Το Virtual Reality στην αγορά των games!

Περίληψη: Μπορεί τον τελευταίο καιρό να βλέπουμε το κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) να εμφανίζεται...

Μπορεί τον τελευταίο καιρό να βλέπουμε το κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) να εμφανίζεται στην αγορά των videogames, ωστόσο δεν έχουμε να κάνουμε με μια νέα τάση. Η βιομηχανία του gaming έχει «ψαχτεί» αρκετές φορές στον τομέα του VR και τα πρώτα δειλά βήματα έγιναν πριν από πάρα πολλά χρόνια. Τα ποσά που αναμένεται να πέσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια θα είναι αρκετά, ωστόσο αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στο τι έχει συμβεί στο παρελθόν και το πώς φτάσαμε στο σήμερα. To παρελθόν Κατά τη διάρκεια των ‘80s η SEGA παρουσίασε τα SEGA Master System 3D Glasses. Ο λόγος για ένα ειδικό headset που έδινε την ψευδαίσθηση του τρισδιάστατου χώρου και υποστήριζε μια σειρά από games, όπως τα Space Harrier, Maze Hunter, Zaxxon 3D και Missile Defense. Όπως ήταν φυσικό, η αγορά δεν ήταν έτοιμη για κάτι τέτοιο και το εγχείρημα δεν πέτυχε.Στις αρχές των ‘90s, η εταιρεία Virtuality Group ετοίμασε μια σειρά από arcade machines που ταξίδευαν τον κόσμο στο στερεοσκοπικό περιβάλλον και υποστήριζαν μια σειρά από περιφερειακά και αισθητήρες. Τα ειδικά αυτά arcades ήταν χωρισμένα σε δύο κατηγορίες: αυτά που επέτρεπαν στο χρήστη να κάθεται και αυτά που τον ήθελαν όρθιο για να κινείται σε έναν περιορισμένο χώρο. To 1993, η SEGA παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση και το SEGA VR, ένα ειδικό headset που συνδεόταν με το SEGA Mega Drive και θα υποστήριζε VR απεικόνιση σε συγκεκριμένα games, όπως το Virtua Racing. Ο τότε CEO της ιαπωνικής εταιρείας δήλωσε ένα χρόνο αργότερα ότι λόγω της ζαλάδας που προκαλούσε το SEGA VR, θα παρέμενε σε επίπεδο prototype και έτσι δεν κυκλοφόρησε ποτέ. To 1995, η Nintendo αποφάσισε να κάνει το δικό της βήμα με ένα ειδικό headset με την ονομασία Nintendo Virtual Boy που απεικόνιζε τα πάντα σε δύο χρώματα (μαύρο και κόκκινο). Το προϊόν κυκλοφόρησε σε μια τιμή κοντά στα €180 και υποστήριζε διάφορα games όπως τα Red Alert, Mario’s Tennis, Teleroboxer, Wario Land, ωστόσο η αγορά δεν το υποστήριξε και ένα χρόνο μετά, η Nintendo σταμάτησε να το υποστηρίζει.Το μέλλον Το VR θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα στο μέλλον. Από εδώ και για τα επόμενα χρόνια, αναμένουμε τουλάχιστον τρία σημαντικά VR Headsets που έρχονται από διαφορετικές εταιρείες και σίγουρα παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον. Η εταιρεία Oculus VR ετοιμάζει το Oculus Rift, ένα project που ξεκίνησε μέσα από την πλατφόρμα υποστήριξης Kickstarter και κατάφερε να μαζέψει πάνω από 2.5 εκατομμύρια δολάρια. Είναι δε σημαντικό να σημειώσουμε, ότι τον Μάρτιο του 2014, το Facebook εξαγόρασε την Oculus VR έναντι του ποσού των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων! Αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 και προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις με ανάλυση 1080x1200 pixels σε κάθε μάτι, 90Hz ρυθμό ανανέωσης και ένα εκτεταμένο οπτικό πεδίο. Τα ενσωματωμένα ακουστικά του προσφέρουν μια αίσθηση 3D audio και από πλευράς συνδεσιμότητας, χρειάζεται PC με λειτουργικό Windows. Η υποστήριξη με Mac OS X και Linux έχει προγραμματιστεί για το άμεσο μέλλον. H Sony θα μπει κι αυτή στο παιχνίδι με το PlayStation VR (προηγουμένως γνωστό ως Project Morpheus). Η ειδική κάσκα θα προσφέρει συμβατότητα με παιχνίδια του PS4 και θα συνδέεται με την κονσόλα. Συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας δεν έχουμε ακόμη, ωστόσο από αυτά που ξέρουμε, θα προσφέρει απόδοση 960x1080 pixels ανά μάτι με ένα RGB subpixel matrix και θα μπορεί να αποδίδει σε ρυθμό 120Hz. Η πιο τεχνολογικά ανεπτυγμένη πρόταση στο VR που έρχεται στο άμεσο μέλλον είναι το HTC Vive. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας HTC και Valve και η συσκευή θα μπορεί να αποδώσει ανάλυση 1080x1200 pixels σε κάθε μάτι και σε ρυθμό 90Hz. Στο εσωτερικό της βρίσκονται πάνω από 70 αισθητήρες και θα μπορεί να λειτουργεί σε χώρο έως και 4.5x4.5 μέτρα, αφήνοντας το χρήστη να κινηθεί ελεύθερα σε αυτόν!