10 πράγματα που δεν ήξερες για το «Νονό»!

Περίληψη: Ο «Νονός», η πρώτη ταινία της αριστουργηματικής τριλογίας του Francis Ford Coppola, γιορτάζει φέτος 50 χρόνια και εμείς βρήκαμε 10 πράγματα που δεν ήξερες για την φαμίλια Corleone!

Τα πεντηκοστά του γενέθλια γιορτάζει φέτος ο «Νονός», το επικό αριστούργημα του Francis Ford Coppola που έμελλε να αλλάξει το ρου της έβδομης τέχνης. Με «όπλο» τις οσκαρικές ερμηνείες, το μοναδικό cast και την ανατριχιαστική μουσική του Nino Rota, ο Coppola με απαράμιλλη μαεστρία πίσω από τις κάμερες, έφερε το μυθιστόρημα του Mario Puzo στη μεγάλη οθόνη, κατακτώντας εδώ και 5 δεκαετίες τις καρδιές κριτικών και κοινού! Αν και τόνοι μελανιού έχουν χυθεί για την κορυφαία γκανγκστερική ταινία του 1972, εμείς ψάξαμε και βρήκαμε 10 πράγματα που δεν ήξερες για το «διαμάντι» του παγκόσμιου σινεμά.

Τα γυρίσματα ήταν σκέτη κόλαση!

Αν και θεωρείται ευρέως μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, η δημιουργία της ταινίας ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για όλους τους συντελεστές. Τα προβλήματα είχαν αρχίσει προτού καν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Ο ανερχόμενος τότε Coppola, ο οποίος ήταν κοντά στο να απορρίψει την ταινία, ζήτησε budget 5 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ αρνήθηκε τα γυρίσματα να γίνουν στο Kansas. Όταν ζήτησε δε από την Paramount 80 μέρες γυρισμάτων, η εταιρεία παραγωγής του έδωσε μόλις 53. Παράλληλα, τόσο ο Coppola όσο και ο Pacino φοβούνταν συνεχώς ότι θα απολυθούν.

Ο Mario Puzo ήθελε για το ρόλο του Vito Corleone μόνο τον Marlon Brando!

Ο συγγραφέας του ομώνυμου μυθιστορήματος και ένας από τους σεναριογράφους του αριστουργήματος του Francis Ford Coppola, γράφοντας ένα γράμμα στον Brando του είπε πως ήταν «ο μοναδικός ηθοποιός ικανός να ενσαρκώσει τον Vito Corleone». Στην τελική επιλογή για το ρόλο του πατέρα Corleone βρέθηκε μαζί με τον Marlon Brando και ο Ernest Borgnine. Δεν ήταν λίγα τα στελέχη της εταιρείας παραγωγής που εξέφρασαν ανησυχία για τη φήμη που συνόδευε τη συμπεριφορά του κορυφαίου ηθοποιού απέναντι στους συνεργάτες του. Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε, ο Marlon Brando ήθελε πραγματικά να πάρει το ρόλο. Για να αποκτήσει τη χαρακτηριστική προφορά και να δώσει στον Vito Corleone την εμφάνιση που θεωρούσε πως έπρεπε να έχει ο χαρακτήρας, έφτασε στο σημείο να πει κατά τη διάρκεια της οντισιόν τα λόγια του έχοντας βαμβάκι στο στόμα του. Η κίνηση απέδωσε καρπούς καθώς, ευτυχώς για όλους εμάς, πήρε το ρόλο.

Ο Coppola ήθελε να απολύσει τον Al Pacino!

Το 2010 ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός δήλωσε πως ο Coppola είχε βρεθεί πολύ κοντά στο να τον διώξει από την ταινία. Ως αιτία, ο Pacino ανέφερε τη διαφωνία που είχε με το σκηνοθέτη αναφορικά με την προσέγγιση του χαρακτήρα που έπαιζε. Ωστόσο οι αμφιβολίες του Coppola για τις υποκριτικές ικανότητες του Pacino διαλύθηκαν μετά την ερμηνεία του τελευταίου στη διάσημη σκηνή του εστιατορίου.

Ο Robert De Niro παρά λίγο να παίξει και στην πρώτη ταινία!

Ο Robert De Niro είχε αρχικά επιλεγεί για τον ρόλο του Paulie τον οποίο και τελικά απέρριψε για να γυρίσει τη «Συμμορία των Ψυχρών Δολοφόνων». Μάλιστα στην ταινία του Mario Trantino, ο Robert De Niro αντικατέστησε τον Al Pacino ο οποίος αποχώρησε για να ενσαρκώσει τον Michael στο «Νονό». Ο De Niro φυσικά επέστρεψε στο «Νονό ΙΙ», ενώ για το ρόλο του ως νεαρός Vito Corleone κέρδισε Όσκαρ.

Το κεφάλι του αλόγου ήταν αληθινό!

Θυμάστε την εμβληματική σκηνή με το άλογο στο κρεβάτι; Ήταν πέρα για πέρα αληθινό! Ωστόσο, παρά το μακάβριο της σκηνής, κανένα άλογο δε θανατώθηκε για τις ανάγκες των γυρισμάτων. Ο Coppola είχε προμηθευτεί το κεφάλι του αλόγου από μια εταιρεία σκυλοτροφών.

Ο Marlon Brando αρνήθηκε να παραλάβει το Όσκαρ!

Αν και ο Brando κέρδισε το χρυσό αγαλματίδιο για το ρόλο του Vito Corleone, ωστόσο ο θρυλικός ηθοποιός αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο του. Όταν ανακοινώθηκε το όνομα του νικητή για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, στη σκηνή αντί του Brando εμφανίστηκε η ηθοποιός Sacheen Littlefeather. Στην ομιλία της εξήγησε πως ο Brando απέρριπτε συνολικά το βραβείο, διαμαρτυρόμενος για τη μεταχείριση των αυτόχθονων Αμερικανών στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Ο διασημότερος δάσκαλος υποκριτικής στον κόσμο ήταν μέρος του καστ!

Τον μαφιόζο Hyman Roth υποδύεται στη δεύτερη ταινία της τριλογίας ο Lee Strasberg. Ενώ η καριέρα του ως ηθοποιός δεν έτυχε ευρείας αποδοχής, ωστόσο ο Strasberg άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ιστορία της υποκριτικής. Ο Lee Strasberg θεωρείται ο κατεξοχήν υπέρμαχος του “method acting” στις ΗΠΑ. Δίδαξε υποκριτική σε διάσημους σταρ όπως ο James Dean, η Marilyn Monroe, ο Dustin Hoffman η Jane Fonda, αλλά και στους πρωταγωνιστές της τριλογίας του «Νονού», Al Pacino και Robert De Niro.

Video Duration
2:01

Τα λόγια του Marlon Brando ήταν κολλημένα πάνω στον Robert Duvall!

Αν και η ερμηνεία του Δον Corleone χάρισε στον Marlon Brando το δεύτερό του Όσκαρ, μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει και ο Robert Duvall. Σε πολλές σκηνές της ταινίας χρησιμοποιήθηκαν cue cards πάνω στις οποίες ήταν γραμμένα τα λόγια του Brando. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αυτές οι κάρτες ήταν κολλημένες πάνω στον ηθοποιό που έπαιξε τον διαβόητο δικηγόρο και «κονσιλιέρε» της οικογένειας, Tom Hagen.

Ο «Νονός» ήταν… οικογενειακή υπόθεση

Μέλη της οικογένειας του Coppola εμφανίζονται σε πάρα πολλές σκηνές τηςταινίας. Στο «Νονό» έκαναν cameo ο πατέρας, η μητέρα, η σύζυγος, και οι δύο γιοι του γνωστού σκηνοθέτη. Η κόρη του Sofia, εμφανίστηκε ως το μωρό του Carlo και της Connie, την οποία έπαιξε η αδερφή του σκηνοθέτη, Talia Shire.

Πολλές από τις μνημειώδεις σκηνές της ταινίας ήταν προϊόν αυτοσχεδιασμού!

Στα πρώτα λεπτά της ταινίας ο Vito Corleone φαίνεται να κρατά μια γάτα καθώς μιλά για δουλειές με τον Amerigo Bonasera. Η γάτα ήταν ένα αδέσποτο που ο Coppola είχε δει να περιφέρεται στο στούντιο την οποία και έδωσε ο ίδιος στον Brando. Η γάτα και ο Marlon Brando δέθηκαν από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα τα γουργουρητά της γάτας σχεδόν χάλασαν την μίξη του ήχου.

Με εντελώς φυσικό τρόπο προήλθε και μια από τις διασημότερες ατάκες της ταινίας. Ο ηθοποιός Richard Castellano, ο οποίος έπαιξε τον Peter Clemenza, υποτίθεται πως με βάση το σενάριο θα έλεγε «πάρε το όπλο». Αντ’ αυτού, και κατά παρότρυνση της συζύγου του, κατέληξε στη γνωστή ατάκα «άσε το όπλο, πάρε τα canolli».