Public × Bookvoice: Τι μας αποκάλυψε ο πρώτος χρόνος συνεργασίας;

Περίληψη: Ο πρώτος χρόνος της συνεργασίας μας με το Bookvoice έκλεισε με απόλυτη επιτυχία. Ας δούμε με αριθμούς πώς τα audiobooks έγιναν κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Η τεχνολογία μας βοηθά πλέον να απολαύσουμε το βιβλίο με έναν ακόμα τρόπο, τα audiobooks! Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να φέρουμε τα audiobooks στα Public, σε συνεργασία με το Bookvoice. Η συνεργασία αυτή μετρά πλέον ένα χρόνο ζωής και μέσα σε αυτό το διάστημα αγκαλιάστηκε από το ελληνικό βιβλιοφιλικό κοινό! Μετά από 12 μήνες έχουμε συγκεντρώσει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για την αγορά των audiobooks στην Ελλάδα, τα οποία θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σου!

Το μίγμα του κοινού των audiobooks στην Ελλάδα

Θα ξεκινήσουμε από τα δημογραφικά στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει. Αρχικά, το γυναικείο φύλο είναι αυτό που κυριαρχεί, καθώς από το σύνολο των ακροατών το 54% εκείνων που επιλέγουν audiobooks είναι γυναίκες. Στο ηλικιακό κομμάτι τώρα, η συντριπτική πλειοψηφία ανήκει στην ηλιακή ομάδα 35 έως 55 ετών. Αυτό το ηλικιακό γκρουπ αποτελεί το 68% των ακροατών audiobooks!

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_gender

 

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_age group

Πώς και πού ακούμε audiobooks

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι συνήθειές μας γύρω από την ακρόαση audiobooks. Το πρώτο στοιχείο δεν θα εκπλήξει κανέναν και αφορά το μέρος στο οποίο ακούμε ηχητικά βιβλία. Το 49% των ακροατών δήλωσε πως ακούει audiobooks στο αυτοκίνητο.

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_occasion

Η συσκευή που χρησιμοποιούμε περισσότερο για να ακούμε τα αγαπημένα μας βιβλία επίσης είναι αναμενόμενη, με το 92% να επιλέγει το smartphone για την ακρόαση audiobooks. Πέρα από την ίδια τη συσκευή, το 76% δήλωσε πως χρησιμοποιεί ακουστικά για την ακρόαση, ενώ μόλις το υπόλοιπο 24% χρησιμοποιεί τα ηχεία της συσκευής του.

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_device

 

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_audio output

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των audiobooks είναι ότι μπορούμε να τα ακούμε και χωρίς σήμα, αρκεί να κατεβάσουμε το βιβλίο που θέλουμε. Σε αυτή την κατηγορία, όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, το κοινό είναι μοιρασμένο, με τους μισούς να ακούν online και τους άλλους μισούς να επιλέγουν την offline ακρόαση. Όσο για το διάστημα της ημέρας οι ακροατές επιλέγουν να ακούσουν κάποιο βιβλίο, τα στοιχεία μας δεν δείχνουν κάποια ξεκάθαρη προτίμηση για την πλειοψηφία του κοινού. Αν εξαιρέσουμε τις μεσημεριανές ώρες, τις οποίες επιλέγει το 31% των ακροατών, οι υπόλοιπες ώρες της ημέρας (πρωί, απόγευμα, βράδυ) παρουσιάζουν παρόμοια ποσοστά προτίμησης που κυμαίνονται σε 52-54%.

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_online offline

 

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_part of the day

Με τα audiobooks διαβάζουμε περισσότερο

Το πιο ευχάριστο στοιχείο που προέκυψε από την έρευνά μας, όμως, είναι πως τα audiobooks βοήθησαν στην αύξηση της αναγνωστικής δραστηριότητας των χρηστών. Για την ακρίβεια, το 51% όσων έχουν βάλει τα audiobooks στην ζωή τους δήλωσε πως αυτό τους βοήθησε να διαβάζουν/ακούν περισσότερο. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που μας παρακίνησαν να φέρουμε τα audiobooks στα Public και χαιρόμαστε που 1 χρόνο μετά, η συνεργασία μας με το Bookvoice είχε αυτή την πολύ θετική επίδραση για μεγάλη μερίδα αναγνωστών. Τα audiobooks έχουν γίνει πλέον αγαπημένη συνήθεια, καθώς το 55% των ακροατών δήλωσε πως ακούει καθημερινά ή αρκετές φορές την εβδομάδα.

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_reading impact

 

audiobook-survey-response-infographics_1200x1200_V3_frequency

Ανακάλυψε τα audiobooks στα Public

Ο πρώτος χρόνος της συνεργασίας μας με το Bookvoice και τα στοιχεία που αποκομίσαμε μέσα σε αυτό το διάστημα μας δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική που έχουν τα audiobooks σήμερα! Έτσι κι εμείς συνεχίζουμε με την ίδια αφοσίωση στο να κάνουμε την αναγνωστική σου εμπειρία ακόμα καλύτερη.