Λίγες μέρες έμειναν μέχρι την
επίσημη έναρξη του νέου σχολικού έτους και, όπως κάθε χρονιά, μικροί και μεγάλοι
κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα. Και οι δύο, προφανώς
ανησυχούν για τα
καινούρια μαθήματα που θα έρθουν με την καινούρια τάξη, οι μεν μαθητές διότι είναι αυτοί που θα πρέπει να επωμισθούν το
διάβασμα και την
κατανόηση, οι δε γονείς διότι θα είναι αυτοί που θα κληθούν να
βοηθήσουν, όπως μπορούν, τα παιδιά τους.
Η σχολική τσάντα, όμως, θα γεμίσει από βιβλία,
η ύλη και τα μαθήματα είναι πολλά και, τόσο ο χρόνος για μελέτη είναι περιορισμένος, όσο και ο χρόνος της διδασκαλίας, τα 45 λεπτά της διδακτικής ώρας, πολλές φορές
δεν επαρκεί ώστε δάσκαλοι και καθηγητές να παραδώσουν τη
διδακτέα ύλη. Παράλληλα, τα σχολικά βιβλία, τα οποία έχουν γραφτεί ώστε να καλύπτουν την ύλη αυτή περιεκτικά,
δεν ταιριάζουν πάντοτε στον τρόπο κατανόησης του κάθε μαθητή.
[gallery link="file" size="full" ids="51845,51843,51844"]
Η
καλύτερη λύση σε όλο αυτό το "πρόβλημα" είναι το
να υπάρχουν διαθέσιμες πηγές, ώστε ο κάθε μαθητής να ανατρέχει σε αυτές, βρίσκοντας
μόνος του τις απαντήσεις στις απορίες, μιας και δεν είναι εφικτό να βρίσκεται συνεχώς κάποιος κοντά του, είτε
δάσκαλος είτε
γονέας, ο οποίος να μπορεί να τους βοηθά στο διάβασμα. Οι πηγές αυτές, δεν είναι άλλες από τα
σχολικά βοηθήματα!
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να κάνουμε σαφές το ότι, αντιθέτως με την καθιερωμένη εντύπωση, τα σχολικά βοηθήματα δεν είναι "
λυσάρια", ούτε θα πρέπει να θεωρούνται τέτοια. Το βοήθημα θα πρέπει να λειτουργεί ως "
εναλλακτικός δάσκαλος" (ή καθηγητής), μια
εναλλακτική πηγή πληροφοριών για το μαθητή, η οποία εξηγεί με
απλό και
πιο κατανοητό τρόπο την διδακτέα ύλη του σχολείου, την οποία
επεκτείνει και
εμπλουτίζει με πιο κατανοητά παραδείγματα,
εικόνες, ίσως
πιο αντιπροσωπευτικές ασκήσεις, κάνοντας το εκάστοτε θέμα
πιο ενδιαφέρον και πιο κατανοητό.
Αυτό, άλλωστε, είναι και το μυστικό στη διαδικασία της μάθησης: να κινήσει το ενδιαφέρον του μαθητή και να τον κάνει
να "ανακαλύψει" τη γνώση μόνος του, αντί να το βλέπει ως κάτι που πρέπει να αποστηθίσει.
[gallery link="file" size="full" ids="51848,51846,51847"]
Μια άλλη παρανόηση που είναι κοινή, είναι το ότι τα βοηθήματα απευθύνονται στους "
αδύναμους" μαθητές. Αυτό δε θα μπορούσε να
απέχει περισσότερο από την
πραγματικότητα.
Όλοι οι μαθητές μπορούν να ωφεληθούν από περισσότερες πηγές, ενώ πολλές φορές, μαθητές που είναι "
αδύναμοι" σε κάποιο μάθημα, έχοντας στη διάθεσή τους μια
εναλλακτική πηγή πληροφοριών και γνώσης, μια πηγή η οποία
τους είναι πιο κατανοητή, να μετατρέπονται σε "δυνατούς".
Τα σχολικά βοηθήματα έχουν και μια άλλη λειτουργία:
αποφορτίζουν τους γονείς, βγάζοντας από τους ώμους τους το ρόλο του "δασκάλου" στο σπίτι, ακόμη και σε μαθήματα τα οποία μπορεί να μην έχουν επαρκείς γνώσεις. Παράλληλα, δίνουν στο παιδί τη
σωστή συνήθεια του
να ψάχνει για απαντήσεις μόνο του, συνδυάζοντας τις πληροφορίες του σχολικού βιβλίου, των σημειώσεων από την τάξη και του
βοηθήματος, ώστε να
κατακτήσει τη γνώση!
Τα
Public έρχονται στο πλευρό μαθητών και γονέων, έχοντας στα ράφια τους
τα καλύτερα βοηθήματα για κάθε τάξη και για κάθε μάθημα, από όλους τους εκδοτικούς οίκους! Κάνε μια επίσκεψη στο κοντινότερό σου
Public ή
δες online, για να βρεις βοηθήματα από τον
Πατάκη, το
Μεταίχμιο, τον
Σαββάλα, τη
Guttenberg, τη
Διάπλαση, τον
Μπάρλα και όλους τους άλλους κορυφαίους εκδοτικούς οίκους!