Gran Turismo: Η σειρά που άλλαξε τα δεδομένα στα racing games

Περίληψη: Όλη η ιστορία του Gran Turismo, από την πρώτη μέχρι και την τελευταία κυκλοφορία με το Gran Turismo 7, σε ένα βιντεο-αφιέρωμα από το Public.

Δεν υπάρχει fan των racing games που να μην έχει ασχοληθεί με το Gran Turismo, μια σειρά της Polyphony Digital που έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με τη Sony για τις διάφορες κονσόλες της. Από το πρώτο PlayStation, έως και το PS5, κάθε γενιά είχε το δικό της παιχνίδι, ενώ αρκετές ήταν και οι απόπειρες που έγιναν σε επίπεδο των φορητών συστημάτων της ιαπωνικής εταιρείας. Το Pubic ρίχνει μια αναλυτική ματιά στη σειρά παιχνιδιών και καταγράφει τα όσα μας άφησε, μέσα από ένα αφιέρωμα της νέας σειράς video του Public, Pixel Stories.

Video Duration
8:01

 

Η αγάπη του δημιουργού για τα αυτοκίνητα

 

Η σειρά δημιουργήθηκε από τον Kazunori Yamauchi και την ομάδα του. Ο Yamauchi είναι γνωστός για την αγάπη που έχει στα αυτοκίνητα και την μεγάλη ταχύτητα και στόχος του με το Gran Turismo ήταν να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα σε όλους τους παίκτες και να τους δώσει τη δυνατότητα να πάρουν στα χέρια τους το τιμόνι των αυτοκινήτων των ονείρων τους. Όλα τα παιχνίδια προσέφεραν πολλά και διαφορετικά οχήματα, ενώ πάντα υπήρχε ένα σημαντικό επίπεδο λεπτομέρειας που έκανε τα Gran Turismo να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. O Yamauchi πρόσεχε πάντα να μεταφέρεται κάθε αυτοκίνητο με την παραμικρή του λεπτομέρεια, είτε μιλάμε για τον σχεδιασμό του σαλονιού, είτε για το εξωτερικό τμήμα. Και όσο προχωρούσε η τεχνολογία, τόσο περισσότερη λεπτομέρεια προσέφερε στους gamers. Αξίζει να σημειωθεί πως στα πρώτα δύο παιχνίδια, τα αυτοκίνητα αποτελούνταν μόλις από 300 πολύγωνα, τη στιγμή που ο αριθμός αυτός έφτασε στα αμέσως επόμενα παιχνίδια στα 4000 πολύγωνα και εκτοξεύτηκε στο Gran Turismo 5 στα 500.000 πολύγωνα για τα premium cars.

Η δημιουργία

Ο Yamauchi ετοίμαζε το πρώτο παιχνίδι της σειράς για πέντε χρόνια, ξεκινώντας με μια ομάδα που απαριθμούσε μόλις 7 ανθρώπους. Στόχος του ήταν να αξιοποιεί τις δυνατότητες του πρώτου PlayStation για προβολή τρισδιάστατης δράσης και να δώσει στους παίκτες έναν εξομοιωτή που θα πλησίαζε όσο το δυνατόν περισσότερο στην πραγματικότητα. Και πάντα σε όλα αυτά έπαιζε ρόλο και η μουσική με τον Yamauchi να φημολογείται πως οδηγεί πάντα με δυνατή μουσική, αλλά σε ένα είδος που σίγουρα δεν μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του παίκτη από το οδόστρωμα και τη δράση. Αυτή η φιλοσοφία ακολουθήθηκε από το πρώτο έως και το πιο πρόσφατο παιχνίδι της σειράς.

Η φιλοσοφία των παιχνιδιών

Η λογική όλων των Gran Turismo videogames είναι να ξεκινήσει ο παίκτης με ένα σχετικά αργό αυτοκίνητο και -κερδίζοντας αγώνες- να εμπλουτίζει τη συλλογή του. Ο μικρός αριθμός credits που έχει στην αρχή στη διάθεσή του τον βοηθούν να δηλώσει συμμετοχή σε τουρνουά και στη συνέχεια, κερδίζοντας αντιπάλους, να κερδίζει βραβεία, credits και να μπορεί είτε να βελτιώνει τις επιδόσεις, είτε να αγοράζει ένα νέο πιο γρήγορο αυτοκίνητο. Μάλιστα, τα τουρνουά είναι χωρισμένα συνήθως και σε κατηγορίες, έτσι ώστε να χρειάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα να αλλάζει ενεργό αυτοκίνητο ο παίκτης (άρα να παίζει περισσότερο και να εμπλουτίζει ακόμη περισσότερη τη συλλογή του). Όσο η τεχνολογία προχωρούσε, τόσο περισσότερες επιλογές δίνονταν στους παίκτες, αφού πλέον προσφέρονται πολλά και διαφορετικά τμήματα για βελτίωση που ενισχύουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένα επίπεδα. Στην πορεία των ετών, προστέθηκαν και οι online λειτουργίες και έτσι και τα διάφορα παιχνίδια προσέφεραν και μια τέτοια δυνατότητα. Μάλιστα, με την κυκλοφορία του Gran Turismo Sport, έγινε μια μεγάλη στροφή στους online αγώνες και στα eSports.

Τα παιχνίδια

Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 8 βασικά παιχνίδια και άλλα 8 δευτερεύουσας σημασίας, που συνήθως λειτουργούσαν στη λογική του φίλερ, δηλαδή το «γέμισμα» του προγράμματος κυκλοφοριών για να αναπτύσσεται η εμπορικότητα της σειράς και να μην χάνεται η επαφή με τον παίκτη. Αναλυτικά, έχουν κυκλοφορήσει τα εξής games.

Βασικοί τίτλοι
1997: Gran Turismo (PlayStation)
1999: Gran Turismo 2 (PlayStation)
2001: Gran Turismo 3: A-Spec (PlayStation 2)
2004: Gran Turismo 4 (PlayStation 2)
2010: Gran Turismo 5 (PlayStation 3)
2013: Gran Turismo 6 (PlayStation 3)
2017: Gran Turismo Sport (PlayStation 4)
2022: Gran Turismo 7 (PlayStation 4, PlayStation 5)


Συμπληρωματικοί τίτλοι
2002: Gran Turismo Concept 2001 Tokyo (PlayStation 2)
2002: Gran Turismo Concept 2002 Tokyo-Seoul (PlayStation 2)
2002: Gran Turismo Concept 2002 Tokyo-Geneva (PlayStation 2)
2003: Gran Turismo 4 Prologue (PlayStation 2)
2006: Gran Turismo 4 Online (PlayStation 2)
2006: Gran Turismo HD Concept (PlayStation 3)
2007: Gran Turismo 5 Prologue (PlayStation 3)
2009: Gran Turismo (PlayStation Portable)

Gran Turismo 7: Η σειρά στο σήμερα

Το πιο πρόσφατο βήμα της σειράς γίνεται με το Gran Turismo 7, ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί εδώ και λίγες ημέρες για τα PS4 και PS5 και χαρακτηρίζεται ήδη από τους κριτικούς το πιο πλήρες game που έχει κυκλοφορήσει εδώ και χρόνια. Ένα κεντρικό μενού βοηθάει τον παίκτη να πλοηγηθεί μέσα από ένα χάρτη στις πολλές επιλογές και του δίνει δυνατότητες όπως: να περάσει τις εξετάσεις για τα διάφορα διπλώματα, να ελέγξει το γκαράζ του, να αγοράσει μεταχειρισμένα και νέα αυτοκίνητα, να παίξει online, να βγάλει φωτογραφίες σε αγαπημένα του σημεία σε όλο τον κόσμο και αρκετά ακόμη. Είναι το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφορεί και για τη νεότερη κονσόλα (PS5) και ειδικά εκεί εκμεταλλεύεται και τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος και του χειριστηρίου του προσφέροντας άμεση φόρτωση και μετάβαση από το ένα mode στο άλλο, ανάδραση με το haptic feedback, αλλά και χρήση των adaptive triggers για καλύτερη αίσθηση στο πάτημα γκαζιού και φρένου.

Μπες στο Public.gr, προπαρήγγειλε το και κέρδισε έξτρα in-game ψηφιακό περιεχόμενο.