Ζωγραφιές, σημειώσεις, ραντεβού, μουτζούρες, «να μην ξεχάσω», κωδικοί, λίστες, ονόματα, επαγγελματικά brief, αριθμοί… Όσο κι αν η ψηφιακή εποχή έχει παραμερίσει την αναλογική, η παρουσία ενός σημειωματάριου στη ζωή μας παραμένει
απαραίτητη, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Και, φυσικά, το πρώτο όνομα που μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε για
σημειωματάρια και μπλοκάκια είναι αυτό της
Moleskine.Πάνω από 20 χρόνια τώρα (από το 1997 για την ακρίβεια), η Moleskine μας προμηθεύει με σημειωματάρια υψηλής αισθητικής, όμορφα, αναγνωρίσιμα, πρακτικά. Αν σε αυτά προσθέσουμε τις
τσάντες, τα
αξεσουάρ ανάγνωσης, τα
εργαλεία γραφής, τις
θήκες κινητών και τα
ψηφιακά σημειωματάρια, τότε μπορούμε να μιλάμε για μια ολόκληρη οικογένεια!
Επειδή, λοιπόν, έχουμε αδυναμία στα καλαίσθητα αξεσουάρ της, συγκεντρώσαμε
8+1 πράγματα που (μάλλον) δεν ήξερες για τη
Moleskine. Για να μην τα ξεχάσεις, κράτα σημειώσεις!
- Τα σημειωματάρια της
Moleskine χρησιμοποιούνταν από τον
Ernest Hemingway, τον
Van Gogh, τον
Picasso και τον
Oscar Wilde. Εντάξει, όχι ακριβώς... Είναι πάντως γεγονός ότι οι παραπάνω θρύλοι διέθεταν σημειωματάρια πάνω στα οποία η
Moleskine βάσισε το design και την αισθητική της.
- Το brand πήρε το όνομά του από
μυθιστόρημα. Συγκεκριμένα, η λέξη «moleskine» αναφέρεται στο «
The Songlines» του
Bruce Chatwin (1987), όταν ένας ιδιοκτήτης καταστήματος χαρτικών ειδών σχολιάζει τη διακοπή της παραγωγής τετραδίων.
- Κάποτε υπήρχαν πολλές και διάφορες εταιρίες που έφτιαχναν
Moleskine. Στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ου, το χαρακτηριστικό design ήταν δημοφιλές σε μπόλικα ανεξάρτητα καταστήματα της Γαλλίας, χωρίς συγκεκριμένο brandname. Ώσπου το 1997 ένας μιλανέζος εκδότης με επιχειρηματικό μυαλό αναβίωσε μια παράδοση δημιουργικότητας και έκφρασης, που δεν άργησε να γίνει μόδα σε όλο τον κόσμο.
- Η Moleskine αποφεύγει τους συμβατικούς τρόπους διαφήμισης. Προτιμάει να διαδίδεται μέσω word of mouth, αλλά και με… τοποθέτηση προϊόντος σε ταινίες όπως το «
Ο Διάβολος Φοράει Prada» και τα«
Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας».
- Στις
custom εκδόσεις λέμε ναι! Από τους
Rolling Stones μέχρι το αφιέρωμα που έκανε το MoMA στον
Tim Burton, η Moleskine έχει φανεί δεκτική αλλά και τολμηρή στις ειδικές εκδόσεις, ενώ περιττό να πούμε ότι έχει ανοίξει τους κόλπους της και σε corporate πελάτες.
- Η
Moleskine τιμά τους καλλιτέχνες. Κι όταν λέμε «τιμά», το εννοούμε: Δημιουργοί όπως ο
Christian Lacroix και ο
Dave Eggers όχι μόνο έχουν φιλοτεχνήσει σημειωματάρια, αλλά έχουν δει και τα έργα τους να αποτελούν αντικείμενο εικαστικών εκθέσεων που ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο.
- H εταιρία διαθέτει ένα από τα πιο ισχυρά online communities. Το επίσημο site μετράει πάνω από
86.000 εγγεγραμμένους χρήστες, αλλά και περίπου
6.500 έργα τέχνης, από ανθρώπους που θέλουν να διαδώσουν τη δουλειά τους.
- Η
Moleskine είναι «φιλική» προς το περιβάλλον. Χρησιμοποιεί χαρτί χωρίς οξέα και έχει λάβει πιστοποίηση από το Συμβούλιο Διαχείρισης των Δασών.
- Τελευταίο μα όχι έσχατο: Ήξερες ότι στο
Public θα βρεις αποκλειστικά το νέο συλλεκτικό σημειωμάριο της
Moleskine Athens Worl Book Capital 2018;Εξερευνήστε όλα τα προιόντα της
Moleskine σε ένα κατάστημα
Public ή στο
public.gr.