PS5: Όλα όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα!

Περίληψη: Έχουμε ήδη το λογότυπο, όμως πότε τοποθετεί η εταιρεία την κυκλοφορία του μέσα στη χρονιά; Τι να περιμένουμε στον σχεδιασμό της κονσόλας και σε ποια σημεία κάνουν level up οι επιδόσεις;

Το PlayStation 5 (ή PS5) είναι η επόμενη κονσόλα της Sony, που καλείται να κουβαλήσει το... βαρύ φορτίο μας επιτυχημένης πορείας που είχε το PS4. Η ιαπωνική εταιρεία έχει πει ήδη κάποια πράγματα για το σύστημα, χωρίς ωστόσο να το έχει αποκαλύψει πλήρως. Για να βάλουμε μια τάξη, λοιπόν, καταγράφουμε όλα όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα επιβεβαιωμένα.

Κυκλοφορία

Η Sony έχει μιλήσει επίσημα για την κυκλοφορία της κονσόλας μέσα στην «εορταστική περίοδο του 2020». Κάτι τέτοιο μεταφράζεται πολύ χοντρικά στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε και, αν μας επιτρεπόταν μια πρόβλεψη, θα λέγαμε ότι πρέπει να το περιμένουμε στο δεύτερο μισό Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου.

Λογότυπο

Η Sony επιβεβαίωσε προς το παρόν μόνο το λογότυπο της κονσόλας και όχι το ίδιο το σασί της. Σχεδιαστικά ακολουθεί ακριβώς αυτό του PS4, αντικαθιστώντας απλά τον αριθμό. Η ιαπωνική εταιρεία θέλει έτσι να πετύχει μια συνέχεια στο σχεδιασμό των logos, ενώ είναι σίγουρο ότι θέλει να «επενδύσει» και στην αναγνωρισιμότητα και επιτυχία του PS4.

Developer Kit

Ο σχεδιασμός της κονσόλας δεν έχει γίνει γνωστός, ωστόσο το μόνο που ξέρουμε προς το παρόν είναι πως είναι το developer kit, δηλαδή η έκδοση της κονσόλας που έχει φτάσει στους developers για να δουλέψουν τα games τους. Θυμίζει σε σχήμα το γράμμα V και έχει αρκετά σημεία για τον εξαερισμό. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν σημαίνει πως το τελικό design της κονσόλας, που θα βγει σε κυκλοφορία, θα είναι έτσι.
 

4K Blu-ray drive

Το PS5 θα συνεχίσει να έχει Blu-ray drive και μάλιστα θα υποστηρίζει 4K Blu-ray ταινίες. Στα παιχνίδια δε, η χωρητικότητα των δίσκων θα ανέβει από τα 50GB στα 100GB, διευκολύνοντας αρκετά τους developers να χωρέσουν όλα τα απαραίτητα αρχεία κάθε παιχνιδιού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – επιδόσεις

Τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι πως το βήμα που θα γίνει από την τρέχουσα στην επόμενη γενιά θα είναι από τα μεγαλύτερα που έχουμε δει. Για τα του hardware και της ιπποδύναμης της κονσόλας ξέρουμε ότι θα χρησιμοποιηθεί ένα AMD SoC (System on Chip) με αρχιτεκτονική CPU Zen 2 8 πυρήνων και 16 threads. Ένα δεύτερο κομμάτι θα αποτελείται από μια υλοποίηση Navi RDΝΑ. Συνολικά μιλάμε για σχεδόν 4-5 φορές περισσότερη ισχύ από την CPU των συστημάτων της τωρινής γενιάς και πολλαπλά καλύτερη απεικόνιση που μπορεί να φτάσει το 8Κ ή το 4K/120fps. Σημαντικό σε αυτό το επίπεδο είναι και το hardware based ray-tracing. Πρόκειται για μια τεχνική απόδοσης του φωτός σε πραγματικό χρόνο, που θα αποδίδεται μέσω hardware, δεν θα ζορίζει την κάρτα γραφικών και θα βοηθήσει τους developers να μειώσουν το χρόνο ανάπτυξης παιχνιδιών.

Ήχος

Στα του ήχου η Sony έχει επιβεβαιώσει από την πρώτη στιγμή την υποστήριξη 3D Audio. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως θα έρχεται ο ήχος από όλες τις κατευθύνσεις με έμφαση στο βάθος και την πιστότητα. Το 3D audio θα υποστηρίζεται από soundbars, ηχεία τηλεοράσεων και ακουστικά.

Σκληρός δίσκος

Τρομερές αλλαγές στην ταχύτητα της κονσόλας θα δούμε και από την custom υλοποίηση της Sony με SSD. Οι χρόνοι φορτώματος θα μειωθούν κατά πολύ και ένα πρώτο παράδειγμα έγινε σε παρουσίαση της εταιρείας με το Spider-Man, όπου το fast travel ολοκληρώθηκε στο παιχνίδι σε PS4 στα 15 δευτερόλεπτα και στο PS5 σε 0.8 (δευτερόλεπτα)! Δείτε το σχετικό απόσπασμα:
 

Video Duration
1:13


Χειριστήριο

Στα του χειριστηρίου (που δεν ξέρουμε αν θα ονομαστεί DualShock 5 ή διαφορετικά), η Sony φαίνεται να έχει ετοιμάσει κι εδώ εκπλήξεις. Ο κλασικός μηχανισμός ανάδρασης θα αντικατασταθεί με έναν νέας γενιάς, ενώ και τα adaptive triggers θα προσαρμόζουν καλύτερα και πιο... αναλογικά τις εντολές που δίνει ο χρήστης με αυτά.

Περιβάλλον χρήστη (User Interface)

Αλλαγή θα έχουμε και στο περιβάλλον που θα βλέπει ο χρήστης από το κεντρικό μενού. Θα είναι πιο «καθαρό» και θα είναι πιο εύκολη η διαδικασία εντοπισμού games. Θα υπάρχει άμεση πρόσβαση σε κάποιες λειτουργίες του παιχνιδιού από την κεντρική οθόνη (πχ. load) ενώ και στα του installation θα μπορούν να δοθούν εντολές από το χρήστη να εγκαθίσταται ή να κατεβαίνει ξεχωριστά κάθε κομμάτι του παιχνιδιού (πχ. μόνο το multiplayer).
 

Συμβατότητα προς τα πίσω (backwards compatibility)

Η Sony έχει δηλώσει πως θα υπάρξει υποστήριξη για τα παιχνίδια του PS4 στο PS5, ωστόσο μένει να ξεκαθαριστεί πως και σε τι βαθμό. Ξέρουμε πάντως σίγουρα ότι και το PlayStation VR θα είναι συμβατό με τη νέα κονσόλα!

Stay tuned στο Public Blog για όλα τα νεότερα!