Περίληψη: Λίγες μόνο μέρες απομένουν για την Black Friday 2022. Ευκαιρία λοιπόν να δούμε ποια trends κυριάρχησαν την περσινή χρονιά και ποια προϊόντα κέρδισαν τους καταναλωτές.
11 Νοεμβρίου , 2022 • 4 MINS READ
11 Νοεμβρίου , 2022 • 4 MINS READ
Περίληψη: Λίγες μόνο μέρες απομένουν για την Black Friday 2022. Ευκαιρία λοιπόν να δούμε ποια trends κυριάρχησαν την περσινή χρονιά και ποια προϊόντα κέρδισαν τους καταναλωτές.
Από το 2016 όταν φέραμε την Black Friday για πρώτη φορά στην Ελλάδα, οι καταναλωτές αγκάλιασαν τη γιορτή της «Μαύρης Παρασκευής». Έκτοτε, η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου έχει γίνει ημέρα γιορτής, με μοναδικές προσφορές και εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή προϊόντα. Μιας και έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την Black Friday 2022, είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε τα hot trends της περσινής χρονιάς αλλά και ποια προϊόντα κέρδισαν τους καταναλωτές.
Όπως δείχνουν οι αναζητήσεις στο public.gr, το ενδιαφέρον των καταναλωτών «χτύπησε κόκκινο» την παραμονή της Black Friday. Το peak των αναζητήσεων σημειώθηκε την περίοδο αναμονής την Πέμπτη 25/11, και συγκεκριμένα στις 10 το βράδυ. Φυσικά, η ζήτηση συνεχίστηκε το ίδιο δυναμικά και ανήμερα της Black Friday, τόσο διαδικτυακά όσο και στα φυσικά καταστήματα Public.
Στην online Black Friday της περσινής χρονιάς, άνδρες και γυναίκες συμμετείχαν εξίσου δυναμικά. Οι desktop αναζητήσεις «κέρδισαν» κατά κράτος τα smartphones, καθώς το 72% των καταναλωτών πήραν θέση μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή για να «χτυπήσουν» τα καλύτερα offers. Αρκετά λιγότεροι ήταν αυτοί που αποφάσισαν να γιορτάσουν την Black Friday μέσα από την οθόνη του κινητού τους (25%). Οι διαδικτυακές αναζητήσεις ανέδειξαν πρωταθλήτρια περιοχή την Αθήνα, ενώ δυναμικό παρών έδωσε επίσης η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, η Λάρισα, το Ηράκλειο και τα Ιωάννινα.
Επαληθεύοντας την παράδοση της Black Friday, και το 2021 την τιμητική της είχε η τεχνολογία. Τα smartphones συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον των online καταναλωτών, ενώ από κοντά ακολούθησαν οι τηλεοράσεις και οι gaming κονσόλες, τα laptops, οι bluetooth συσκευές ήχου, τα tablets, τα πολυμηχανήματα, τα smartwatches και οι desktop υπολογιστές.
Κορυφαία brands στην κατηγορία smartphones αναδείχθηκαν Motorola, Samsung, Poco και Xiaomi. Τον τίτλο του πιο «hot» smartphone brand κέρδισε η Motorola, η οποία είδε το Moto e7i Power να φτάνει στην κορυφή της λίστας με τα κινητά που αναζήτησαν περισσότερο οι καταναλωτές την περσινή Black Friday. Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον και για τα κινητά της Samsung, καθώς 4 μοντέλα της κορεατικής εταιρείας (Galaxy A12 N, Galaxy A52s 5G Awesome Black/White, Galaxy S21 5G) βρέθηκαν στο top 10 της Black Friday. Από τη λίστα δε θα μπορούσε να λείπει και η Apple, η οποία φιγουράρει με τρία μοντέλα (iPhone 11 Black/White, iPhone 13 Pro Max).
Στην κατηγορία των τηλεοράσεων πρώτη σε αναζητήσεις βρέθηκε η Arielli, ενώ LG και Hitachi έκλεισαν την πρώτη τριάδα. Όσον αφορά τα επιμέρους μοντέλα, LG OLED 55" 4K 55C14LB και LG OLED 65" 4K 55C14LB σημείωσαν τις περισσότερες αναζητήσεις ενώ δυνατά «έπαιξαν» την Black Friday και οι QLED τηλεοράσεις της Samsung.
Την περσινή χρονιά τα laptops αποδείχθηκαν υπόθεση για δύο. HP και Lenovo «κονταροχτυπήθηκαν», με τους καταναλωτές να αναζητούν μοντέλα τόσο για ισχυρές gaming επιδόσεις όσο και για καθημερινή χρήση. HP 15s-EQ1017NV και HP Pavilion 15-EC2011NV βρέθηκαν στην κορυφή. Από την πλευρά της Lenovo, το IdeaPad Gaming 8 15ACHB αποδείχθηκε επίσης πολύ δημοφιλές.
Στην κατηγορία των wearables, το ενδιαφέρον στράφηκε γύρω από τα νέα smartwatches. Κατά τη διάρκεια της Black Friday δε σημειώθηκαν ιδιαίτερες εκπλήξεις, με την Xiaomi να διατηρεί τα «σκήπτρα». Σύμφωνα με τις αναζητήσεις των καταναλωτών, «πρωταθλητής» της Black Friday αναδείχθηκε το Xiaomi Mi Lite 41mm. Πιο πίσω βρέθηκε η Huawei με το Watch GT 2 και η Apple με το Apple Watch Series 7.
Στην κατηγορία προϊόντων ήχου ξεχώρισαν LG, Sonos, Creative Stage, Crystal Audio και Samsung ενώ, αντίστοιχα, στα Bluetooth ακουστικά οι καταναλωτές ψήφισαν Apple, Sony, Huawei και Xiaomi. Οι ηχόμπαρες για άλλη μια χρονιά ήταν το πιο hot προϊόν ήχου.
Πρώτα στις αναζητήσεις των καταναλωτών ήταν τα SP11RA 7.1.4 Dolby ATMOS 770W και SN4 2.1 ch 300W της LG. Μένουμε στο κομμάτι του ήχου και πάμε στα Bluetooth ακουστικά, εκεί όπου τα Apple AirPods έδειξαν τη δυναμική τους. Από κοντά και η Sony, με τα noise cancelling ακουστικά WF10000XM4. Την πρώτη τριάδα έκλεισαν τα πάντα δημοφιλή ακουστικά Redmi Buds 3 Pro της Xiaomi.
Κλείνοντας την ενότητα «τεχνολογία», Canon και η Nikon επιβεβαίωσαν και πάλι πως είναι οι αδιαφιλονίκητοι ηγέτες στην κατηγορία των φωτογραφικών DSLR. Canon EOS 800D και EOS 2000D είχαν τις περισσότερες αναζητήσεις ενώ το πιο δημοφιλές μοντέλο της Nikon ήταν η DSLR D3600.
Αν και τα είδη τεχνολογίας κατέκτησαν την μερίδα του λέοντος, οι οικιακές συσκευές έπαιξαν επίσης δυνατά. Από τις οικιακές συσκευές την περσινή χρονιά οι καταναλωτές προτίμησαν πλυντήρια, κουζίνες και ψυγεία.
Σε συντριπτικό ποσοστό (50%), από την κατηγορία οικιακών συσκευών, οι καταναλωτές επέλεξαν πλυντήρια, με τα brands Morris, Pitsos, LG και Bosch να τρέχουν στις πιο γρήγορες… στροφές. Στο «στόχαστρο» βρέθηκαν μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας, όπως το WIW-10148 της Morris και το F4WV710S1E της LG.
Στην κατηγορία των κλιματιστικών ξεχώρισαν οι εταιρείες Omnys, AUX, Bosch, Fujitsu, Inventor, Toyotomi, ενώ σε αυτή των αφυγραντήρων, «νικητές» βγήκαν τα brands Inventor, Rohnson, Morris και Singer.
Η Black Friday 2022 πλησιάζει και μαζί της φέρνει τις καλύτερες προσφορές που έχεις δει ποτέ. Smartphones, tablets, είδη ψυχαγωγίας, οικιακές συσκευές, η επιλογή είναι δική σου. Και αν η αναμονή δεν είναι το φόρτε σου, ρίξε μια ματιά στις σούπερ pre-Black Friday προσφορές που έχουν ήδη ξεκινήσει!