Meetings στο cyberspace: το Facebook φέρνει το “zoom” στο Virtual Reality

Περίληψη: Αν νόμιζες πως οι βιντεοκλήσεις και τα meetings με webcams ήταν η αιχμή της τεχνολογίας, ετοιμάσου για άλλα κόλπα από το Facebook!

Αν και υπήρχαν αρκετό καιρό πριν την πανδημία, οι βιντεοκλήσεις και τα meetings στο internet μπήκαν πρακτικά στη ζωή μας μετά το lockdown. Ίσως ήταν αναπόφευκτο, η υγειονομική κρίση, όμως, έκανε την τεχνολογία αναγκαία και οι περισσότεροι έκαναν το βήμα που προσπαθούσαν να αποφύγουν. Κι όμως, υπάρχουν κάποιοι ερευνητές οι οποίοι δουλεύουν για το επόμενο βήμα, το οποίο δεν θα έχει σχέση με webcams και οθόνες με “παράθυρα”, αλλά με το cyberspace και το virtual reality!

Η εφαρμογή ονομάζεται “Horizon Workrooms” και έρχεται από το Facebook. Λειτουργεί πάνω στην πλατφόρμα του Oculus Quest, το οποίο είναι ένα headset για Virtual Reality, και μπορείς ήδη να καταλάβεις το πού πάει η δουλειά. Οι προγραμματιστές του Facebook δουλεύουν πάνω σε ένα σύστημα το οποίο θα μπορεί (ή θα προσπαθεί) να δημιουργήσει μια ενιαία εμπειρία και να βάλει τους χρήστες σε εικονικά “meeting rooms”, έτσι ώστε να μπορούν να δουλεύουν, να συνομιλούν και να συνεργάζονται σαν να βρίσκονταν στον ίδιο χώρο, ενώ μπορεί να βρίσκονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, συνδεδεμένοι σε αυτό που το Facebook ονομάζει “metaverse”.

Η παρουσίαση του Workrooms έγινε από τον ίδιο τον Zuckerberg και… η αλήθεια είναι πως, ως συνήθως, το έκανε awkward. Είπε, λοιπόν, πως θέλει ο κόσμος να σκέφτεται και να θεωρεί το Facebook ως μια εταιρεία “του metaverse”, στο οποίο, είπε, κάποια στιγμή στο μέλλον, όλοι μας θα περνάμε σημαντικό μέρος του χρόνου μας, ευρισκόμενοι μέσα σε ένα πλήρως “immersive” ψηφιακό “cyberspace”. Ή, όπως είπε, μπορούμε να το φανταστούμε ως ένα “internet ενσαρκωμένο”. Ναι, Mark, το έκανες weird… τουλάχιστον weird.

Εν πάση περιπτώσει, το Workrooms, ευτυχώς, ακόμη δεν είναι το… Matrix για εργαζόμενους αλλά απλώς μια πλατφόρμα για όσους έχουν VR headsets, μέσω του οποίου μπορούν να συνομιλούν και να κάνουν meetings σε εικονικούς κόσμους, με τον κάθε χρήστη να εμφανίζεται ως ένα τρισδιάστατο “avatar” (ή cartoon). Επίσης, όσοι δεν έχουν headsets, μπορούν να συμμετέχουν με webcam, αλλά, προφανώς, με περιορισμένες δυνατότητες.

Ο ίδιος ο Zuck ανέφερε πως το Workrooms χρησιμοποιείται εδώ και έξι μήνες εσωτερικά στο Facebook, και πιστεύει πως μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν με πιο “πλούσιους” τρόπους. Σε αυτό το κομμάτι μπορεί να έχει δίκιο, αλλά, Mark, χαλάρωσε λίγο με το “metaverse” γιατί η φάση είναι cringy…

Για ακόμα περισσότερα social media news & tips μείνε συντονισμένος στο Public Blog!