5 Μαΐου , 2016 • 2 MINS READ
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη μοιράζεται μαζί μας συγγραφικές ασκήσεις για συγγραφείς!
Περίληψη: Η Μανίνα Ζουμπουλάκη σπούδασε στην Αμερική Ιστορία της Τέχνης. Στα περιοδικά αρθρογραφεί από την αρχή της...
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη σπούδασε στην Αμερική Ιστορία της Τέχνης. Στα περιοδικά αρθρογραφεί από την αρχή της δεκαετίας του 1980 ενώ έχει μεταφράσει γύρω στα τριάντα βιβλία! Σαν συγγραφέα την γνωρίσαμε το 1995 από τα “Κενά μνήμης” και τις εκδόσεις “Ιστός”. Έκτοτε ακολούθησαν πολλά βιβλία, σενάρια για ταινίες αλλά και τηλεοπτικές σειρές.Παρά το μεγάλο λογοτεχνικό παρελθόν της η συγγραφέας Μανίνα Ζουμπουλάκη επιμένει να «σκέφτεται πολύ τα βιβλία πριν αρχίσει να τα γράφει» και έχει τη διάθεση και την όρεξη να μοιραστεί τη συγγραφική της εμπειρία και γνώση με τους νεότερους επίδοξους συγγραφείς σε εργαστήρια δημιουργικής γραφής στα οποία διδάσκει. Σήμερα η Μανίνα Ζουμπουλάκη μοιράζεται με τους αναγνώστες του Public Blog ορισμένες συγγραφικές ασκήσεις για επίδοξους συγγραφείς και όχι μόνο!" Αν θέλεις πολύ να γίνεις συγγραφέας, θα γίνεις – θα διαβάζεις και θα γράφεις ασταμάτητα, χιλιάδες και χιλιάδες λέξεις που θα προτείνεις/παρακαλάς να τις διαβάσει κάποιος και να σου πει… τη στραβή του, ότι να΄ναι δηλαδή αρκεί να τις διαβάσει.Υπάρχουν ασκήσεις (με την έννοια της εξάσκησης στο γράψιμο), υπάρχουν πάντα τρυκ, υπάρχουν Αμερικάνοι συγγραφείς που έβγαλαν «πατρόν», λεπτομερείς οδηγίες πώς να στήσεις ένα μυθιστόρημα από το σκελετό μέχρι το ψαχνό του. Καλά είναι όλα αυτά και χρήσιμα αλλά αν δεν διαβάζεις και δεν γράφεις, τζάμπα παιδεύεσαι να αποστηθίζεις πατρόν.Η στάνταρ άσκηση που προτείνω σε άτομα με συγγραφικές τάσεις είναι η εξής: γράψε σε ένα χαρτί 15 ιδιαίτερα πράγματα που κάνεις, που έχεις ή που σε χαρακτηρίζουν, ίσως μάλιστα παλαβά, αλλά τα έχεις ενσωματώσει στη ζωή σου. Μετά πιάσε ανθρώπους από το περιβάλλον σου και ζήτα να σου πούνε 15 πράγματα για σένα (όχι κοινοτυπίες του τύπου ‘είσαι καλό παιδί’), και γράψτα σε ένα άλλο χαρτί. Ήδη έχεις προχωρήσει στο τετράδιο για να μη μαζεύεις χαρτούρα χύμα.Στο τετράδιο λοιπόν σημειώνεις παραξενιές και ιδιορρυθμίες σου. Ζεσταίνεις τον καφέ σου χίλιες φορές στο μάικρο; Πλένεις τον πορτοκαλοστίφτη πριν πιείς χυμό; Σιχαίνεσαι τις παντόφλες; Κρεμάς τα κλειδιά σου στο νεροχύτη; Πλένεις τα δόντια σου στη μπανιέρα, χρησιμοποιείς βετέξ αντί για πετσέτα, τρως σουτζουκάκια για πρωινό; Ότι και να καταγράψεις, στην πραγματικότητα χτίζεις «προφίλ του ήρωα» χωρίς να το κάνεις επίτηδες, ανακαλύπτεις μικρά ή μεγάλα στοιχεία που κάνουν τον καθένα από μας (άρα και τον ήρωα) ανθρώπινο.Παλιά έλεγα να γράφουν 10 τέτοια «αποκαλυπτικά», και άλλα 10 από συγγενείς/φίλους, αλλά κάπου διάβασα ότι η δυσκολία αρχίζει από τα 10 και πάνω – εύκολα λέει βρίσκουμε 10 πράγματα, από κει και πέρα το καίμε. Οπότε πέρασα στα 15. Αυτά που σου λένε οι δικοί σου για σένα είναι από αδιάφορα ως εξοργιστικά μερικές φορές, και πραγματικά αποκαλυπτικά άλλες φορές – για τις σχέσεις σου ή για την εικόνα που έχουν για σένα οι άλλοι. Ο ήρωας χτίζεται με τέτοια πάντως, εκτός από τα βασικά (που πήγε σχολείο, οικογενειακή του κατάσταση, αν ήταν καλός μαθητής κλπ κλπ).Μετά το προχωράς: γράφεις 15 πράγματα που ξέρεις για τον εαυτό σου και δεν τα φανερώνεις ποτέ… και το κρατάς κρυφό αυτό το 15άρι, σε μεσαία σελίδα του τετραδίου σου καμουφλαρισμένο ως «άσχετα». Δεν είναι καθόλου άσχετα, αλλά κάπως πρέπει αν οριοθετήσεις κι εσύ το κείμενό σου, που σε αυτή τη φάση είναι τετράδιο αλλά εξελίσσεται συνεχώς… όπως και εσύ ως συγγραφέας."Μανίνα ΖουμπουλάκηΒρείτε τα βιβλία της στα Public ή με ένα κλικ εδώ.