Θερινό σινεμά: Η βραβευμένη με 7 Σεζάρ «Χαμένες Ψευδαισθήσεις»

Περίληψη: Το θερινό σινεμά είναι must τώρα που τα βράδια είναι ζεστά και ο ουρανός έναστρος. Η πρόταση της εβδομάδας είναι η ταινία «Χαμένες Ψευδαισθήσεις»!

Το θερινό σινεμά είναι παράδοση! Από τη στιγμή που ο καιρός ζεστάνει και μπορείς να κάθεσαι άνετα έξω και το βράδυ, χωρίς να… τρέμεις από την ψύχρα, τα μοναδικά θερινά σινεμά έχουν την τιμητική τους! Γιατί να κάτσεις στο σπίτι όταν μπορείς να κάνεις μια βόλτα και να απολαύσεις μια ταινία, με καλή παρέα, έξω στο ύπαιθρο; Η εμπειρία του θερινού σινεμά είναι μοναδική και δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε άλλο. Χαλαρά, με καλή παρέα και άνετη διάθεση, απολαμβάνεις τις ταινίες που ίσως δεν πρόλαβες να δεις το χειμώνα ή και που είδες και θα ήθελες να ξαναδείς. Το θερινό σινεμά σε περιμένει!

Η πρότασή μας για αυτή την εβδομάδα είναι η αριστουργηματική «Χαμένες Ψευδαισθήσεις» του Ξαβιέ Τζιανολί. Η ταινία, σε περίπτωση που έχεις ακόμη αμφιβολίες, «μάζεψε» 7 βραβεία Σεζάρ, μεταξύ των οποίων και αυτό της καλύτερης ταινίας!

Σε ποιο θερινό θα απολαύσεις την ταινία

Η ταινία παίζεται αυτή την εβδομάδα σε τρεις θερινούς κινηματογράφους, δύο στην Αθήνα και ένας στη Θεσσαλονίκη. Για τους κατοίκους των βορείων προαστίων – αλλά και όσους θέλουν να ανηφορίσουν – το Cine Φιλοθέη είναι ένα ιστορικό θερινό, το οποίο μετρά πάνω από 70 χρόνια ζωής. Εναλλακτικά, μπορείς να πας μια βόλτα μέχρι το Ζάππειο και να δεις την ταινία στον θερινό της Αίγλης, ένα θερινό στο καλύτερο ίσως σημείο του κέντρου της Αθήνας. Τέλος, αν βρίσκεσαι στην Θεσσαλονίκη, στο κέντρο της πόλης, δίπλα στην πλατεία ΧΑΝΘ, βρίσκεται η Ελληνίς, το θερινό που δεν χρειάζεται περαιτέρω συστάσεις.

Video Duration
2:19

Υπόθεση του «Χαμένες Ψευδαισθήσεις»

Η ιστορία τοποθετείται στη σημαδιακή για τους Έλληνες χρονιά του 1821, οπότε ο νεαρός και ιδεαλιστής – αλλά και επαρχιώτης ποιητής Λουσιέν, ερωτευμένος με την βαρώνη Λουίζ ντε Μπαργκετόν, φτάνει στο Παρίσι για να αποφύγει το σκάνδαλο, αλλά με μεγάλες φιλοδοξίες για να γίνει επιτυχημένος συγγραφέας και να ακολουθήσει το δικό του πεπρωμένο. Αφήνει την πόλη του και ακολουθεί τα φώτα της μεγάλης πόλης, για να ανακαλύψει πως αυτά τα φώτα κρύβουν και μεγάλες σκιές. Ο κόσμος του Παρισίου κρύβει από πίσω του έναν άλλο κόσμο στον οποίο το κέρδος κυριαρχεί ενώ τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται. Τα πάντα πωλούνται και αγοράζονται, η λογοτεχνία, ο τύπος, η πολιτική, τα αισθήματα, οι υπολήψεις, οι ψυχές. Ο Λουσιέν θα ερωτευτεί, θα υποφέρει, θα επιζήσει. Αλλά για να το κάνει αυτό, θα πρέπει να πετάξει τις αυταπάτες του.

Ας αρχίσουμε από τα βασικά: η ταινία βασίζεται στο βιβλίο με τον ίδιο τίτλο, «Illusions perdues» του Honoré de Balzac, το οποίο από μόνο του αποτελεί εγγύηση. Έπειτα, το γεγονός πως ήταν υποψήφιο για 15 βραβεία Σεζάρ, από τα οποία κέρδισε τα επτά, μεταξύ αυτών το βραβείο της καλύτερης ταινίας και το βραβείο της καλύτερης μεταφοράς βιβλίου στη μεγάλη οθόνη. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως είναι μεγάλη ταινία, με διάρκεια δυόμισι ώρες, επομένως θα πρέπει να το έχεις υπ' όψη σου.

Το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε η ταινία

Το «Χαμένες Ψευδαισθήσεις», όπως είναι ο ελληνικός τίτλος του βιβλίου, γράφτηκε από τον Honoré de Balzac στα μέσα του προ-προηγούμενου αιώνα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να τοποθετηθεί σε αυτό το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο, μιας και ο Balzac το έγραψε μεταξύ των ετών 1837 και 1843, κατά τα οποία είχε ήδη υποστεί τη χρεωκοπία της δικής του εκδοτικής επιχείρησης, είχε ήδη αγοράσει μια εφημερίδα και ιδρύσει άλλη μία, χωρίς καμία εξ αυτών να επιτύχει. Επιπλέον, αρκετά από τα διηγήματά του είχαν εκδοθεί σε συνέχειες στις εφημερίδες, ενώ είχε δεχθεί άσχημες κριτικές για αυτά. Επομένως, το «Χαμένες Ψευδαισθήσεις» δε θα μπορούσε παρά να αντανακλά όλες αυτές τις εμπειρίες του συγγραφέα.

Η ιστορία χωρίζεται σε τρία μέρη, το πρώτο να τοποθετείται στην επαρχία της Γαλλίας, το δεύτερο στο Παρίσι, και το τρίτο ξανά στην επαρχία. Τα θέματα που βρίσκουμε στο βιβλίο είναι, προφανώς, η ζωή στην επαρχία, κάτι που αποτελεί τη βάση της σύγκρισης με την ζωή των καλλιτεχνών στο Παρίσι, αλλά και γενικότερα τη ζωή στη μεγαλούπολη. Επίσης βλέπουμε μια κριτική οπτική για τη δημοσιογραφία, την οποία ο Balzac βλέπει ως «διανοητική εκπόρνευση», μιας και καθοδηγείται από τους κανόνες της αγοράς και ψάχνει τον νεωτερισμό και την επιφανειακή έλξη έναντι της πραγματικής αλήθειας. Τέλος, σε όλα τα μέρη του βιβλίου βλέπουμε την διπροσωπία να παρουσιάζεται σε όλα τα πράγματα, τόσο στο Παρίσι όσο και στην επαρχία, ακόμη και στο όνομα του πρωταγωνιστή ο οποίος έχει δύο επώνυμα!

Μπορείς να δεις την ταινία, να διαβάσεις το βιβλίο ή, γιατί όχι, και τα δύο! Η ταινία είναι ανάλαφρη και χιουμοριστική αλλά ταυτοχρόνως και πλήρης νοημάτων. Ο Τζιανολί έχει κάνει θαυμάσια δουλειά στη μεταφορά της ιστορίας στη μεγάλη οθόνη, ενώ το καστ είναι κορυφαίο και απολαυστικό! Μπες, λοιπόν, στο Public Tickets και κλείσε τα εισιτήριά σου για την ταινία, και στο Public.gr για να πάρεις και το βιβλίο!