Το Spotify θέλει να γίνει... TikTok

Περίληψη: Το Spotify στη θέση του… TikTok (;) και η λίστα με τις εφαρμογές που αντιγράφουν το δημοφιλές social media μεγαλώνει!

Το TikTok έχει φέρει τα πάνω κάτω στον χώρο των social media και οι ώρες που οι χρήστες scroll-άρουν στην εφαρμογή αυξάνονται συνεχώς. Αυτό δίνει και την απάντηση στο γιατί πλέον πλατφόρμες που δεν ανήκουν απαραίτητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσπαθούν να πάρουν στοιχεία του TikTok και να τα ενσωματώσουν στις υπηρεσίες τους. Το Spotify έρχεται να συμπληρώσει τη λίστα με εφαρμογές όπως το Instagram (Reels), το Snapchat (Spotlight), το YouTube (Shorts), το Pinterest (Idea Pins), ακόμη και το Netflix, που έχουν αντιγράψει τη λογική του TikTok. 

Το Spotify ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει μία νέα προσθήκη χαρακτηριστικού στην εφαρμογή, δημιουργώντας μια κάθετη ροή μουσικών βίντεο όπου οι χρήστες θα μπορούν να scroll-άρουν, να κάνουν like ή να προσπεράσουν το βίντεο. Το νέο χαρακτηριστικό θα ονομαστεί «Discover» και θα προστεθεί σαν τέταρτο κουμπί στο κάτω μέρος του app, δίπλα από τα Home, Search και το Your Library. Θα δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στους χρήστες να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το κομμάτι πατώντας το εικονίδιο με τις τρεις τελίτσες.

Τη νέα προσθήκη την παρατήρησε ο Chris Messina, στην τελευταία έκδοση beta του Spotify για iOS, ο οποίος ανέβασε και σχετικό βίντεο στο Twitter για το πως πρόκειται να είναι το νέο χαρακτηριστικό. Ο Chris επίσης σημείωσε ότι, ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί στη νέα προσθήκη και η υπάρχουσα μορφή Canvas του Spotify.

Η λειτουργία Canvas προστέθηκε στο Spotify το 2019 και από τότε επιτρέπει σε καλλιτέχνες να δημιουργούν βίντεο ώστε να συνοδεύουν τη μουσική τους. Έτσι, θεωρείται ότι το νέο feed με τα βίντεο της εφαρμογής θα αξιοποιεί τα υπάρχοντα βίντεο Canvas, χωρίς το Spotify να το έχει επιβεβαιώσει ακόμα. Παρόλο που το Canvas έχει ανάμεικτες κριτικές, με ορισμένους να προτιμούν τη στατική εικόνα στο άλμπουμ κατά τη διάρκεια της μουσικής, φαίνεται να αποδίδει περισσότερο αφού σύμφωνα με μετρήσεις, το Spotify αναφέρει ότι οι χρήστες είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν το streaming, να κοινοποιήσουν ή να αποθηκεύσουν τα κομμάτια, όταν αυτά συνοδεύονται με βίντεο από το Canvas

«Στο Spotify, πραγματοποιούμε τακτικά μια σειρά από δοκιμές σε μια προσπάθεια να βελτιώσουμε την εμπειρία των χρηστών μας», ανέφερε ένας εκπρόσωπος του Spotify. «Ορισμένες από αυτές τις δοκιμές καταλήγουν να ανοίγουν το δρόμο για μια ευρύτερη εμπειρία των χρηστών μας και άλλες χρησιμεύουν μόνο ως σημαντική γνώση. Δεν έχουμε άλλα νέα να μοιραστούμε αυτήν τη στιγμή», συμπλήρωσε. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι το νέο χαρακτηριστικό τύπου «TikTok» είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο χωρίς να γνωρίζουμε αν τελικά θα εφαρμοστεί, πότε θα είναι διαθέσιμο και αν θα αφορά iOS και Android. Σίγουρα πάντως, αν το σχέδιο «ναυαγούσε» δεν θα «πέφταμε και από τα σύννεφα», αφού κατά καιρούς η εταιρεία δοκιμάζει στοιχεία από δημοφιλή social media με σκοπό να προσελκύσει περισσότερους χρήστες. Στο παρελθόν, το Spotify είχε προσθέσει τη λειτουργία των stories, με influencers να δημοσιεύουν ιστορίες για να παρουσιάσουν τις δικές τους λίστες αναπαραγωγής. Τελικά, αυτή η λειτουργία δεν έγινε ποτέ διαθέσιμη για όλους τους χρήστες του Spotify. Πάντως, η νέα δυνατότητα Discover θα μπορούσε να βοηθήσει τους χρήστες να γνωρίσουν νέα είδη μουσικής και το Spotify να αντιληφθεί περισσότερα για τα «ακούσματα» των χρηστών του. Μένει τώρα να δούμε τι θα απογίνει το νέο αυτό εγχείρημα της μουσικής εφαρμογής. 

Μείνε συντονισμένος στο Public Blog για να ενημερώνεσαι πρώτος για όλες τις εξελίξεις στις εφαρμογές που χρησιμοποιείς συνεχώς!