Περίληψη: Μετά το Part 1, επανερχόμαστε γιατί είχαμε και πολύ hardware, αλλά και πολλά και ενδιαφέροντα στην αυτοκίνηση, και στο gaming στη CES 2024!
15 Ιανουαρίου , 2024 • 5 MINS READ
15 Ιανουαρίου , 2024 • 5 MINS READ
Περίληψη: Μετά το Part 1, επανερχόμαστε γιατί είχαμε και πολύ hardware, αλλά και πολλά και ενδιαφέροντα στην αυτοκίνηση, και στο gaming στη CES 2024!
Στα πλαίσια της CES πολλές εταιρείες, που μπορεί να μην «συμμετέχουν» στην κύρια έκθεση, φροντίζουν να παρουσιάσουν πράγματα μια-δυο μέρες πριν. Πρακτικά αυτό έκαναν όλοι οι «μεγάλοι» του hardware, επομένως είχαμε ειδήσεις από την «αγία τριάδα» – AMD, Intel, Nvidia! Πάμε να τις δούμε αναλυτικά – με αλφαβητική σειρά!
Όπως λέγαμε στο part 1, η CES είχε έντονο άρωμα… τεχνητής νοημοσύνης. Στο ίδιο mode κινήθηκε και η AMD, η οποία είχε να παρουσιάσει αρκετά πράγματα, αλλά το πιο σημαντικό ήταν μια νέα σειρά από επεξεργαστές, και συγκεκριμένα της κατηγορίας APU (Accelerated Processing Unit) με τη σειρά Ryzen 8000G, η οποία περιλαμβάνει επεξεργαστή αρχιτεκτονικής Zen 4, GPU, αλλά και neural processing unit (NPU). Η AMD φέρνει στην αγορά τέσσερα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, και μάλιστα οι επιδόσεις τους είναι τέτοιες στον τομέα των γραφικών, που ξεπερνούν τις low-end μεμονωμένες κάρτες γραφικών. Παράλληλα, είναι οι πρώτοι επεξεργαστές x86 με εξειδικευμένο επιταχυντή λειτουργιών τεχνητής νοημοσύνης!
Εκτός αυτού, η AMD παρουσίασε και νέα μοντέλα της αρχιτεκτονικής Zen 3, για όσους θέλουν μια καλή αναβάθμιση αλλά δεν θέλουν να αντικαταστήσουν και τη motherboard του υπολογιστή τους.
Στον τομέα των γραφικών, η AMD παρουσίασε και μια νέα κάρτα γραφικών, την Radeon RX 7600 XT, η οποία ανεβάζει τη VRAM στα 16GB, για όσους θέλουν να παίζουν παιχνίδια που απαιτούν μεγάλες ποσότητες μνήμης. Μάλιστα, η κάρτα κυκλοφορεί σε ιδιαιτέρως δελεαστική (προτεινόμενη) τιμή, κάτι που θα τη βάλει στο στόχαστρο πολλών gamers.
Η Intel έφερε για τη CES ανακοινώσεις για μια πληθώρα επεξεργαστών, και… τίποτε άλλο! Αν περίμενες νέα για τις Arc Battlemage, δυστυχώς… δεν. Η Intel είχε να ανακοινώσει πολλές CPUs, τόσο για laptop και φορητά, όσο και για desktop, αν και τα περισσότερα μοντέλα ήταν της αρχιτεκτονικής Raptor Lake refresh, και όχι της νεότερης Meteor Lake. Για όσους ενδιαφέρονται για επεξεργαστές desktop, η Intel παρουσίασε 18 νέα μοντέλα, τα οποία καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα επιδόσεων, μέχρι και τους ισχυρούς Core i9 14900 και Core i7 14700. Αλλά και για laptops είχαμε νέες παρουσίες, με πέντε νέα τσιπάκια στη σειρά Core HX, αλλά και μοντέλα για ultrathin laptops, με κατανάλωση μόλις 15 Watt!
Παράλληλα, η εταιρεία παρουσίασε κι αυτή με τη σειρά της κάποια μοντέλα Meteor Lake με ενσωματωμένη NPU, αλλά εκεί που η Intel έχει ρίξει βάρος είναι σε επεξεργαστές ειδικά σχεδιασμένους για την αυτοκινητοβιομηχανία, όπου θέλουν να κάνουν δυναμική είσοδο με τεχνολογίες generative AI και παρακολούθησης επιβατών και οδηγού.
Το μεγάλο μυστικό της Nvidia δεν ήταν και πολύ… μυστικό, καθώς οι διαρροές ήταν πολλές. Αυτό λοιπόν ήταν οι κάρτες γραφικών Super, με τρία μοντέλα τα οποία προστέθηκαν στην ήδη πολυπληθή γκάμα της πράσινης εταιρείας. Έχουμε, λοιπόν, τις: GeForce RTX 4080 Super, GeForce RTX 4070 Super Ti, και GeForce RTX 4070 Super. Τα νέα μοντέλα φέρνουν βελτιώσεις έναντι των απλών – είτε περισσότερη VRAM, είτε επιτάχυνση στη GPU – ενώ το μεγαλύτερο μοντέλο θα είναι και αρκετά φθηνότερο (βάσει προτεινόμενης τιμής λιανικής από την εταιρεία).
Η Nvidia, όμως, έχει σημαντικό βάρος στον τομέα του AI, και τώρα φέρνει το Nvidia Ace, μια τεχνολογία η οποία βάζει τεχνητή νοημοσύνη σε non-player characters σε παιχνίδια, επιτρέποντας στον χρήστη να τους μιλήσει κανονικά, ενώ οι developers δεν έχουν παρά να φορτώσουν «προσωπικότητα» και «παρελθόν» για κάθε NPC, και το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης αναλαμβάνει να «ενσαρκώσει» τον κάθε χαρακτήρα, παράγοντας αποκρίσεις υψηλού ρεαλισμού.
Η Micron βρέθηκε στη CES και είχε να δείξει τη νέα γενιά memory modules, τα οποία στοχεύουν στο να αντικαταστήσουν τα γνωστά SO-DIMMs μνήμης RAM. Οι νέες μνήμες ονομάζονται LPCAMM2 και φέρνουν έναν διαφορετικό τρόπο διασύνδεσης, ο οποίος μοιάζει με τα LGA sockets των Intel και AMD. Τα LPCAMM2 είναι αρκετά πιο μικρά από τα SO-DIMMs και χαρακτηρίζονται από υψηλότερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση από αυτά. Ο λόγος είναι το πολύ καλύτερο signal integrity που παρουσιάζουν. Για αρχή, θα κυκλοφορήσουν σε χωρητικότητες 16, 32, και 64GB, ενώ είναι πολύ πιο λεπτά από τα SO-DIMMs, επιτρέποντας την αναβαθμισιμότητα σε πολύ λεπτά laptops.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε μια έκρηξη στην αγορά των handheld gaming decks, και η MSI αποφάσισε να μπει στον χώρο με θόρυβο! Το MSI Claw είναι ένα τέτοιο handheld, το οποίο όμως, αντίθετα με όλους τους άλλους που χρησιμοποιούν επεξεργαστή της AMD, χρησιμοποιεί πυρίτιο από την Intel. Ο ολοκαίνουριος Core Ultra 7 155H βρίσκεται στο εσωτερικό του Claw, και ενσωματώνει και GPU τελευταίας εσοδείας της Intel, ενώ τρέχει Windows 11!
Απ' ότι φαίνεται, ξαναπερνάμε στον φουτουρισμό, κρίνοντας από τα οχήματα που είδαμε στη CES. Πιο συγκεκριμένα, μας ήρθαν στο μυαλό εικόνες από δημιουργίες των 70s έως και early 80s, με «διαστημικά οχήματα» όπως η Lancia Stratos Zero ή η Lamborghini Bravo ή η Ferrari Modulo. Αρκεί ένα βλέμμα στο Honda O Series, για να καταλάβεις πως… space age is back!
Αν και θα περίμενε κανείς η CES να χαρακτηρίζεται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποδεικνύεται πως εκεί που πέφτει το βάρος είναι στο εσωτερικό των οχημάτων, σε οθόνες, συστήματα infotainment, και, προφανώς, τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης!
Το Honda O Series θυμίζει έντονα Lamborghini Countach, και η ίδια η εταιρεία το περιγράφει ως το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας να ξεκινήσουν από μηδενική βάση και να σχεδιάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα από την αρχή. Πρόκειται για μια σχεδίαση ρευστή, η οποία χαρακτηρίζεται από μία και μοναδική καμπύλη. Το εσωτερικό του είναι ομοίως φουτουριστικό, ενώ η Honda αναφέρει αυτονομία Level 3 – το οποίο υποδηλώνει σύστημα το οποίο μπορεί να αναλάβει τις περισσότερες λειτουργίες της οδήγησης, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, αλλά που απαιτούν την παρουσία ανθρώπου.
Η Hyundai, από την άλλη, έφερε το Mobion, ένα όχημα του οποίου το highlight είναι οι τροχοί! Συγκεκριμένα, η Hyundai έχει σχεδιάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, και με ηλεκτρικό κινητήρα ενσωματωμένο πάνω στον κάθε τροχό. Αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να σχεδιάσουν, απουσία αξόνων, ένα σύστημα άρθρωσης των τροχών το οποίο τους επιτρέπει να περιστραφούν ανεξάρτητα! Ναι, αυτό σημαίνει πως το Mobion μπορεί να κινηθεί και πλαγίως, να εκτελέσει επί τόπου περιστροφή 180°, και να παρκάρει «συρταρωτά», χωρίς μανούβρες! Επίσης διαθέτει αισθητήρες για αυτόνομη οδήγηση.
Εδώ ολοκληρώνουμε την παρουσίαση των σημαντικότερων από τη CES 2024. Αλλά επιφυλασσόμαστε να φέρουμε και άλλες ειδήσεις και σημαντικές παρουσιάσεις, γι' αυτό μείνε συντονισμένος στο Public Blog!