Περίληψη: Τις παλιές καλές μέρες, οι περισσότεροι από εμάς, σε περίπτωση που ήθελαν να μοιραστούν κάτι,...
21 Μαρτίου , 2016 • 5 MINS READ
21 Μαρτίου , 2016 • 5 MINS READ
Περίληψη: Τις παλιές καλές μέρες, οι περισσότεροι από εμάς, σε περίπτωση που ήθελαν να μοιραστούν κάτι,...
Τις παλιές καλές μέρες, οι περισσότεροι από εμάς, σε περίπτωση που ήθελαν να μοιραστούν κάτι, πιθανότατα θα το έλεγαν σε ένα φίλο ή ακόμα καλύτερα θα το έγραφαν στο ημερολόγιό τους. Τη σήμερον ημέρα, πάλι, πιο πιθανό είναι να καταλήξουμε να το μοιραζόμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Κάπως έτσι ξεκίνησαν και τα πρώτα vlogs, ένα υβρίδιο βίντεο και blog. Εάν δεν είσαι εξοικειωμένος με το concept, φαντάσου αυτό εδώ το blog (ναι, ναι, το Public Blog) αλλά λίγο διαφορετικό. Για παράδειγμα, αυτό το κειμενάκι δε θα το διάβαζες, αλλά θα το έβλεπες σε ένα 10λεπτο βιντεάκι, με κάποιον από εμάς να κάνει την αφήγηση. Τώρα το ποιος θα ήταν αυτός θα ήταν ένα μεγάλο θέμα, γιατί βλέπεις σε ένα vlog το κυρίαρχο στοιχείο -και αυτό που εν τέλει είναι πιο πιθανό να κερδίσει followers- είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ, ο ίδιος ο vlogger!
"Vlogger; Σιγά το δύσκολο" μπορεί να σκέφτηκες, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα όσο ακούγονται. Αρκεί να σκεφτούμε πόσοι είναι αυτοί που ανεβάζουν βιντεάκια στο YouTube και πόσους τελικά ξέρουμε και παρακολουθούμε (hint: μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού). Κι όμως, εάν καταφέρεις τελικά να γίνεις ένα γνωστό όνομα στην μπλογκόσφαιρα, τα πλεονεκτήματα πραγματικά ξεπερνούν τη φαντασία: έσοδα χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ, θαυμαστές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου και -το κυριότερο- το όνομά σου έχει γίνει ένα ισχυρό brand που μπορείς να χρησιμοποιήσεις προς όφελός σου.
Σου φαίνεται απίστευτο; Σε διαβεβαιούμε πως δεν είναι! Και θα στο αποδείξουμε μέσα από τα παρακάτω best sellers που γίνονται ανάρπαστα από τα ράφια των βιβλιοπωλείων και ναι, καλά κατάλαβες, δεν πρόκειται για οποιαδήποτε βιβλία, αλλά τα βιβλία των πιο διάσημων vloggers που επεκτείνουν την... κυριαρχία τους και σε πραγματικές σελίδες! Δες τα όλα ΕΔΩ.
Zoe "Zoella" Sagg
Εάν δεν έχεις ακούσει έστω και μία φορά το όνομα Zoella, τότε πραγματικά χρειάζεσαι εντατικά μαθήματα! Θα στο θέσουμε ως εξής: εάν τα vlogs ήταν χώρα, τότε η Zoella θα ήταν χωρίς αμφιβολία η βασίλισσά της. Με πάνω από 10 εκατομμύρια ακολούθους και σχεδόν 700 εκατομμύρια προβολές σε βίντεο, η Zoella έχει αναδειχθεί σε φαινόμενο. Και όπως, ήταν φυσικό, η δημιουργία ενός βιβλίου δεν άργησε να έρθει, με το "Girl Online" να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του και να ακολουθείται από μία ακόμη επιτυχία, το "Girl Online: On Tour".
Alfie Deyes
Το άλλο μισό της Zoella στη ζωή, αλλά και σε πολλά βίντεο, είναι ο Alfie Deyes. Ο Alfie που φτάνει τα 6 εκατομμύρια σε συνολικούς ακολούθους έχει κι εκείνος το δικό του κανάλι και μάλιστα έχει γράψει κι εκείνος δύο βιβλία, το "The Pointless Book" και το "The Pointless Book 2", έχει συμπεριληφθεί σε πολλές λίστες με τους ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή στα social media. Μάλιστα, αυτός και η Zoella έφτασαν να έχουν το δικό τους κέρινο ομοίωμα στο Μουσείο Madame Tussaudes!
Tyler Oakley
Άνθρωπος-φαινόμενο της ποπ κουλτούρας, υπέρμαχος των κοινωνικών δικαιωμάτων και η πιο δυνατή φωνή της LGBTQ+ κοινότητας στο YouTube, o Tyler Oakley είναι μία δύναμη κάτι παραπάνω από υπολογίσιμη και όπως φαίνεται, σκοπεύει να την επεκτείνει και πέρα από τα όρια του κυβερνοχώρου. Οι 8 εκατομμύρια θαυμαστές που τον ακολουθούν, θα λατρέψουν το βιβλίο του "Binge", το ίδιο και όσοι δεν τον ήξεραν μέχρι τώρα.
PewDiePie
Θα τον χαρακτηρίζαμε βασιλιά του YouTube, αλλά το ...αυτοκράτορας μάλλον του ταιριάζει καλύτερα! Με 42 εκατομμύρια ακολούθους, τους περισσότερους από οποιοδήποτε άλλο κανάλι στο YouTube ξεπερνώντας ονόματα όπως ο Τζάστιν Μπίμπερ, η Ριάνα και ο Έμινεμ, αλλά και περισσότερες από 11 δισεκατομμύρια προβολές σε βίντεο, ο Felix Arvid Ulf Kjellberg, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, πιθανότατα είναι η προσωποποίηση του success story, τουλάχιστον όσον αφορά στα social media. Ε, λοιπόν, επειδή ο αυτοκράτορας ...έχει κέφια, έβγαλε και ένα βιβλίο, το "This Book Loves You"!
Connor Franta
Στη λίστα αυτή, βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε και τον Connor Franta, που με τους 5,5 σχεδόν εκατομμύρια ακολούθους έχει αναδειχθεί στη νέα, ανερχόμενη υπερδύναμη και αυτό ακριβώς το ταξίδι προς την κορυφή θέλησε να μοιραστεί μέσα από το βιβλίο του "A Work in Progress: A Memoir". Ο Connor, που το 2014 έκανε γνωστή στο κοινό την ομοφυλοφιλική σεξουαλική του ταυτότητα μέσα από ένα βίντεο που έχει ξεπεράσει τις 10 εκατομμύρια προβολές, έχει γίνει ένα πρόσωπο με μεγάλη επιρροή που εμπνέει και προτρέπει του θαυμαστές του να είναι ο εαυτός τους και αυτό ακριβώς συνεχίζει να κάνει μέσα από το νέο του βιβλίο.
Δείτε εδώ όλα τα βιβλία των πιο γνωστών vloggers!
Με αφορμή, λοιπόν, την ολοένα αυξανόμενη επιρροή των vloggers και την ανάδειξή τους σε social media celebrities, αποφασίσαμε να μιλήσουμε με κάποιον που έχει ασχοληθεί συστηματικά με τον κλάδο και ξέρει από πρώτο χέρι τον κόσμο του YouTube. Ο λόγος για τον ελληνικής καταγωγής Matt Koval (ή Kovalakides, όπως μπορεί να τον ξέρουν κάποιοι), που μέσα από τις εκατομμύρια προβολές των βίντεo του και τους περισσότερους από 120.000 ακολούθους του, κατάφερε όχι μόνο να συνεργαστεί με κορυφαίες εταιρείες όπως οι Fox Digital Studio, Colgate, Verizon και Hewlett Packard, αλλά και να τραβήξει την προσοχή της Google, στην οποία δουλεύει σήμερα ως βασικός Σχεδιαστής Στρατηγικής Δημιουργικού του YouTube! Τα λόγια, όπως, καταλαβαίνετε είναι περιττά, γι' αυτό θα περάσουμε κατευθείαν στη συνέντευξη που μας παραχώρησε!
[caption id="attachment_30543" align="aligncenter" width="371"] Matt Koval: Με ελληνική καταγωγή, ο YouTube strategist μας μίλησε για το ξεκίνημα του[/caption]Πώς αποφασίσατε να μπείτε στο YouTube και να ξεκινήσετε το δικό σας κανάλι;
Ήταν λόγω δημιουργικής απογοήτευσης. Όταν ήμουν μικρός έκανα ταινίες μικρού μήκους και τις έδειχνα στην οικογένεια και τους φίλους μου άμεσα, την επόμενη εβδομάδα. Η δουλειά μου πήγαινε απευθείας στο κοινό. Στο Hollywood, έπρεπε να πείσω τους ατζέντηδες, τους μάνατζερ και τα στούντιο πως οι ιδέες μου άξιζαν να υλοποιηθούν. Στο YouTube βρήκα μια καθαρή, άμεση γραμμή επικοινωνίας με το κοινό και δεν ξανακοίταξα ποτέ πίσω.
Ποια είναι η διαφορά του YouTube με τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Το YouTube έχει σίγουρα μια έντονη κοινωνική διάσταση και πολλοί το θεωρούν ως μία σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Υπάρχει μια ζωντανή κοινότητα με εντυπωσιακές διασυνδέσεις ανάμεσα στους δημιουργούς και τους φαν. Εάν υπάρχει μία διαφορά, τότε θα έλεγα ότι είναι το κομμάτι της παραγωγής των βίντεο. Κάποιος μπορεί να κάνει Tweet ή μία δημοσίευση στο Instagram μέσα σε λίγα λεπτά. Τα βίντεο απαιτούν χρόνο προκειμένου να σχεδιαστούν, να γυριστούν και να επεξεργαστούν. Επομένως, αν και είναι πολύ ωραίο να τα βλέπεις, μπορεί να αποτελέσει μεγάλη πρόκληση το να μπορείς να συμβαδίζεις με τη γρήγορη ροή περιεχομένου που απαιτεί το YouTube.
Πώς είναι να δουλεύεις για μια τόσο μεγάλη εταιρεία όπως η Google;
Η Google είναι μία φανταστική εταιρεία για να δουλεύει κανείς και η ομάδα στο YouTube εκτιμάει την εμπειρία μου ως δημιουργού. Κάποια μέρα θα επιστρέψω στο να είμαι σκηνοθέτης πλήρους απασχόλησης, αλλά, προς το παρόν, έχοντας μόλις ξεκινήσει μια οικογένεια, είμαι πολύ ευγνώμων που βρίσκομαι σε τόσο σταθερό "έδαφος" όσον αφορά στο επάγγελμά μου.
Σας λείπει καθόλου η Ελλάδα;
Κατάγομαι αρχικά από τις Η.Π.Α., είμαι μισός Έλληνας αλλά έχω επισκεφθεί την Ελλάδα και πράγματι μου λείπει. Εγώ και η γυναίκα μου απολαμβάνουμε ιδιαίτερα το Ναύπλιο.