Γαλήνη Χατζηπασχάλη: Η Μήδεια που παίζει με τις ώρες ποδοσφαιράκι

Περίληψη: Κάναμε 12 διαφορετικές ερωτήσεις στην ηθοποιό Γαλήνη Χατζηπασχάλη πριν αυτή υποδυθεί την Μήδεια σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού στην Επίδαυρο.

Αν υπάρχουν δύο δεδομένα που μπορούμε να μοιραστούμε για αυτό το καλοκαίρι (και για κάθε καλοκαίρι) τότε αυτά είναι ότι η Γαλήνη Χατζηπασχάλη είναι η πιο βιτριολικά μαγική ηθοποιός της γενιάς της και ότι η πέτρα στην Επίδαυρο είναι πραγματικά άβολη. Όταν τώρα αυτές οι δύο συνθήκες μέλλουν να συνδυαστούν στις 8 και τις 9 Ιουλίου και να μπλεχτούν με το υπέροχο κείμενο της Μήδειας του Μποστ και την πάντοτε ευρηματική σκηνοθεσία του Γιάννη Καλαβριανού, τότε η κατάσταση μπορούμε να πούμε ότι ξεφεύγει. Και κάπου εδώ έρχεται και «χώνεται» ένα τρίτο δεδομένο που μπαίνει στο Public Tickets και κλείνει θέση για Επίδαυρο. Με συνοπτικές διαδικασίες. 

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη στη Μήδεια του Μποστ

Γιατί ο συνδυασμός είναι πραγματικά αξεπέραστος και γιατί σε συνέχεια του φετινού δυνατού θεατρικά χειμώνα όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των σκηνοθετών επέλεξε να μας κάνει να γελάσουμε (κατανοώντας πόσο πραγματική ανάγκη το είχαμε και το έχουμε) ο Γιάννης Καλαβριανός έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με μια πρόταση σε καστ και παράσταση πραγματικά άχαστη. Εν τω μεταξύ, την ίδια ώρα που συμβαίνει αυτό η Γαλήνη Χατζηπασχάλη ακόμα και από το promo βίντεο με μια εξαιρετική κόμμωση και ένα ακόμη πιο εξαιρετικό ντύσιμο επιλέγει να μας αποτελειώσει πριν καν ξεκινήσει η παράσταση. Να μας πείσει να παραγγείλουμε μύδια, ένα ουζάκι ή οτιδήποτε σε δυνατό αλκοόλ γιατί θα μας χρειαστεί και να καθίσουμε αναπαυτικά στο μαξιλαράκι που φέραμε από το σπίτι μας για να την απολαύσουμε. Γιατί είναι πραγματικά απολαυστική. Σε όποιο flashback και αν κάνουμε γι’ αυτήν. Καλλιτεχνικό «παιδί» του Νίκου Καραθάνου έχει βρεθεί σχεδόν σε όλες τις μαγικές δουλειές του από τις «Όρνιθες» και το «Συρανό ντε Μπερζεράκ» μέχρι την «Οπερέττα» και τον πρόσφατο «Προμηθέα» και μας έχει μείνει στο μυαλό για την ενέργεια, το γέλιο και τη δύναμή της επί σκηνής. Οποιοσδήποτε και αν είναι ο ήρωας ή η ηρωίδα που εκείνη υποδύεται.

Πώς θα εξασφαλίσεις μία θέση στη Μήδεια του Μποστ 

Σε λίγες ώρες από τώρα η Γαλήνη σε ρόλο Μήδειας θα είναι στην Επίδαυρο έτοιμη να κερδίσει τα βλέμματα και να ανοίξει τα στόματα των θεατών προκαλώντας το γέλιο ή το χαμόγελο σε ένα από τα σημαντικότερα θέατρα του κόσμου, την Επίδαυρο και εσύ μπορείς να βρεθείς εκεί και να τη χειροκροτήσεις. Ο τρόπος για να το πετύχεις αυτό είναι απλός και πραγματικά γρήγορος. Αφού στο Public Tickets προσπαθούμε να απλοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τη διαδικασία αγοράς και έτσι σε ελάχιστο χρόνο να κάνεις δικά σου τα εισιτήρια που θέλεις. 

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη στο Public Figures

Πριν ωστόσο συμβούν όλα τα παραπάνω. Πριν χειροκροτήσεις με χαρά και αφήσεις την ωραία ηρεμία της απόλαυσης να σε κατακλύσει. Πριν πας στο Λυγουριό για το must dinner after theater και πριν -αν αντέξεις- βρεθείς στην ξακουστή ντίσκο της περιοχής να πίνεις σφηνάκια με τους ηθοποιούς και να χορεύεις σαν να μην υπάρχει covid - σαν να μην υπήρξε ποτέ. Μπορείς να διαβάσεις το Public Figure αυτού του μήνα που δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την Γαλήνη Χατζηπασχάλη.   

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και η Επίδαυρος

Είσαι θεατής στην παράστασή σου, ποια θέση επιλέγεις;
Πέμπτη έκτη σειρά μ’ αρέσει πάντα.

Ποια σκηνή/ποιες σκηνές θα έλεγες ότι είναι η κορυφαία/κορυφαίες της παράστασης και γιατί; (μην κάνεις σπόιλερ)
Η έναρξη που είναι γεμάτη προσδοκίες.

Τι κάνεις μισή ώρα πριν ξεκινήσει η παράσταση;
Ντύνομαι.

Τι κάνεις μισή ώρα αφού τελειώσει η παράσταση;
Ξεντύνομαι.

Video Duration
0:41

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και η Μήδεια

Με ποιον (μουσικό) δίσκο θα συνδύαζες το χαρακτήρα που ενσαρκώνεις;
Χημεία και τέρατα του Τζιμη Πανουση.

Αν μπορούσατε να βγείτε για ένα ποτό εσύ και η ηρωίδα σου, τι θα τη ρωτούσες;
Τίποτα, θα μου τα ’λεγε όλα από μόνη της.

Ποιο βιβλίο θα διάβαζε ο ήρωάς σου;
Τον Ερωτόκριτο.

Ποια ατάκα θα σκεφτόμαστε φεύγοντας από την παράσταση;
Μήδεια Μήδεια έβγα Μήδεια πάρε μύδια.

Γιατί χειροκροτάς αυτό το έργο;
Επειδή σε «μπέρδεψε» ο λόγος του.

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη όταν δεν είναι στο θέατρο

Αν ήσουν εσύ ένα album, τι album θα ήσουν (φωτογραφικό, μουσικό, κτλ.) και ποιο συγκεκριμένα;
Θα ήμουν ένα ημερολόγιο με τοπία.

Ποιο επιτραπέζιο θα έπαιζες ανά πάσα ώρα και στιγμή;
Επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι.

Πες μας τρεις λέξεις που χαρακτηρίζουν το θέατρο αλλά εσύ αντιπαθείς
Δεν αντιπαθώ κανένα κοινό χαρακτηριστικό του θεάτρου.

Λίγα λόγια για τη «Μήδεια του Μποστ» του Φεστιβάλ Αθηνών

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα έργο-σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, η Μήδεια του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, είναι μια εκρηκτική κωμωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Οι ήρωες του έργου ανησυχούν για τον πληθωρισμό και την ανεργία, τη λιτότητα και τη δημόσια διαφθορά, τα δάνεια και τα επιδόματα, καθυστερούν στα ραντεβού τους γιατί πέφτουν πάνω σε πορείες, και λατρεύουν τα αρχαία ελληνικά –αρκεί, βέβαια, να μη χρειαστεί να τα διαβάσουν. Στον κόσμο του Μποστ συνυπάρχουν αναπάντεχα και αρμονικά η Μήδεια, η Αντιγόνη, ένας Ψαράς, ο Ιάσονας, μια Καλόγρια, ο Οιδίποδας, ο Ευριπίδης και ένας αλλόκοτος Χορός, κατορθώνοντας να διαλύσουν κάθε μας βεβαιότητα, «να επικρίνουν τους επικριτάς, να προβληματίσουν τους κριτάς και να ελευθερώσουν τους θεατάς».

Η πλοκή

Με μια δομή που θυμίζει τόσο επιθεώρηση όσο και αρχαία τραγωδία, η Μήδεια του Μποστ είναι μια σουρεαλιστική κατασκευή φτιαγμένη από απλά υλικά που αντικατοπτρίζει το παιχνιδιάρικο πνεύμα του δημιουργού της. Αυτού του πολυπρισματικού καλλιτέχνη, που εργάστηκε ως σκιτσογράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός αλλά και ζωγράφος. Αυτό που συνδέει όλες τις δημιουργίες του είναι το ανάγλυφο χιούμορ που μοιάζει να έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της γλώσσας και της χώρας μας. Ίσως και γι’ αυτό να έβρισκε τόσο φυσικό τον δεκαπεντασύλλαβο, ίσως και γι’ αυτό, τα σκίτσα του να συγγενεύουν με τη λαϊκή ζωγραφική και τη βυζαντινή αγιογραφία.

Με απαράμιλλη δεξιοτεχνία ο Μποστ φέρνει κοντά ετερόκλητους χαρακτήρες, από διαφορετικές ιστορικές περιόδους, με χιούμορ και τόλμη, παίζοντας απενοχοποιημένα με τους συνειρμούς που δημιουργεί η ακροβατική του γλώσσα. «Το πρώτο πράγμα που σε τραβάει στο έργο είναι η γλώσσα του. Ο λόγος του, αν και απλός, είναι έτσι φτιαγμένος που σε αιφνιδιάζει με την άρρηκτη σύνδεσή του με το παρόν, με τη δική μας ζωή μας, με τις δικές μας αγωνίες» σημειώνει ο Γιάννης Καλαβριανός.

Με έναν εκλεκτό 20μελή θίασο και μια μη αναμενόμενη ορχήστρα εγχόρδων με τέσσερις μουσικούς επί σκηνής, σε ένα σκηνικό που θυμίζει χρυσό ερειπιώνα, η σκηνοθεσία με παιγνιώδη διάθεση βουτά στην ανελέητη κωμωδία του σπουδαίου συγγραφέα. Αντλώντας έμπνευση από την αισθητική του δημιουργού της και προσπαθώντας να προσεγγίσει την καθαρότητα της γελοιογραφίας, η παράσταση επιχειρεί μια κατάδυση στο καλλιτεχνικό σύμπαν του Μποστ.

Οι συντελεστές

Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Άνδρη Θεοδότου, Θανάσης Δήμου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισιδώρου, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κοσκινά, Φανή Παναγιωτίδου, Γιώργος Σαββίδης, Σταύρος Σβήγκος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Δραματουργία: Έρη Κύργια
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Χορογράφος: Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Φροντιστής: Νίκος Βλασσόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κέλλυ Παπαδοπούλου
Μουσική Διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Βλάχμπεη
Βοηθός Ενδυματολόγου: Αλέξανδρος Γαρνάβος
Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Διονυσία Βλαστέλλη
Δραματολόγος Παράστασης: Έλλη Σαραγά

«Μήδεια του Μποστ» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 8 & 9 Ιουλίου

Είναι ωραίο να περνάμε καλά παρακολουθώντας παραστάσεις και δρώμενα που μας πηγαίνουν μπροστά τόσο ψυχικά όσο και πνευματικά. Γι’ αυτό αν καταφέρεις να πάρεις το μαγικό χαρτάκι και να βρεθείς στην παράσταση του Γιάννη Καλαβριανού, θυμήσου να χειροκροτήσεις -εφόσον το νιώσεις- λίγο πιο δυνατά από το συνηθισμένο. Γιατί το έχουμε όλοι ανάγκη αυτό το δυνατά. Άνθρωποι και μύδια.