21 Μαρτίου , 2020 • 2 MINS READ
PS5: Τα 4+1 πράγματα που μάθαμε για τη next gen κονσόλα!
Περίληψη: Διανύουμε αναμφίβολα τη χρονιά του PS5 - η next gen κονσόλα αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες. Τι θα ισχύει για δίσκους, μνήμη και GPU; Ποια PS4 games θα είναι συμβατά;
Η παρουσίαση της Sony για τα χαρακτηριστικά του PS5 ήταν αρκετά κατατοπιστική, ωστόσο ήταν εστιασμένη κατά κύριο λόγο στα των νέων τεχνολογιών της κονσόλας. Ημερομηνία κυκλοφορίας, σασί, το χειριστήριο ή κάτι άλλο δεν είδαμε, ωστόσο υπάρχουν μερικές σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να κρατήσουμε ως δεδομένο. Ας τις δούμε πιο αναλυτικά
Χρόνοι φορτώματος / δίσκοι
Ένα από τα προβλήματα αρκετών ετών, για τις κονσόλες και τα games γενικότερα, είναι οι χρόνοι φορτώματος και εγκατάστασης. Η επιλογή της Sony για έναν SSD χωρητικότητας 825GB με ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων που φτάνουν τα 5GB το δευτερόλεπτο θα... εξαφανίσουν τις οθόνες φορτώματος ενώ και η εγκατάσταση παιχνιδιών θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ταχύτητα. Ως εκ τούτου η εταιρεία δεν προτίμησε να πάει και σε πιο μεγάλη χωρητικότητα, αφού έτσι θα ανέβαζε παραπάνω το κόστους του μηχανήματος. Για όποιον ωστόσο θελήσει έξτρα χώρο, τα games του PS5 θα μπορούν να εγκαθίστανται και να παίζουν από συγκεκριμένους SSD δίσκους, για τους οποίους η Sony θα μιλήσει σε μετέπειτα χρονική στιγμή.
CPU / μνήμη
Ο επεξεργαστής αρχιτεκτονικής Zen 2, 8 πυρήνων, θα είναι χρονισμένος στα 3.5GHz και η μνήμη της κονσόλας θα είναι 16GB και ενιαία (όχι μοιρασμένη, όπως στο Xbox Series X). Το ξεχωριστό του PS5 είναι πως οι χρονισμοί δεν θα είναι «κλειδωμένοι» και θα αλλάζουν ανάλογα με το πόσο «βαρύ» είναι κάθε videogame. Η διαδικασία αυτή θα δώσει στην κονσόλα ισχύ αρκετά πάνω από τα 10.3TFLOPs, που μαρτυρούν τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως ισχυρίζεται τουλάχιστον ο αρχιτέκτονας της κονσόλας.
GPU
Για τη GPU της κονσόλας η Sony επέλεξε μια custom λύση της AMD και όχι ένα τμήμα που υπάρχει σε κάρτα γραφικών, που θα κυκλοφορήσει το επόμενο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για μια συνεργασία που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα δώσει σίγουρα στην κονσόλα την απαραίτητη ισχύ για την καλύτερη δυνατή απεικόνιση!
Backwards Compatibility
Αν και στην παρουσίασή της η Sony μπέρδεψε λίγο τον κόσμο, η κατάσταση έχει ως εξής¨Η εταιρεία έχει δοκιμάσει τα 100 PS4 games, που έχουν παίξει οι gamers μέχρι σήμερα, και τα περισσότερα από αυτά θα είναι συμβατά στο PS5 στο λανσάρισμα της κονσόλας. Αυτό σημαίνει πως δεν θα είναι συμβατά όλα τα games του PS4 στο PS5, αλλά θα υπάρχει μια λίστα που θα ανανεώνεται συνεχώς. Ο λόγος, σύμφωνα με τον Cerny, είναι πως η συχνότητα της GPU που θα έχει το PS5 είναι υπερβολικά υψηλή για κάποια games, που έχουν κυκλοφορήσει στην περασμένη γενιά. Και εννοείται δεν μάθαμε τίποτα για συμβατότητα με παιχνίδια PS1, PS2 και PS3.
3D Audio
Το υποσύστημα του ήχου στο PS5 ονομάζεται Tempest 3D Audio και είναι το επόμενο βήμα στα της απόδοσης περιφερειακού ήχου.
Πλέον η κονσόλα δεν θα προσφέρει στον gamer έναν τρισδιάστατο ήχο αλλά ένα πακέτο εφέ, που πραγματικά θα είναι συνδυασμός άπειρων παραμέτρων και με δεδομένα που θα λαμβάνει από το παιχνίδι σε πραγματικό χρόνο. Σκεφτείτε το απλά σαν μια τεχνική που κάνει στον ήχο ό,τι κάνει η τεχνολογία ray tracing στους φωτισμούς!
Αυτά για την ώρα... για οτιδήποτε νεότερο σχετικά με το PS5 μείνετε συντονισμένοι στο blog μας!