Τράπεζα απέλυσε την A.I. που εξυπηρετούσε τους πελάτες της!

Περίληψη: Αν παρακολουθείς το Public blog και διαβάζεις τις διάφορες δημοσιεύσεις που κάνουμε κατά καιρούς για την...

Αν παρακολουθείς το Public blog και διαβάζεις τις διάφορες δημοσιεύσεις που κάνουμε κατά καιρούς για την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και τις τεχνολογίες machine learning, τότε θα έχεις παρατηρήσει ένα ξεκάθαρο μοτίβο. Κάθε νέα εφαρμογή τους υπόσχεται να φέρει την επανάσταση ή το λιγότερο να ανατρέψει τα ισχύοντα δεδομένα σε κάθε τομέα: καταναλωτικό, ερευνητικό, ιατρικό και ούτω καθεξής. Κάποιες φορές όμως μέσα στον ενθουσιασμό των υποσχέσεων που φέρνουν αυτές οι νέες τεχνολογίες, ξεχνάμε πως ακόμα βρίσκονται σε «βρεφικό» στάδιο ανάπτυξης και πως τα αποτελέσματα από την χρήση τους δεν είναι πάντα τα επιθυμητά. Έτσι, μετά την Tay, το Twitter bot ΑΙ της Microsoft, που η εταιρεία αναγκάστηκε να τερματίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα επειδή άρχισε να γράφει προσβλητικά και ρατσιστικά σχόλια, μία ακόμα περίπτωση αποτυχημένης AI έρχεται να προστεθεί στην λίστα, αυτή τη φορά από τον τραπεζικό κλάδο. O λόγος για την Amelia, μια ψηφιακή βοηθό που χρησιμοποιούσε η σουηδική online τράπεζα Nordnet, η οποία «απολύθηκε» επειδή δεν κατάφερε να επιταχύνει τη διαδικασία προσθήκης νέων πελατών, ούτε και να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών. Βέβαια, προς υπεράσπιση της Amelia, το γεγονός ότι δεν ταίριαξε με το περιβάλλον και τους στόχους της Nordnet δεν είναι απαραίτητα καταδικαστικό, αφού χρησιμοποιείται σε ακόμα 50 επιχειρήσεις, από ξενοδοχεία μέχρι άλλες τράπεζες, οι οποίες δεν φαίνεται να έχουν κάποιο παράπονο από την απόδοσή της. Σε κάθε περίπτωση το παράδειγμα δείχνει πως οι τεχνολογίες AI και machine learning δεν είναι ακόμα σε θέση να αποτελέσουν πανάκεια, και ότι η υιοθέτησή τους δεν εγγυάται ότι θα έρθουν αυτόματα καλύτερα αποτελέσματα.