετικές πανέμορφες παραλίες με υπέροχα νερά και βυθό."ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
"Η συγκεκριμένη εικόνα επιλέχτηκε μέσα από μια σειρά φωτογραφιών οι οποίες τραβήχτηκαν το φετινό Πάσχα στην Φλώρινα, κατά την διάρκεια της περιφοράς του επιταφίου. Αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρων στην συγκεκριμένη σκηνή είναι τα βλέμματα των στρατιωτών, οι οποίοι παραταγμένοι και με τα όπλα «υπό μάλης» συνόδευαν τον επιτάφιο. Παρατηρώντας τα βλέμματα τους να στρέφονται το καθένα σε διαφορετική κατεύθυνση, συλλογίστηκα ότι παρά την υποχρεωτική λόγο των περιστάσεων ομοιομορφία που έπρεπε να επιδείξουν, οι πέντε αυτοί άνθρωποι ζούσαν το ίδιο ακριβώς γεγονός, αλλά ο καθένας τους το βίωνε με διαφορετικό τρόπο. Τι παρατηρούσαν; Τι σκέφτονταν; Και τι αισθάνονταν άραγε; Μόνο αυτοί ξέρουν…"