Περίληψη: Στο 36ο επεισόδιο της 5ης σεζόν του podcast «3 στον Αέρα» βρέθηκε ο Νίκος Βαρβαδούκας του Public Group και μίλησε για το παρόν και το μέλλον του ομίλου.
18 Μαΐου , 2022 • 3 MINS READ
18 Μαΐου , 2022 • 3 MINS READ
Περίληψη: Στο 36ο επεισόδιο της 5ης σεζόν του podcast «3 στον Αέρα» βρέθηκε ο Νίκος Βαρβαδούκας του Public Group και μίλησε για το παρόν και το μέλλον του ομίλου.
Οι Δημήτρης Μαλλάς, Τίμος Κουρεμένος και Κωνσταντίνος Σκιαδάς δεν ήταν μόνοι τους στο νεότερο επεισόδιο των «3 στον Αέρα». Στην τελευταία εκπομπή του podcast, η οποία ανέβηκε στις 17 Μαΐου, οι 3 έγιναν 4 καθώς δίπλα τους ήταν και ο Νίκος Βαρβαδούκας, VP Brand & Customer του Pubic Group. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης συζητήθηκαν πολλά και σημαντικά θέματα ενδιαφέροντος γύρω από το Public Group και το πως αυτό εξελίσσεται μέσα από διάφορες κινήσεις όπως η δημιουργία ενός in-house τεχνολογικού hub, οι επενδύσεις σε startup εταιρίες και η βελτίωση των υποδομών του ομίλου. Αν δεν προλαβαίνεις αυτή τη στιγμή να ακούσεις το επεισόδιο, ας δούμε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης.
Το πρώτο θέμα συζήτησης των τεσσάρων ανδρών ήταν η ένωση των 2 μεγάλων retail brands του ομίλου, δηλαδή Public και MediaMarkt. Όπως αποκάλυψε ο Νίκος Βαρβαδούκας, σταδιακά και με πολύ προσεκτικό τρόπο, μέσα στους επόμενους 14 μήνες θα πραγματοποιηθεί η ενοποίηση των 2 brands και τα καταστήματα MediaMarkt θα μεταλλαχθούν σε Public. Παράλληλα, το προϊοντικό μείγμα θα επεκταθεί, τόσο στα σημερινά καταστήματα MediaMarkt όσο και σε αυτά του Public. Στα μεγαλύτερα καταστήματα του Group θα μπορείς να βρεις επιλογές από όλες τις προϊοντικές κατηγορίες που σήμερα υπάρχουν στα καταστήματα Public και MediaMarkt, όπως τεχνολογία, ψυχαγωγία, μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές. Στα μικρότερα καταστήματα θα δοθεί προτεραιότητα στην ενσωμάτωση των μικροσυσκευών.
Ένα ακόμα «hot» ζήτημα στο οποίο στράφηκε η κουβέντα ήταν οι υποδομές του Public Group. Συγκεκριμένα, συζητήθηκε το γεγονός πως το Public μπορεί πλέον να αποστείλει χιλιάδες προϊόντα ακόμα και την επόμενη ημέρα στην τοποθεσία του πελάτη, αν αυτός βρίσκεται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το Next Day Delivery κατέστη δυνατό χάρη σε μία μεγάλη επένδυση στο κομμάτι των logistics από την πλευρά του Public Group. Αποτέλεσμα αυτής της επένδυσης ήταν η δημιουργία μίας τεράστιας αποθήκης επιφάνειας 40.000 m² στην οποία υπάρχει τεράστιο απόθεμα που αγγίζει τα 100.000 προϊόντα.
Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης, βέβαια, μονοπώλησε το ίδιο Public Group, από την πρόσφατη δημιουργία και τη φιλοσοφία πίσω από αυτό μέχρι τα μελλοντικά σχέδια. Το Public Group δημιουργήθηκε γιατί το επιχειρείν είναι κομμάτι του DNA της εταιρίας. Επιπλέον, μεγάλο ρόλο στην απόφαση αυτή έπαιξε το γεγονός πως ο κόσμος του retail αλλάζει. Σε ένα ταχύτατα εναλλασσόμενο κλίμα, ένας retailer ίσως να μην είναι ικανός να παρέχει μόνος του τις λύσεις που αποζητά ο καταναλωτής, παραδέχτηκε ο Νίκος Βαρβαδούκας. Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στη δημιουργία ενός εκ των πυλώνων του group, του ανεξάρτητου Corporate Venture Capital Fund ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ. Το κεφάλαιο επενδύεται σε διάφορους τομείς, με γνώμονα την υποστήριξη εταιριών που μπορούν από την πρώτη μέρα να δουλέψουν μαζί με το Public, παρέχοντας αξία και στις δύο πλευρές. Τέτοιες κινήσεις έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, με επενδύσεις στις πλατφόρμες Douleutaras και Instacar, αλλά και στην iRepair. Στο μέλλον, το fund στοχεύει σε 2-3 επενδύσεις ανά έτος, όπου το 80% των κινήσεων θα αφορά απευθείας επενδύσεις σε start ups, ενώ ένα μικρότερο κομμάτι, 20%, θα επενδύεται σε funds που ήδη επενδύουν σε λύσεις με τις οποίες θέλει να συνεργαστεί το Public Group, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Νίκου Βαρβαδούκα κατά τη συνέντευξη.
Από τη συζήτηση δεν θα μπορούσε να λείψει και το κομμάτι Public Marketplace, με το project αυτό να βρίσκεται πλέον στον 3ο του χρόνο. Το ερώτημα που τέθηκε αφορούσε το μέλλον του Marketplace. Έπειτα από ένα μεγάλο launch το 2019, με περισσότερους από 2.000 sellers στην πλατφόρμα, έγινε μία στροφή προς την καλύτερη εμπειρία του επισκέπτη και μειώθηκε ο αριθμός αυτός. Το project του Marketplace είναι πολύ μεγάλο και έτσι πρέπει να γίνει με προσοχή, δήλωσε ο Νίκος Βαρβαδούκας. Όμως «τρέχει» παράλληλα με αυτό της ένωσης των καταστημάτων Public-MediaMarkt, το οποίο απαιτεί εξίσου τεράστια προσοχή για να γίνει σωστά. Άρα, για τους επόμενους 14 μήνες το Public Group εστιάζει στην ενοποίηση των καταστημάτων Public MediaMarkt, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Marketplace δεν αποτελεί μεγάλο κομμάτι ενδιαφέροντος για το Group.
Η παρουσία του Νίκου Βαρβαδούκα στο podcast «3 στον Αέρα» είχε πολλά ακόμα ενδιαφέροντα σημεία και δεν μπορούμε να τα καλύψουμε όλα εδώ, όπως είναι λογικό. Omnichannel μοντέλο, Public Next, last mile και πολλά ακόμα θέματα συζητήθηκαν. Πάτα play στο βίντεο αυτού του άρθρου για να μην χάσεις καμία λεπτομέρεια! Τις επόμενες εβδομάδες θα ακολουθήσουν κι άλλες podcast προτάσεις, γι' αυτό μείνε συντονισμένος εδώ!