Τα Emmy αλλάζουν σελίδα: γράφει ο Γ. Κρασσακόπουλος

Περίληψη: "Μαζί με την τηλεόραση (και τον τρόπο που την βλέπουμε) τα πιο σημαντικά της βραβεία,...

"Μαζί με την τηλεόραση (και τον τρόπο που την βλέπουμε) τα πιο σημαντικά της βραβεία, φέτος κάνουν κι αυτά την επανάσταση τους.Το λένε όλοι -κυρίως γιατί ακούγεται ωραίο: «η τηλεόραση είναι το νέο σινεμά». Αν η φράση ισχύει, γιατί λοιπόν τα βραβεία της, τα Emmy, δεν έχουν την ίδια βαρύτητα, την ίδια αγωνία, τις ίδιες συγκινήσεις όπως τα Όσκαρ, τα βραβεία του σινεμά; Είναι απλό. Γιατί τους λείπει ένα βασικό συστατικό. Τους λείπουν οι εκπλήξεις. Ή τουλάχιστον τους έλειπαν μέχρι τώρα.Ας είμαστε ειλικρινείς, είναι δύσκολο να ανυπομονείς για το τι κρύβει ο φάκελος με τον νικητή όταν ξέρεις ότι για μια ακόμη χρονιά το βραβείο θα πάει... στο «Modern Family». Σε κάθε κατηγορία![caption id="attachment_23254" align="alignnone" width="335"]O Jon Hamm πρωταγωνιστής του Mad Men πήρε το πρώτο (!) του Emmy O Jon Hamm πρωταγωνιστής του Mad Men πήρε το πρώτο (!) του Emmy[/caption]  Ναι, υπερβάλουμε, αλλά όχι πολύ. Τα Emmys φέτος άλλαξαν τους κανόνες βάσει των οποίων τα μέλη τους ψηφίζουν και κάτι τόσο «εσωτερικό», μοιάζει να είχε τεράστιο αντίκτυπο προς τα έξω. To «Game of Thrones» σάρωσε, ξεκαθαρίζοντας πως πλέον δεν υπάρχουν τηλεοπτικά είδη «ταμπού», ο Τζον Χαμ κέρδισε το βραβείο καλύτερου Ανδρικού ρόλου σε δραματική σειρά για το «Mad Men» (ναι, καταλαβαίνω ότι  δύσκολο να το πιστέψετε, αλλά είναι το πρώτο που παίρνει), η Βαϊόλα Ντέιβις έγινε η πρώτη αφροαμερικανίδα που κέρδισε το αντίστοιχο γυναικείο για το «How to Get Away with Murder», σειρές που δεν γυρίστηκαν για την «παραδοσιακή» τηλεόραση αλλα για πάροχους όπως το Amazon έφυγαν με βραβεία. Και ναι, δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά το «Modern Family» δεν κέρδισε στην κατηγορία της καλύτερης κωμωδίας αφού (επιτέλους) βραβεύτηκε το « Veep».[caption id="attachment_23255" align="alignnone" width="408"]viola-davis Η Viola Davis στον ευχαριστήριο λόγο της[/caption]  Όλα αυτά έφεραν στην βραδιά των Emmys, στα ίδια τα βραβεία, κάτι που ξεκάθαρα έλειπε: Ενδιαφέρον, ένταση, «ηλεκτρισμό». Ευχαριστήριους λόγους που συζητήθηκαν (το «δεν μπορείς να κερδίσεις Emmy, αν δεν υπάρχουν ρόλοι για σένα» της Βαιόλα Ντέιβις για παράδειγμα), βραβεύσεις που έγραψαν ιστορία, στιγμιότυπα που θέλαμε να ξαναδούμε online, πράγματα που κουβεντιάζαμε την επόμενη μέρα με τον καφέ μας.Μπορεί να μην είμαστε σίγουροι για το αν «η τηλεόραση είναι το νέο σινεμά» (κυρίως γιατί είναι δυο διαφορετικά πράγματα -και θέλουμε να παραμείνουν δυο διαφορετικά πράγματα), αλλά μετά την φετινή απονομή, είμαστε βέβαιοι για ένα πράγμα: η τηλεόραση πλέον μπορεί και πρέπει, να έχει βραβεία αντάξια με αυτά του σινεμά..."Γιώργος Κρασσακόπουλος krassakopoulos2Ο Γιώργος Κρασσακόπουλος υπήρξε από τα ιδρυτικά στελέχη του περιοδικού Σινεμά και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Εχει δουλέχει σαν κριτικός κινηματογράφου στον Τύπο την τηλεόραση κι online. Σήμερα γράφει για σινεμά στην εφημερίδα Athens Voice αλλά και στο Flix.gr του οποίου είναι ένας από τους ιδρυτές. Δουλεύει επίσης στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.