Περίληψη: Ο πρώτος χρόνος της συνεργασίας μας με το Bookvoice έκλεισε με απόλυτη επιτυχία. Ας δούμε με αριθμούς πώς τα audiobooks έγιναν κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
28 Μαΐου , 2024 • 2 MINS READ
28 Μαΐου , 2024 • 2 MINS READ
Περίληψη: Ο πρώτος χρόνος της συνεργασίας μας με το Bookvoice έκλεισε με απόλυτη επιτυχία. Ας δούμε με αριθμούς πώς τα audiobooks έγιναν κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Η τεχνολογία μας βοηθά πλέον να απολαύσουμε το βιβλίο με έναν ακόμα τρόπο, τα audiobooks! Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να φέρουμε τα audiobooks στα Public, σε συνεργασία με το Bookvoice. Η συνεργασία αυτή μετρά πλέον ένα χρόνο ζωής και μέσα σε αυτό το διάστημα αγκαλιάστηκε από το ελληνικό βιβλιοφιλικό κοινό! Μετά από 12 μήνες έχουμε συγκεντρώσει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για την αγορά των audiobooks στην Ελλάδα, τα οποία θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σου!
Θα ξεκινήσουμε από τα δημογραφικά στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει. Αρχικά, το γυναικείο φύλο είναι αυτό που κυριαρχεί, καθώς από το σύνολο των ακροατών το 54% εκείνων που επιλέγουν audiobooks είναι γυναίκες. Στο ηλικιακό κομμάτι τώρα, η συντριπτική πλειοψηφία ανήκει στην ηλιακή ομάδα 35 έως 55 ετών. Αυτό το ηλικιακό γκρουπ αποτελεί το 68% των ακροατών audiobooks!
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι συνήθειές μας γύρω από την ακρόαση audiobooks. Το πρώτο στοιχείο δεν θα εκπλήξει κανέναν και αφορά το μέρος στο οποίο ακούμε ηχητικά βιβλία. Το 49% των ακροατών δήλωσε πως ακούει audiobooks στο αυτοκίνητο.
Η συσκευή που χρησιμοποιούμε περισσότερο για να ακούμε τα αγαπημένα μας βιβλία επίσης είναι αναμενόμενη, με το 92% να επιλέγει το smartphone για την ακρόαση audiobooks. Πέρα από την ίδια τη συσκευή, το 76% δήλωσε πως χρησιμοποιεί ακουστικά για την ακρόαση, ενώ μόλις το υπόλοιπο 24% χρησιμοποιεί τα ηχεία της συσκευής του.
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των audiobooks είναι ότι μπορούμε να τα ακούμε και χωρίς σήμα, αρκεί να κατεβάσουμε το βιβλίο που θέλουμε. Σε αυτή την κατηγορία, όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, το κοινό είναι μοιρασμένο, με τους μισούς να ακούν online και τους άλλους μισούς να επιλέγουν την offline ακρόαση. Όσο για το διάστημα της ημέρας οι ακροατές επιλέγουν να ακούσουν κάποιο βιβλίο, τα στοιχεία μας δεν δείχνουν κάποια ξεκάθαρη προτίμηση για την πλειοψηφία του κοινού. Αν εξαιρέσουμε τις μεσημεριανές ώρες, τις οποίες επιλέγει το 31% των ακροατών, οι υπόλοιπες ώρες της ημέρας (πρωί, απόγευμα, βράδυ) παρουσιάζουν παρόμοια ποσοστά προτίμησης που κυμαίνονται σε 52-54%.
Το πιο ευχάριστο στοιχείο που προέκυψε από την έρευνά μας, όμως, είναι πως τα audiobooks βοήθησαν στην αύξηση της αναγνωστικής δραστηριότητας των χρηστών. Για την ακρίβεια, το 51% όσων έχουν βάλει τα audiobooks στην ζωή τους δήλωσε πως αυτό τους βοήθησε να διαβάζουν/ακούν περισσότερο. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που μας παρακίνησαν να φέρουμε τα audiobooks στα Public και χαιρόμαστε που 1 χρόνο μετά, η συνεργασία μας με το Bookvoice είχε αυτή την πολύ θετική επίδραση για μεγάλη μερίδα αναγνωστών. Τα audiobooks έχουν γίνει πλέον αγαπημένη συνήθεια, καθώς το 55% των ακροατών δήλωσε πως ακούει καθημερινά ή αρκετές φορές την εβδομάδα.
Ο πρώτος χρόνος της συνεργασίας μας με το Bookvoice και τα στοιχεία που αποκομίσαμε μέσα σε αυτό το διάστημα μας δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική που έχουν τα audiobooks σήμερα! Έτσι κι εμείς συνεχίζουμε με την ίδια αφοσίωση στο να κάνουμε την αναγνωστική σου εμπειρία ακόμα καλύτερη.