Δημοσιογράφος, ονομαστός συγγραφέας με χαρακτηριστικό, προσωπικό στυλ, o αμερικανός
Tom Wolfe έφυγε από τη ζωή στα 88 του χρόνια σε νοσοκομείο του Μανχάταν, στη Νέα Υόρκη, όπου νοσηλευόταν με λοίμωξη.
Ξεκίνησε την καριέρα του ως ρεπόρτερ στην εφημερίδα
Springfield Union στη Μασαχουσέτη και συνέχισε στην
Washington Post, όπου το 1960 βραβεύτηκε για την ανταπόκρισή του, καλύπτοντας την ανατροπή του καθεστώτος στην Κούβα.
Δύο χρόνια αργότερα, το 1962, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να εργαστεί με το δημοσιογραφικό επιτελείο της
New York Herald - Tribune και παρέμεινε στην πόλη ως και το τέλος της ζωής του. Μαζί με τους Truman Capote, Hunter S. Thompson και την Joan Didion καθιερώθηκαν ως οι πρωτοπόροι της "Νέας Δημοσιογραφίας", τη δεκαετία του 1960.
Κείμενα μακροσκελή, με λεπτομερείς περιγραφές, ένα στυλ γραφής κοντολογίς που έδινε στα σημειώματά του λογοτεχνικό ύφος.
Έγινε γνωστός και ιδιαίτερα αγαπητός για το non fiction έργο του, καθώς πολλά από τα βιβλία του βασίζονταν σε δημοσιογραφική έρευνα: το "
The Electric Kool-Aid Acid Test", με θέμα τα ναρκωτικά, κυκλοφόρησε το 1968, ενώ το "
The Right Stuff", σχετικά με τα διαστημικά προγράμματα στο ακρωτήρι Κένεντι, κυκλοφόρησε το 1979 και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1983 με πρωταγωνιστές τους Sam Shepard, Dennis Quaid και Ed Harris. Ενδιάμεσα, το 1972, εξέδωσε το περίφημο πλέον δοκίμιο "
Why They Aren't Writing the Great American Novel Anymore".
[gallery size="full" columns="5" ids="61319,61314,61312,61313,61317"]
Έτερη μεγάλη επιτυχία του το "
The Bonfire of the Vanities" ("Η Απατηλή Λάμψη της Ματαιοδοξίας"), μια σάτιρα γραμμένη τη δεκαετία του '80 με αντικείμενο τους χρηματιστές της Wall Street. Ενέπνευσε τον Brian De Palma το 1990, που έστησε την ομώνυμη ταινία με τους Tom Hanks, Melanie Griffith και Bruce Willis. Τελευταίο βιβλίο του το "
Back to Blood", που δημοσιεύτηκε το 2013.
Μυθιστόρημα-σταθμός το "
Α Man in Full" ("Ένας άντρας με τα όλα του"), που τυπώθηκε σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο αντίτυπα, οι διαφημιστικές δαπάνες έφθασαν σε αμύθητα ύψη, ενώ τα έντυπα τού έδωσαν την καλύτερη θέση στις σελίδες τους. Εκείνος φρόντισε να κάνει πολύ στυλάτες φωτογραφήσεις όπου εικονίζεται ως ο... Σινάτρα του γραπτού λόγου - σήμα κατατεθέν του άλλωστε ήταν τα ανοιχόχρωμα κοστούμια και τα ταιριαστά πάντοτε καπέλα.